Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod jnz » ned dub 14, 2019 21:09:36

Tak poznatky z dneška.
Složil jsem karbec a k utěsnění jsem použil klasický bílý sanitární silikon (červený tmel se mě zatím nepodařilo sehnat) a nechal jsem to zatvrdnout do druhého dne. Silikon akorát nevytvrdl úplně dokonale - je pořád takový trochu lepivý, asi ty benzínové výpary nebo olej. Možná že je to ale tím, že mám už starý silikon. Nicméně těsní dobře, z karbecu ani kapka.
Nahodil jsem karburátor na bábu a super - karbec netekl, nikde ani kapka. Babetta po několika našlápnutích naskočila, seřídil jsem volnoběh a dokonce jezdí a nechcípá při rozjezdu, projel jsem ji párkrát po zahradě a vcelku i slušně táhla.
Nicméně, když jsem ji celou zakapotoval - nahodil kryt sání - zapojil hadici na rám a nakopl znovu cca po 2 hodinách, tak najednou karbec teče jak najatý a bába se přechlastává - z výfuku dým, svíčka mokrá.
Tak nevím doprčic, co se zas podělalo, zřejmě nezavírá jehlový ventil, možná špína, já vůl sem tam zapomněl dát palivový filtr :( Takže zase nanovo - sundat z motoru, rozdělat a vyčistit karbec atd. atd. To je fakt peklo tenhle Jikovácký karbec.
Jinak teda poznatek - origo N17C svíčka se mě zdá trochu horší než E6TC, kterou tam nechal původní majitel. Horší rozjezd i volnoběh, ale je to jen můj krátkodobý subjektivní dojem.
jnz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř čer 13, 2018 1:24:22

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod mhi » čtv dub 18, 2019 23:27:51

1) na bohatost smesi ma zcela zasadni vliv u tohoto typu karburatoru odpor sani, takze jediny smysl ma experimentovat se slozenym sanim tak jak to bude jezdit

2) navstivil bych lednicku nebo odpadkovy kos (nebo popelnici na papir) a nasel si tam tak 0,5-1mm tlusty plny karton (byva na mrazenych potravinach). Do nej bych obtisknul obrys karburatoru a peclive vystrihnul nuzkami na papir. Cele bych to potom nechal trosku nasaknout olejem a dal mezi dily karburatoru, decentne utahnul. Netece to (overeno).

Ja kdyz vidim silikon na motoru nebo jinde tak z toho vzdy silim, protoze mi je naprosto jasne co uvidim uvnitr, hlavne v prevodovkach to je vyzivne. A nejde to opravovat po ceste, s papirovym tesnenim rozeberu, vycistim, slozim.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 542
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod jnz » pát dub 19, 2019 8:27:48

Včera jsem měřil hladinu dle přípravku a vychází to jak někdo psal - přesně na prostředek trubice pro kolík sytiče. Což tedy také znamená, že hladina je těsně pod dělící rovinou karburátoru a tedy hodně znamená, jak je utěsněný.
Papírové těsnění jsem zkoušel, koupil jsem nové originál, ale s tím to prostě teče, hned jak se napustí benzín do karburátoru, tak jde vidět jak těsnění nasákne a pak to vzlíná a odkapává. Ono je to možná i tím, že nemám dosedací plochy stopro rovné - prostě už je to u šroubů trochu více přihnuté, takže uprostřed dosedacích ploch je malá mezera. Zkoušel jsem už kdeco, různé gumy apod, ale ty se vždy zkroutily nebo natáhly. Poslední episoda se silikonem nedopadla také dobře - dal jsem ho tam totiž moc a při pritlačení se silikon protlačil dovnitř, v benzínu se z něj stala taková nechutná slizká houba a nabobtnal a plovák se pak zřejmě zasekl o tu houbu.
Včera jsem karbec vyčistil, odstranil silikon, dal starý plovák (s novým byla hladina nízko) a seřídil hladinu +- na dělící rovinu. Pro utěsnění jsem tentokrát zkusil použít akrylát (nic lepšího pro nerovné plochy prostě nemám), ale jen tenkou vrstvičku, aby se při přitlačení nedostalo nic dovnitř pokud možno.
Namontoval jsem karbec, na hadičku přidal palivový filtr a bába kupodivu chytla hned na první nášlap. Volnoběh OK, rozjezd také. Vypadá to, že karbec neteče (zatím).

Takže to zkusím zkompletovat i se sáním a pak se uvidí. Pokud to nebude OK, zkusím ještě ten silnější kartón jak píše mhi.

