Drobnosti u sborky a rozborky motoru BA 207

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Drobnosti u sborky a rozborky motoru BA 207

Příspěvekod Paczek » stř říj 17, 2018 8:59:13

Ahoj vespolek!

Mám dvě drobné potíže ohledně rozborky a sborky motoru na BA 207.

První je problém rozborky: Potřebuju se dostat do převodovky. Po sejmutí setrvačníku, vytažení (přípravkem) bubnu s rozběhovými čelistmi, se obnaží buben se startovacími. Po jejich vyjmutí zbyde jenom buben, pod kterým je šroubek od víka převodovky. Podle Ďurkoviče (s. 43) má být buben zajištěn nějakou segerkou, jenže žádnou segerku nevidím, je vidět jenom gufero a nic víc. Ta segerka je až pod ním? Všude se píše, že na gufero se nemá jít se šroubovákem, aby se náhodou nepoškodilo... Přes tohle místo jsem se nedostal, poradí mi někdo prosím, jak se tenhle buben sejme z ojnice, abych se dostal ke šroubku od převodovky?

Druhý je problém sborky: Jaká je správná orientace osazení rozběhových (3 ks) čelistí? Kdo má k disposici toho Ďurkoviče, na straně 91 je řez spojkou i s výkresem obou typů čelistí. Startovací se nedají nasadit jinak, jejich poloha je určena a fixována závlačkou, ale jak je to u rozběhových? Patří tak, jak jsou nakreslené na straně 91 (při pohledu ze strany spojky)? To jest tak, že po nasazení čelisti na čep bubnu směřuje při pohledu ze strany spojky čelist doprava?

Děkuju za rady!
Paczek
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48

Re: Drobnosti u sborky a rozborky motoru BA 207

Příspěvekod mhi » stř říj 17, 2018 14:08:40

Vyndani gufera = jeho celkem jista smrt, takze normalne bych to vyrval klestickami nebo sroubovakem.

https://pasteboard.co/HIREMQB.jpg
Tady je fotka jak to asi vypada (jen motor, zbytek Babetty byl zubozeny a neni originalni).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Drobnosti u sborky a rozborky motoru BA 207

Příspěvekod Azor » čtv říj 18, 2018 10:22:54

Segrovka je až pod bubnem rozběhových spojek, jinak gufera jakožto korunová záležitost je dobré měnit při každé rozborce. Orientace rozběhových čelistí u B207 je poměrně zajímavá záležitost. Ono to jde sesadit a i funguje to na obě strany. V katalogu ND je to nakresleno tak, že horní čelist má čep vlevo, ale setkal jsem se s motory, které to mají přesně opačně a jezdily také bez problému (ovšem v katalogu 207 i 210 je víc chyb, takže stopro se tomu věřit nedá, např. právě tyto rozběhové pakny u 210 jsou tam nakresleny opačně, ale u 210 to jde namontovat jen jedním způsobem). Odpíchl bych se ale od té 210, kde jsou sice pakny odlišné, ovšem princip je stejný, takže horní pakna skutečně s čepem vlevo. Ale můžeš to zkusit na oba způsoby a pak nám tu poreferovat, kdy to funguje lépe. :D
Doplněno: sorry zapomněl jsem - segrovka je pod guferem
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Drobnosti u sborky a rozborky motoru BA 207

Příspěvekod Paczek » úte lis 20, 2018 13:58:18

Děkuji za rady.

Proti vyndání gufera hovoří jediná věc, a sice že člověk musí vědět, že tam je a s předstihem si opatřit jiné :) Tak či tak, jestli se přes to chci dostat, je zjevné, že tohle gufero zařve a bude třeba jej nahradit za jiné.

S orientací čelistí: No, zkoušel jsem oboje. Vždycky si říkám, že si postup rozborky budu fotit, abych to potom složil, jak to bylo, ale nikdy jsem to ještě nedodržel, protože se vždycky hrozně zaprasím olejem a vazelínou a nechce se mi zamatlat si telefon, takže to obyčejně dopadne tak, že to skládám jaksi po své nedobré paměti. Přestože někdo (tuším kolega Mylms) varoval, že se se špatně nasazenými čelistmi ani nerozjede, tak to tak sice chvilinku skutečně vypadalo, měla slabší rozjezd, ale za malou chvíli (tak 200 m) jela úplně normálně. Řekl bych, že celý rozdíl je jenom v nedobrém pocitu, že jsem něco složil špatně, jinak nic. Ani logika věci tady nepomůže, oboje složení dává vlastně celkem smysl. Nakonec jsem se teda přidržel Ďurkoviče a osadil to s čepem vlevo.
Paczek
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků