Stránka 1 z 1

Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: čtv úno 21, 2019 21:53:20
od blacketta66
Zdravím, rád bych se zeptal na nějaký rady ohledně zvýšení výkonu b207.
Na svojí mám zatím jen větší koleno výfuku průměr 20mm (zároveň zkrácené v tlumiči) a 2 díry v tý vložce v tlumiči, karbec dellorto a vyleštěný kanály.
Mám domluvený snížení hlavy, ještě ale nevím o kolik.
Hlavně bych chtěl zvětšit sací a výfukovej kanál, trochu víc k hlavě aby víc šla do otáček, ale nevím o kolik. Někde jsem četl že výfuk zhruba k 145°-150° ale nemám tušení kolik je to přibližně v mm, a nevím o kolik do šířky.
Sací vůbec nemám tušení. Nechci dělat nic extra, jen to co půjde bez vyndavání vložky z válce.
Nějaký rady? Díky.

Re: Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 15:39:48
od Pavel
Dobrý základ je maďarská úprava. viewtopic.php?f=4&t=3808
K tomu Dellorto SHA16.16, viz motomax
Výfuk z Pio nebo nějakej Hikon (nutno vyzkoušet).

Případně lze přenechat úpravu válce na lidech, kteří se v tom vyznají, např. Janko Všemohuci. Jen upozorním, že takoví borci jsou zahlceni zakázkami a čekací doba je tak třičtrvrtě roku.
Pouštět se do něčeho sám je sice obdivuhodné, ale nejspíš bys zmrvil kupu válců, než by se ti podařilo vyrobit něco, co by jelo líp než originál :) Ale ten Maďar je už ověřený. Jezdí to tak ~60 s touto úpravou.

Re: Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 11:01:42
od Azor
Pokud nemáš s úpravami větší zkušenosti, je nejjednodušší použít válec z 210. Hlava může zůstat původní, ale není to estetické. Karbec samozřejmě min. průměr 12. Nebude to trhat asfalt, ale na živosti babči 207 je to docela poznat.

Re: Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 23:10:17
od blacketta66
Pavel píše:Dobrý základ je maďarská úprava. viewtopic.php?f=4&t=3808
K tomu Dellorto SHA16.16, viz motomax
Výfuk z Pio nebo nějakej Hikon (nutno vyzkoušet).

Případně lze přenechat úpravu válce na lidech, kteří se v tom vyznají, např. Janko Všemohuci. Jen upozorním, že takoví borci jsou zahlceni zakázkami a čekací doba je tak třičtrvrtě roku.
Pouštět se do něčeho sám je sice obdivuhodné, ale nejspíš bys zmrvil kupu válců, než by se ti podařilo vyrobit něco, co by jelo líp než originál :) Ale ten Maďar je už ověřený. Jezdí to tak ~60 s touto úpravou.


Ano, maďara jsem chtěl dělat ale je jen na 210, já mám 207.

Re: Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: ned úno 24, 2019 9:50:54
od Azor
Tak se pusť do maďara na válci 210 a pokud se to povede, tak válce vyměň. Pokud se to nepovede, zůstane ti nepoškozená 207. :P

Re: Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: ned bře 03, 2019 22:47:01
od Crack
Přesně tohle jsem ted řešil.Mám 207čku a nechtěl jsem dělat žádný hard upravy,ale jen to lehce otevřít,protože to mám na ježdění do práce,tudíž uprava válce bez vylisování vložky.Kouknul jsem na ,,madara´´ seriový válec z 210ky a začal upravovat můj válec.Takže výfukový kanál jsem měl 32,6 od vrchu a šířku 18 - rozšířil jsem tedy kanál na 19mm a horní hranu jsem vypiloval na 31.Sací měl spodní hranu 56,2 a šířku asi 19mm - ten jsme rozšířil na 20-21 (nedokázal jsem to přesně změřit) a spodek jsem propiloval na 59mm od vrchu.Koupil nový kroužky vše složil a zjistil,že mám střžený závit šteftu na výfuk,takže jsem to jen nastartoval,projel lehce asi na 500m,válec zase sundal a ted se nemůžu z důvodu času dostat na opravu šteftu,takže ti nemůžu říct,jak se uprava projevila,ale dám vědět.Příští zimu bych chtěl motor rozebrat,spasovat přechody mezi karterem a válcem,vyměnit ojnici za ojnici CRK s pístním čepem na jehlách a pak bych lehce ještě snížil hlavu.

Re: Tuning motoru 207

PříspěvekNapsal: sob bře 30, 2019 23:21:07
od Crack
Takže recenze mé výše popsané upravy - k překvapení supersport se nekoná :lol: ale jsem docela spokojený.
Mám najeto asi 140km,takže kroužky už jsou sedlé a motor seřízený.Nakonec aby se projevila naplno uprava válce,tak jsem ještě zvýšil kompresní poměr na 8,5 (snížil jsem hlavu o 0,8mm) Nárůst maximální rychlosti je zřetelný,před upravou mi to jelo max 38km/h po upravě jsem se dostal na 46km/h otáčky vzrostly při maximální rychlosti z 5800ot/min na 6850ot/min což je nárůst přez 1000ot/min! Jedná se o udaje měřené na rovince,cyklotachometrem Sigma a motootáčkoměrem Hebo.
Bál jsme se průběhu výkonu a ubytku síly v nízkých otáčkách,ale nic takového se nestalo,řekl bych že výkon se zvýšil celkově v celém spektru otáček.Kopec kde bydlím,jsem jezdil na vrchu okolo 25km/h dnes ve stejných místech mám 35km/h,tudíž zvažuju jestli nezkusím dát přední řetězové kolečko se 13 zuby.Výfukové koleno už bylo zkrácené když jsem 207čku koupil,takže vliv nedokážu posoudit.
Časová náročnost upravy 3-4h
Investice: 60kč 2x pístní kroužek
20kč těsnění pod válec
za upravu hlavy jsem neplatil nic

Snad to někomu pomůže :wink: