Stránka 1 z 1

Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: čtv lis 15, 2018 20:07:46
od broxo
Dobrý deň chcel by som sa vás spýtať či je možné aby sa mi prehrieval valec keď mám v ňom sviečku BOSCH W8AC čo je teplejšia ako by mala byť ale zabieham 4. nádrž dávam 1,8dcl castrol 2t na 5l benzínu ale BOSCH W7AC mi zas neodpaľuje je možné že by bola W8AC moc teplá a BOSCH W7AC zas moc studená na zábeh? (sviečky ako brisk n17c neuznávam)

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2018 9:24:14
od Azor
Tak to je samozřejmě kokotina, tepelná hodnota svíčky souvisí s její schopností "samočistitelnosti", nikoliv s tím, že by ohřívala/ochlazovala válec.

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2018 15:34:52
od broxo
A neviete čím by to mohlo byť?

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: ned lis 18, 2018 18:55:10
od Azor
A z čeho usuzuješ, že se ti přehřívá válec ? Přehřívání může být vlivem příliš chudé směsi nebo z důvodu znečištění žeber šmírem, případně po nesmyslném osazení gumových "tlumících" vložek - nic z toho myslím ale u tebe nebude. Já bych rozhodně ubral toho oleje, zdá se mi to moc i na zajíždění po výbrusu, pokud už to chvilku běželo tak stačí 1 : 33, později i méně. Navíc Castrol 2T není pro Babettu úplně vhodný, je spíš pro vysokootáčkové motory u pil, křovinořezů atp., volil bych něco klasičtějšího, spíš na minerální bázi (v ČR např. Mogul Alfa 2T apod. - o olejích toho zde na fóru najdeš hodně). Pokud tedy máš originální a správně seřízený karburátor, nemělo by (zvláště při současném počasí) k přehřívání docházet. Volba svíčky je často výsledkem zkoušení u toho kterého motoru, pokud je při správném mazacím poměru a správně seřízeném karbu svíčka černá a mastná, je evidentně moc studená, naopak pokud je vypálená do šeda, elektrody se opalují, tak je moc teplá. Je pravda, že jeden čas měly svíčky BRISK kolísavou kvalitu, ale už se to dost zlepšilo, takže té N17C (N15 a 14 /dříve N 8,N9/ jsou studenější, N19 /dříve N5/ teplejší) bych se rozhodně nebál, je to takový univerzální základ. Ony ty BOSCH zas tak zázračné také nejsou, rozdíl je hlavně v ceně.

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: ned lis 18, 2018 20:46:06
od broxo
Dobrý deň rebrá valca mám čisté ako nové umvývam ich pomocou acetónu handry a kefy, Olej castrol 2T mi odporúčalo veľa ľudí a je určený priamo pre motorky a je to minerál https://oleje-a-maziva.heureka.sk/castrol-2t-1-l/ . Jeden z mojich kamarátov na ňom odjazdil 3 babetty a ešte ich posunul ďalej.Zabieham prvý raz tak sa toho pomeru celkom bojím a aj napr dole kopcom pribrzďujem a prdidávam plyn aby som to nezadrel ešte som sa nedostal za polovicu plynu. Tie tlmiace gumenné vložky tam mám tieto https://www.motoren.sk/tlmiaca-vlozka-m ... etta-e7202 pretože tam nemám hadičky.Sviečku mám krásnu tehlovú a to že sa mi prehrieva usudzujem podľa toho že keď sa nejakú tú dobu vozím po teréne a to hrboly tráva hlina atď tak cítim že už to neni úplne ono a keď napľujem na valec tak to vre jak hovado. A kvalitu sviečok BOSCH a CHAMPION viem podľa toho že mi sviečka BOSCH zlepšila štart a vydrží mi naveky a ten štart som neni jediný kto si to povšimol.

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: ned lis 18, 2018 21:49:57
od Azor
Když je svíčka cihlová, je to OK a k přehřívání patrně nedochází. To, že to po plivnutí zasyčí je normální. Snižování výkonu může mít souvislost s tím, že motor ještě není úplně zajetý, ale moc nevěřím, že to v terénu bereš max na půl plynu, to v terénu ani nejde (ostatně v záběhu by to do terénu jít vůbec nemělo, je tam přece jen větší zátěž). Ten olej jsem dřív taky používal, vím že je na něm napsáno, že je pro moto, ale ve skutečnosti je to prý tentýž, na kterém je napsáno GARTEN a je hlavně pro ty křovinořezy (říkal mi to přímo dealer Castrolu) . Měl jsem po něm trochu větší opotřebení a když jsem si tady na fóru přečetl o zkušenostech ostatních, radši jsem přešel na jiný. No a moc mazání může být někdy spíš na škodu, mohou se zapékat kroužky a v každém případě se zasírá výfuk, po 100 km už bych přešel na normální poměr. Občasné přidání plynu při jízdě z kopce je samozřejmě dobré, ale co není dobré jsou ty tlumící vložky - pokud máš babetu rád, tak je bez milosti vyhoď (původně byly vyvinuté pro vývoz do Německa na babety se seškrceným výkonem, tzv. typ MOFA, kde motor nebyl nijak namáhán (jelo to max 20km/h) a hledělo se na to, aby to bylo co nejtišší, ale na normální 210 rozhodně nemají co dělat, je to svinstvo).

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: ned lis 18, 2018 21:57:57
od broxo
No kamaráti jazdili konkrétne na ten garden a nesťažovali si ten olej je minerál ako som spomínal a rozdiel medzi gardenom a 2T je ze 2T ma Jaso FB určite odneho neupustím pretože mi ho všetci v okolí chvália a aj tak vám veľmi ďakujem a gumičky zahodím.Inak neviem či mali ostatní tak nahovno zábeh ale na mojej babette jazdím hlavne terén na menej ako pol plynu a ťahá jako delo.

Re: Prehrievanie valca

PříspěvekNapsal: úte pro 29, 2020 22:04:58
od RomanR
broxo píše:Dobrý deň chcel by som sa vás spýtať či je možné aby sa mi prehrieval valec keď mám v ňom sviečku BOSCH W8AC čo je teplejšia ako by mala byť ale zabieham 4. nádrž dávam 1,8dcl castrol 2t na 5l benzínu ale BOSCH W7AC mi zas neodpaľuje je možné že by bola W8AC moc teplá a BOSCH W7AC zas moc studená na zábeh? (sviečky ako brisk n17c neuznávam)

Kdysi jsem měl Jawu 21 a Bošky se mi neosvědčily. Jezdím s Babettou 210 s Brisk a žádný problém. Dvoutaktní motor chlazený vzduchem který máme v našich super slabých strojích, se za chodu chladí především směsí benzínu s olejem a slabým prouděním vzduchu kolem motoru. Čím teplejší počasí, tím se víc hřeje. Proto v létě nikdy nevytáčím motor naplno. Při zvýšených otáčkách se nestačí dostatečně chladit. U jiných padesátek, např. Jawa 21, při stejných otáčkách motoru díky vyššímu výkonu a třístupňové převodovce, se motor chladí při vyšší rychlosti lépe. V tomto ohledu má Babetta hendikep. Proto je třeba s tím počítat. Jinak při záběhu motoru mažeš správně. 1,8 dl / 5 l odpovídá poměru 1:25 a ten doporučuje výrobce. Pokud to nebudeš během záběhu honit přes 30 km/hod., bude vše O.K.