Třetí zadření 215

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Třetí zadření 215

Příspěvekod Ba.betton » pát dub 19, 2019 20:24:40

Zdravím. Před pár týdny se mi povedlo opět přidřít, když jsem jel z kopce na plný plyn (tak 60+ km/h) - zrcátko na pístu opraveno. Dnes jsem sjížděl k domu, brzdil jsem, ale zároveň přidával plyn (ať se to maže) a pod kopcem jsem povolil brzdy i plyn a zase to zastavovalo od přidření. :oops: V prvním i druhém případě se mi to po vychladnutí povedlo rozchodit a případně se doplížit domů.

Mám následující hypotézy, proč se to pořád přidírá:
1) Starý mix. Benzín s Mogulem Alfa 2T jsem namixoval někdy v listopadu. Od té doby stále jezdím na tuto směs.
2) Falešný vzduch. Někde v oblasti válce se sporadicky vyluzuje pískání. Tón se s otáčkami výrazně moc nemění. Připomíná to unikající páru z pod pokličky. Přetěsnil jsem všechny spoje kolena karburátoru - nepomohlo. Viz video: https://www.youtube.com/watch?v=afFjhAVQGwY . Svíčku mám ale pěkně hnědou, kdyby to bylo moc chudé, byla by přeci do bíla.
3) Neznáme zvuky z oblasti válce. Po výměně pístu a odstranění tlumících gum po prvním zadření jde od válce slabý zvuk připomínající tření dvou kovových předmětů. Žádné skřípání. Když jedu dlouho na plný plyn tak někdy zvuk zintenzivní - to vždy raději uberu. Možná by to mohlo být tím, že jsem po výměně pístu s koužky moc nezajížděl, ale jezdil jako normálně.

Nějak mě už nenapadá, co dělat. Kroužky i píst jsem vyměnil. Těsnění kolene a válce taky. Přes misku karburátoru by asi falešný vzduch nešel - takže to je původní. Kolem hlavy čisto, tama to asi taky nefouká. Včera se mi stala asi nejpodivnější věc, kterou tu už myslím někdo popisoval. Z ničeho nic mi babetta při jízdě škubla a zrychlila, jakoby měla několikanásobný výkon. Hned jsem samozřejmě leknutím ubral. Později se to už neopakovalo.

Má někdo nápad, na co se mám zaměřit dál? Poslední dobou si říkám, že mi snad Babetty nejsou souzeny. :x Na této 215 odjezdil minulý majitel bez problému 4000 km a já už třikrát zadřel.
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod mhi » sob dub 20, 2019 9:51:52

1) presne s touto kombinaci jsem vyjel celou nadrz na 210ce (ten Alfa 2T ale neni nic moc) a bez problemu

2) vyzkousel bych fouknout trosku etheru ci benzinu z rozprasovace vsude okolo sani (od karburatoru dal), jestli se zmeni otacky, saje to. Mel jsem (shodou okolnosti na B210 z bodu 1) miniprasklinku v koleni, diky tomu neslo zcela perfektne nikdy "naladit" barvu svicky a startovalo to trosku hur. Prisel jsem na to uplne nahodou pri hrani si s karburatory, kdyz jsem menil kolena. Zavaril jsem to invertorem, zbrousil, zastrikal, od te doby OK. Mimochodem, vyresilo mi to problem s neustale upatlanym motorem od oleje, puvodne jsem myslel, ze to je prevodak, ale on to byl 2T olej! I presto Ti ale zavidim to krasne ciste koleno vyfuku....

Zameril bych se na to, jestli se pist ve valci moc nevakla a jestli je skutecne valcovy (valec i pist). Jaky je vyrobce pistu? Mel jsem podobny problem s jinou Babettou (spatny pist), ale ta pro jistotu ani nesla do otacek...
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 542
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod Ba.betton » sob dub 20, 2019 11:16:14

1) Jo? V čem konkrétně nejsi spokojený s tou Alfou? Mně se zdá, že od něj mám rychle zakarbonovanou hlavu (přitom svíčka hnědá), ale těžko srovnávat - jiné oleje jsem zatím nejezdil. Během zimy jsem ze zvědavosti koupil několik různých olejů ve slevě za méně než 100 Kč na vyzkoušení: Kaufland K-Classic 2Takt (přejmenovaná polosyntetika Mitan Alpine 2T Special) a Sheron Garden Oil 2T - hustý zřejmě minerál, tak pak dám vědět, jestli třeba méně karbonují.

2) Zkusím to postříkat čističem brzd a pak eventuálně nahodit karbec z 207.356 , ten mám pečlivě seřízený a přetěsněný. Jen teda má hlavní trysku 58, nemůže pak hrozit záděr od chudé směsi (na 356 mi to ale jezdilo ok, a ta má válec defacto stejný)?

3) Píst je Almet a kroužky Buzuluky, obojí bylo jeté na 207.356 asi tak 200 -300 km. Válec schodek nemá a vzhledem k najetým pěti tisícům bych ovalitu taky vyloučil. Nultý výbrus.
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod Azor » ned dub 21, 2019 10:27:14

To už je dost otrava a já žádnou jednoduchou radu nemám, předpokládám, že to nehoníš stále na doraz. Těmi oleji by to ale myslím být nemělo, ono je to hodně subjektivní a dost se to démonizuje. Např. Ridchey nemohl ani cítit Castrol 2T a mně se naopak osvědčoval. Někdo tvrdí, že Castrol Garden 2T je cesta k zadření, já jsem na něj ale jezdil bez problémů. Pavel zase horuje pro M2T (prý nového složení), ale mně stále připadá jako moc karbonující. Někdo tvrdí, že syntetika nemá u klasického motoru co dělat, já jsem jí jeden čas používal a to s naprostou spokojeností. Teď používám tu Alfu 2T a nepřipadá mi jako moc humus, karbonuje rozhodně méně než M2T. Koupil jsem jí minulý rok v akci 6 litrů (á 50 Kč), takže mi ještě chvíli vydrží. Oceňuji na ní to, že díky syté červeni poznám, jestli je to už MIX nebo ještě čistý benzín a současně se snadno poznají netěsnosti - je to tam zase červené. Obecně myslím, po letech experimentů, že na značce oleje zas tak moc nezáleží, ustálil jsem míchání na 1 : 40 a pokud to moc nehoním, tak všechny oleje splňují to co od nich čekám, tedy bezproblémovou jízdu.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod mhi » ned dub 21, 2019 11:34:31

ad 1), prijde mi, ze hlavne za tepla Babetta jela lepe s Divinolem (je to nejaka 1/2syntetika, ale stoji tusim > 100Kc/l). Jak pise Azor, je to subjektivni, zadna presna mereni jsem nedelal. Kvuli Alfe 2T to pridrene nebude, psal jsem to jen jako poznamku. Divinol Zweitaktol FF umim koupit 20L za 1390 bez DPH, to uz se blizi lehce cene Alfy 2T po litrovkach :). Kdyby se sesly 4 lide po 5 litrech, koupil bych to a rozlil. https://maziva.heureka.cz/divinol-zweit ... e/#section

Mimochodem, maji docela praktickou odmerku: http://www.olejedivinol.eu/index.php?ro ... uct_id=140
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 542
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod Sluneční jezdec » pon dub 22, 2019 0:53:13

Ty "Brďo"...Jak to tady čtu, okamžitě jsem vyhodil tlumící gumy na žebrech válce, které se mi prve zdály "cool" a tak jsem si je tam předloni nainstaloval. Měl jsem sice už tehdá podezření, že ten "vánek větérku" nebude proudit tak jak má a nebude chladit motor dostatečně. Ale když to na Babettu vyrábějí, asi to tak má být...No, naštěstí se nic nestalo. Mažu Castrol 2T. Osobně si ho nemohu vynachválit. Mixuju trdičně fichtlácky 1:33. Z výfuku se nekouří, nic nekarbonuje, stroj jede jak namydlený blesk. Zdá se mi subjektivně, že i zvuk motoru je "sametovější" v porovnání s dříve aplikovaným klasickým M2T. Je pravda, že i když má dříve těžce zkoušená Babetta, která mimo jiné prodělala v r.1997 fatální povodeň, stále s zcela původním motorem včetně ložisek a gufer, jede se 100kg jezdcem v "závodnickém" posedu poctivých 55km/h, snažím se udržovat cestovní rychlost na tratích delších než 5km cca 35 - 37km/h. Celkově to hodně šetřím, beru to jako veterána a nakládám s tím jako s "malovaným vajíčkem".
Žádné dlouhé trasy, žádné kopce, žádný terén...Takže takové ty hlášky: "Jel jsem šedesátkou z kopce a přidřel jsem to asi..." No, já bych to raději ani nezkoušel....
Sluneční jezdec
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte dub 09, 2019 18:19:28

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod Wisly » pon dub 22, 2019 8:46:26

