Stránka 1 z 1

Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2018 15:28:01
od wenca084
Zdravím. Mám dotaz. Jde do motoru babetty 207 namontovat válec a hlava z B 210 bez jakykoliv púprav? Pokud jsou potřeba úpravy ,tak jaké? Má už to někdo u Vás takto uděláno? Děkuji za odpověď. Wenca

Re: Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2018 17:29:24
od Azor
Jde to zcela bez problému, využívám to už 5 let, zkoušel jsem i variantu s hlavou 207 a též žádný problém, akorát estetické to moc není. S hlavou 210 přijdeš o dekompresor, ale pokud nejsi věchýtek, tak to nevadí - akorát musíš dát elektro chcípák. Abys využil potenciál válce 210, chce to buď karbec Jikov s průměrem 12 nebo nějaký neorigo (mně se osvědčil jak ten levný číňan, tak z pionýra - tryska tak 58 až 60). Na výkonu se to projeví veskrze kladně, zpátky už bych neměnil.

Re: Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2018 19:13:59
od wenca084
Díky za odpověď. Chcipak na elektřinu není problém. Takže super že to padne do karteru. Ještě se zeptám kolínko na karburátor a výfuk koleno také pasuje? A ještě bych se chtěl zeptat - na kolik se dá válec B210 převrat na co největší objem ( kolikátý výbrus ) ? Píst na ojnici padne také stejně ( zdvih stejný ) ? Díky

Re: Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 8:01:08
od Azor
Kolínko pro jikov 2909 bylo s menším průměrem než pro jikov 2912, u posledních 207 už bylo vždy to s větším průměrem. Na šrouby by to mělo sednout (já jsem dával jiné kolínko vzhledem k použití jiného karb, takže toto jsem neřešil), u 210 akorát není vložena tepelně izolační podložka. Výfuk je stejný, takže bez problému. Píst je stejný, ale v ojnici je kluzné futro, jehličky tam nedáš (takže mazat max 1:40). Dělat zbytečně co největší výbrus je zhůvěřivost, to prakticky neměřitelné zvýšení výkonu není omluvou pro zahození možnosti dalšího výbrusu. Max výbrus v dnešní době závisí spíš než na teorii na možnosti sehnat příslušný píst a kroužky - to je vždy potřeba konzultovat s tím, kdo výbrus dělá. Je tragické když si to někdo nechá vybrousit a pak marně shání píst; výbrusář by měl vždy dodávat výbrus jako sadu.

Re: Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 10:25:27
od wenca084
Dobře. Tím výbrusem jsem to myslím tak , že by se vybrousilo samozřejmě méně než poslední velikost, takže by se pak dalo třeba ještě 2x udělat výbrus a pak válec už je nepoužitelný.

Re: Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2018 14:02:11
od Pavel
Standardně se dá udělat 12tý výbrus. Tzn. vrtání 42mm. Jelikož závodím, tak můžu potvrdit, že drobný nárost výkonu díky většímu vrtání je a to zhruba o 10%. Letos jsme v září závodili. Já 1.výbrus, kolega 10.výbrus a dával mi na prdel. Prostě mu to jelo tak o 2-3kmh rychleji než mě a v kopcích se to projevilo taky. Ale osobně bych zbytečně nědělal vysoký výbrus, ten nárust výkonu není tak markantní a to bych raději upravil kanály ve válci a získal výkon tímto způsobem.

Re: Záměna válců z B210 na B207

PříspěvekNapsal: čtv lis 08, 2018 15:14:37
od wenca084
Díky za názor.