Díky za tipy!
jnz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř čer 13, 2018 1:24:22

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod Azor » pát dub 19, 2019 10:01:00

Guma se musí použít odolná proti benzínu, tady na fóru o tom jeden kolega dost psal (nemám čas to teď hledat). Jinak je dobré alespoň tu spodní část zarovnat jemným šmirglpapírem, nejlépe na zrcadle (nemají zvlněná skla) a pak lze také využít zkušeností našich dědů - vystřihnout ze silnějšího kartonu a přes noc dát nasáknout do 100% cukerného roztoku, otřít a středně silně dotáhnout. To by v tom byl :evil: aby to furt teklo.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod jnz » ned dub 21, 2019 22:13:13

Šmirgl na skle - dobrý nápad, vyzkouším. Díky za tip Azore!
Zatím jsem neměl čas víc bábu projet, ale kontroloval jsem karbec a akrylát zatím vypadá kupodivu nedotčeně.
Uvidím, jak ho znovu napustím benzínem :)
jnz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř čer 13, 2018 1:24:22

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod jarmil » čtv bře 26, 2020 22:06:17

Ahoj lidi,
mám také trápení s karbecem. Snažím se zprovoznit jednu babettu 210 s jikovem, Na obou svých babettách (207 a 210) mám náhrady karburátorů. Nikdy v minulosti jsem prostě ten jikov nedokázal seřídit. Teď jsem o pár let starší, snad trpělivější, možná moudřejší. Kolega mne požádal o zprovoznění roky stojící babetty. Téměř vše mám hotovo (plástě, duše, brzdy, ložiska v kolech, motor jsem očistil, spojky prošel, složil a teď se trápím s karburátorem. Všichni píšete o výpustním šroubku plovákové komory. Má tři jikovy z 210 (difuzor 12mm) a nikde žádný šroubek není. Snažím se nastavit tu zpropadenou hladinu za pomocí přípravku. Jenže nemám ho kam připojit, aby mi ukazoval hladinu. Zkrátka do plovákové komory žádný otvor nevede. Nebo jsem fakt blbej. Můžete mi prosím někdo vysvětlit, kde je ten šroubek, kam bych mohl připojit "indikátor výšky hladiny". Nastavuji výšku hladiny nasucho dle výšky emulzní trubice, to ale není to pravé. Obrázek by pomohl.
Díky.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod Azor » čtv bře 26, 2020 23:20:38

Ten šroubek nehledej, viděl jsem nejmíň 50 babeťáckých jikovů a ani jeden žádný výpustný šroubek neměl. O seřizování je toho tady na fóru opravdu hodně, stačí trochu hledat. Jediné dobře proveditelné seřízení se provádí bez spodku plovákové komory v nějaké průhledné nádobě - podle polopatického návodu v příslušném vlákně. Není těžké to tady najít, zvládneš to za chvilku, já fakt už nemám chuť za každého zájemce to hledat a dávat odkaz.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod jarmil » pát bře 27, 2020 19:49:49

Díky Azore za odpověď. O postupech a návodech vím. Já se jen chtěl ujistit, že nedělám něco blbě. Nechápu tedy, proč je o výpustním šroubku v příručce zmínka. Takže neexistuje verze karburátoru s výpustním šroubem? Chci si právě přípravek vyrobit. Půjdu cestou kolose, který upravil kryt plovákové komory. Obětuji jeden karburátor. Prostě ten výpustní šroub vyrobím a přípravek k němu. Něco podobného co je v příručce.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod Azor » pát bře 27, 2020 22:41:14

Nemůžu kategoricky tvrdit, že neexistuje, ale já jsem to nikdy v praxi neviděl. Na spodní víko jistě půjde něco takového naroubovat (i když je tam fakt málo místa), ale ani potom mi i při použití přípravku nepřipadá takovéto sežizování hladiny moc komfortní. Já ti to nevnucuju, ale proč se tak bráníš seřízení v té průhledné nádobce, z vlastní zkušenosti (i když u většiny babett mám také jiný karbec) mohu říct, že se to takto dá seřídit velmi přesně a za chvilku, aniž bych musel opakovaně sundávat víko a být upatlaný od benzínu. Ale možná mi nějaká významná výhoda uniká, vševěd opravdu nejsem. Pokud se ti to osvědčí, nezapomeň o tom dát vědět i ostatním.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod jarmil » pát bře 27, 2020 23:46:48

No jde o to, že nádobka je jedna věc a plováková komora druhá. Taky jsem to v minulosti dělal v "nádobce", jenže ta kvalita druhodílů je žalostná a když se ti do ruky dostane stroj, který má nejasnou minulost a od pohledu je jasné, že je poskládám z "různých zdrojů", tak bohužel zrovna u "sestavy" jikovu je ta kvalita dílů zásadní. O plováku a jehlovém ventilu, či emulzní trubici toho tady jsou lány. Takže, když sestavím karbec anblok a pomocí vnějšího přípravku ověřím funkci (sice po relativně dlouhém čase rozborek a sborek), tak mám alespoň jistotu, že jako celek bude funkční. Toť můj názor.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod lavida » sob čer 05, 2021 8:15:00

