Babetta 210 chcípá z kopce

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod Pavel » pon kvě 21, 2018 16:49:31

Dovolím si také něco přispět k tomuto tématu.

Jiskření ze zapalovací cívky jsem už zažil několikrát. Je to přece jenom drát s prd izolací.Stačí pár nečistot, olej, vysoká teplota, naleptá se to a je vymalováno.

Nestačí měřit pouze ohmický odpor u cívky, tam bych řešil fakt tak maximálně nekonečný odpor nebo zkrat 0 ohmů. Musíte hlavně změřit indukčnost a to vám už řekne víc. V rámci BkB jsme přišli testováním dobrých a vadných či dodělávajících impulsních pólů, že indukčnost impulzní cívky musí být 7.5mH +- 1mH. Cokoliv mimo tyto hodnoty už je problém. U 10mH už ani nenastartujete nebo jen s velkými obtížemi. K těmto účelům se dobře hodí taková čínská krabička, která měří ESR, indučknost, apod.. https://www.ebay.com/itm/LCR-T4-ESR-Met ... 2109473632 . Na eBay jsou mraky variant těchto šikovných kapesníchb měřáků k zakoupení.

Co se týče velikostí zapalovacích pólů, tak jsou celkem 3 typy. Nejmenší se používá pro JTZ variantu, pak střední, ten se používá pro GYT a pak největší, ten se používal na Tranzima. V praxi už je ale celkem problém najít obchod, kde by prodávali zapalovací pól střední velikosti. Velký pól už vůbec, to jedině kuchnout z nějaké B228 nebo B206. GYT pojede i na malý zapalovací pól, ale není to optimální. Stačí drobné zhoršení parametrů a už bude vynechávat.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků