Stránka 1 z 1
Vysokooktanový benzím

Napsal:
ned srp 10, 2008 19:57:57
od Jarda
Zdravim.Chci se zeptat, jestli do Babetty můžu lejt 98 nebo 100 oktanovej benzím.Nestane se něco s motorem a o kolik % to tak zvedne výkon?

Napsal:
ned srp 10, 2008 20:04:07
od spedo
stane sa akurat to ze ti z penazenky odbudne par drobnych viac =) nic nepokazis. A kolko zdvihne vykon to je tazko povedat

musis to vyskusat sam. Riesilo sa to uz viac krat...

Napsal:
pon srp 11, 2008 6:16:13
od milda
Vyzkoušet to můžeš, ale podle mně je to k ničemu. Benzín z vyšším oktanovým číslem je určen pro silnější motory s vysokým kompresním poměrem a motor Babetty to nedokáže využít. Pokud máš motor optimálně seřízený na speciál 91 je dokonce možné že to pojede hůř.

Napsal:
pon srp 11, 2008 22:20:11
od IGI
nerobi to absolutne ziaden rozdiel. Vyskusane, lial som do toho jeden cas Shell V-Power Racing

. Usetrene peniaze investuj radsej do toho najlepsieho oleja ktory najdes. Ja fachcim na Shell Advance Ultra 2T + benal Shell 95

Napsal:
úte srp 12, 2008 14:54:34
od llap
Taky dávám Shell adwance, jak jsi s ním spokojený? Jak ho ředíš? Já jsem teď po GO už mám najeto 400 km. Asi budu ředit 1:50
Luk

Napsal:
čtv srp 14, 2008 20:05:42
od IGI
Davam cca 1:30. Nedymi to, setrit sa mi pri mojom najazde neoplati, ale zato chodim vela dost tazkych kopcov. Preto tak...
Re: Vysokooktanový benzím

Napsal:
čtv srp 14, 2008 21:23:10
od Starec
Jarda Babetář 210 píše:Zdravim.Chci se zeptat, jestli do Babetty můžu lejt 98 nebo 100 oktanovej benzím.Nestane se něco s motorem a o kolik % to tak zvedne výkon?
Jarda Babetář 210: no ak si chceš motor vylágrovať tak môžeš poslúchnuť aj Speda, 98 a višie sú oveľa suchšie a majú iné zloženie. Nepomôže ti ani viac oleja a ak budeš na tom jazdiť tak môžeš každú sezónu najprv makať a potom jazdiť, nehovoriac o bubákoch čo budeš na opravu potrebovať.


Napsal:
ned srp 17, 2008 22:13:51
od Duro
V tomto suhlasim so Spedom resp. Mildom a dovolim si oponovat Starcovi - 98 alebo 100 oktanovym benzinom sa v Babete nic nepokazi, tento benzin je taka ista zmes uhlovodikov ako 91-tka alebo 95-ka, len ma vacsi podiel antidetonacnej prisady, ktora umoznuje pouzivat 98-cku alebo 100-ku v motoroch s vyssim kompresnym pomerom /myslim od 1:10,5/, pricom B 207 ma kompresny pomer 1:7,5 - tu bohate staci pouzivat okt.cislo 91 a B 210 ma pomer 1:9 - tu je uz lepsie pouzivat 95-ku, 91-tka je na hrane. Kedze 91-tka i 95-ka ma u nas tu istu cenu, tak davam 95-ku a je to zatial bez problemov.
Co sa tyka oleja, bolo to uz tiez viackrat popisane - davat plnu syntetiku do babety je asi zbytocne /a drahe/, lebo ta je urcena pre extremne namahane vysokotackove motory ku ktorym ma motor babce prilis daleko a ten olej nedokaze zuzitkovat spravne. Najvhodnejsia je asi zlata stredna cesta - polosyntetika, ktora uz necmudi, nezanasa motor a dobre sa spaluje.

Napsal:
pon srp 18, 2008 2:28:28
od Starec
No aspoň raz som sa mýlil

a ak je to tak, tak sa Spedovi ospravedlňujem. Mýliť sa je ľudské, no né. Tak sorry OK.


Napsal:
pon srp 18, 2008 8:05:24
od spedo

Napsal:
pon srp 18, 2008 19:51:51
od Duro
Starec: Myslim, ze nieto sa za co ospravedlnovat, aj tak by si nas so svojimi vedomostami o babete strcil do vrecka.
Spedo: Nie som chemik, ale pred casom som o tom nieco cital a tak trochu pracujem v branzi, tak sa na mna nieco zavse nalepi.

Napsal:
úte zář 02, 2008 22:30:48
od Duro
Ziskal som nove info ohladne vlastnosti benzinu s okt.cislom 91 a 95. Ako som sa dozvedel /inac som nieco cital aj predtym, ale nejak som tomu neprikladal vyznam/, tak zrejme 91-tka ma vraj rychlajsie horenie ako 95-tka.
To tvrdil manik, ktory ma moped Puch - motor s kompresnym pomerom 1:7,5, ze ked naleje 91-tku, tak mu ide rychlejsie, ako s 95-tkou o cca 5 km/h.
Ak je to pravda, tak maju pravdu ti, co tam davaju 91-tku. Stale sa nieco nove dozvedame ... vsak Starec ?!
Ja som to zatial nevyskusal, ale zrejme to urobim, aby som si to overil.

Napsal:
stř říj 15, 2008 10:54:25
od Duro
Tak som to teda vyskusal osobne - nalial som 91-tku do babce namiesto 95-ky a subjektivne som ziadnu viditelnu zmenu nepostrehol, jazdilo to rovnako co do rychlosti aj co do stupavosti ...

Napsal:
úte říj 21, 2008 1:03:58
od Jenda
Klidně tam lej 91-čku. Vysokooktanové benzíny jsou určeny pro převážně čtyřtaktní sportovní motory s vysokou kompresí a mají tedy vyšší odolnost proti samozápalům. Nic víc v tom není, jen je to dražší...