Chcem sa opýtať skúsenejších.Urobil som generálku motora na B207.Nešla nakopnúť pokiaľ bola regulačná skrutka voľnobehu na 1,5 otáčky podľa návodu.Po zaskrutkovaní skrutky voľnobehu nadoraz išla pekne nakopnúť na šup a pekne šla na voľnobeh.Pri pridaní zhasla.Po výmene hlavnej trysky 63 za trysku 69 sa to o moc zlepšilo,ale ešte to nie je ono.Teraz sú dve možnosti ako postupovať.Po prvé ísť cestou použitia ešte väčšej trysky,alebo preskúmať možnosť,že mám nad mieru vydratý otvor v difúznej trubici a ihlu.Tu je ten problém,že neviem,aké rozmery ten otvor a tá ihla majú mať a teda neviem,či mám zohnať nové.Tiež aj s novými predpokladám problém,keď som čítal viaceré sťažnosti na druhovýrobu.Druhá vec je,že nemám ani možnosť ísť cestou zväčšenej trysky,lebo všade majú len najväčšiu 69-nu.Tiež je problém s mikrovrtákmi a ani vŕtačku so skľúčidlom pre uchytenie tak malého vrtáku nemám.Existujú aj maličké výstružníky pre tak malé dierky,ale sa mi nechce kupovať sadu za 36€ na jedno použitie.Ešte dodám,že zapaľovanie je nové a aj s nastavením ihly v zárezoch som laboroval bez výsledku.Poradí niekto? :idea:
lavida
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 30, 2021 1:56:44

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod lavida » sob čer 05, 2021 8:21:31

Ešte som zabudol,že hladina je nastavená podľa toho obrázku na stred tyčky uzávery sytiča nastavená v sklenenej miske.
lavida
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 30, 2021 1:56:44

Re: Seřízení hladiny v karburátoru Jikov

Příspěvekod Azor » stř čer 09, 2021 10:44:29

Ahojky, dostal jsem tvoji SZ, ale to co vím napíšu raději sem, aby byl alespoň trochu život na fóru. Bohužel téměř všechny debaty se přesunuly na FB (který z duše nesnáším), takže tohle fórum asi zajde na úbytě (což je škoda, protože to bylo to nejlepší o babetách). V poslední době jsem často mimo net, takže už taky moc nereaguju a navíc nechci dělat chytrýho za každou cenu.
V SZ píšeš:
V dvoch príspevkoch som opísal situáciu aká je.Ide o to,že motor je po
generálke,ale nejde tak dobre,ako by mal.Nejde do max.otáčok.Po výmene
trysky z 63-ky na 69-ku sa to oveľa zlepšilo,ale ešte to nie je
ono.Laborovanie s ihlou v zárezoch nepomohlo,tak už zrejme ostáva len
výmena emulznej trubice a ihly za novú,alebo ešte zväčšiť trysku.Ihly sa
dajú kúpiť,ale s emulznými trubicami zdá sa je problém ,ale v podstate keď
nemám možnosť porovnania novej trubice so starou,tak ani neviem,či je
potrebné ju meniť,alebo nie.Takisto trysky väčšie ako 69-ka so závitom M6
pre Jikov-y nikto nedrží.A tak stojím a nemôžem sa pohnúť ďalej.Ešte je tu
otázka,či nevieš o plynule nastaviteľnej tryske použiteľnej v karburátore
babety?Trysky na karburátory Delorto so závitom 5 sú na výber vo viacerých
veľkostiach a tak rozmýšľam aj s nejakou úpravou emulznej trubice tak,aby
sa dala použiť Delorto tryska so závitom M5 na Jikov.Vopred vďaka za
nejakú radu.
Nevím jestli ti mé zkušenosti k něčemu budou, já jsem u všech babet přešel na karbecy z pionýra nebo náhradní čínské. S těmi origo Jikov jsem ztratil trpělivost. Jikov má trysku M6, která se dá se bez problému koupit na Aliexpressu, ale to teď novým nařízením EU ztrácí kouzlo, napaří ti clo i DPH i u malých zásilek a ještě si za tu "službu" nechají zaplatit. Osobně si myslím, že tryska 69 je strašně moc, problém musí být někde jinde. Plynule laditelná tryska má význam u pionýra, kde se to ovládá zvenku a je na to místo, u origo babeťáckého karbecu si to neumím představit a nikdy jsem o tom ani neslyšel. Já mám v poslední době problém s jehlami (jsou stejné pro pionýr i babetu), ty co se dají nyní koupit (je to stejné na všech e-shopech) mají prostě větší průměr, takže fungují jen v nejvyšší poloze a jakákoliv další regulace proto není možná. Ptal jsem se na to u "Moto Jakuba", ale prý si nikdo jiný nestěžoval. Náhradní emulzní trubice z druhovýroby jsou (jak jsem slyšel - osobní zkušenost nemám) naprosté zmetky, takže tudy cesta také nevede. Takže moje rada je asi jen ta, abys přešel na jiný karbec. Já mám výborné zkušenosti s těmi číňany (viz jiné vlákno), dobrý je i ten z pionýra. Bohužel je ale nutné vyrobit nové kolínko a to má možnost zbastlit jen ten, kdo má potřebné vybavení (min. svářečku, příp ohýbačku trubek). Jinak je tu to DellOrto, které se dodává s mezikusem aby to pasovalo na babetu. S tím ale zkušenost nemám, mně je proti srsti to, jak je to drahé.
Pokud bys mermomocí chtěl zachovat origo Jikov, zkus ještě požádat o radu na stránkách http://babettaklubbrno.cz , kam se přesunul hlavní kádr, působící původně na tomto fóru.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků

cron