Konecne niekto, kto normalne jazdi 35 az 37 km/h a nesnazi sa z toho dostat co najviac. Nehovorim, tiez mam upravy, ale nie na rychlost, ale na silu. Mam 100 kg a ked sa nalozim na dlsiu cestu... Pomali si to bafkam cestou, niet sa kam ponahlat, ved o tom je Babetta :D
Wisly
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 75
Registrován: čtv úno 02, 2017 18:26:06

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod RomanR » úte pro 29, 2020 21:49:12

Wisly píše:Konecne niekto, kto normalne jazdi 35 az 37 km/h a nesnazi sa z toho dostat co najviac. Nehovorim, tiez mam upravy, ale nie na rychlost, ale na silu. Mam 100 kg a ked sa nalozim na dlsiu cestu... Pomali si to bafkam cestou, niet sa kam ponahlat, ved o tom je Babetta :D

Rozumný názor. Mám shodné zkušenosti. Na Castrol 2T nedám dopustit, mažu 1:33 a kdo maže méně, koleduje si. Na cestách téměř nikdy nejezdím naplno, ale tak na 3/4 výkonu, v letním horku na 1/2 výkonu a můžu jet třeba 100 km v jednom kuse bez potíží. S politováním sleduji zdejší diskuse o tom, jak někomu to jezdí tolik nebo tolik a co vše udělat pro vyšší výkon. Pánové babeťáci uvědomte si, že je to jenom slabý moped. Když budete chtít jezdit rychleji na 50 ccm stroji, tak si pořiďte Simpsona nebo fichtla. Ty šedesátku hravě překonají a máte po problému.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod Ba.betton » čtv led 07, 2021 0:55:06

Nejsem moderátor ani admin, ale jaký smysl má, Romane, odpovídat na 10 let staré příspěvky?! Tady to fórum (kde mi vždycky někdo poradil) bohužel během posledních pár let celkem utichlo a krom pár skalních „domorodců“, co ještě neodešli na Facebook, nebo těch, co tu jen ze zvyku „vymetají pavučiny“, sem už moc lidí nechodí. Což je sice velká škoda, ale je zbytečná práce se tu snažit na vše odpovědět ...

A k tomu mazání - sám jsem na začátku mazal raději 1:33, ale prostě není důvod (krom futra na pístním čepu). Teď mám celkem zajeto (i s maďarským pístem, nad kterým se mnozí ofrňují, byť neví, že za horka bobtná mnohem míň než poslední Almety), mažu 1:40 a jezdím plný knedlík. Raději ve městě držím (alespoň se teda snažím) s provozem tempo, než tvořit nepříjemné situace ... jo a olej používám noName z Kauflandu. Castrol, minimálně v automotive, jsou předražené průměrné oleje (krom pár vyjímek), čili mám k té značce obecně averzi, byť ten 2T prý celkem jde.
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Třetí zadření 215

Příspěvekod RomanR » pon čer 21, 2021 23:07:15

Ba.betton píše:Zdravím. Před pár týdny se mi povedlo opět přidřít, když jsem jel z kopce na plný plyn (tak 60+ km/h) - zrcátko na pístu opraveno. Dnes jsem sjížděl k domu, brzdil jsem, ale zároveň přidával plyn (ať se to maže) a pod kopcem jsem povolil brzdy i plyn a zase to zastavovalo od přidření. :oops: V prvním i druhém případě se mi to po vychladnutí povedlo rozchodit a případně se doplížit domů.

Mám následující hypotézy, proč se to pořád přidírá:
1) Starý mix. Benzín s Mogulem Alfa 2T jsem namixoval někdy v listopadu. Od té doby stále jezdím na tuto směs.
2) Falešný vzduch. Někde v oblasti válce se sporadicky vyluzuje pískání. Tón se s otáčkami výrazně moc nemění. Připomíná to unikající páru z pod pokličky. Přetěsnil jsem všechny spoje kolena karburátoru - nepomohlo. Viz video: https://www.youtube.com/watch?v=afFjhAVQGwY . Svíčku mám ale pěkně hnědou, kdyby to bylo moc chudé, byla by přeci do bíla.
3) Neznáme zvuky z oblasti válce. Po výměně pístu a odstranění tlumících gum po prvním zadření jde od válce slabý zvuk připomínající tření dvou kovových předmětů. Žádné skřípání. Když jedu dlouho na plný plyn tak někdy zvuk zintenzivní - to vždy raději uberu. Možná by to mohlo být tím, že jsem po výměně pístu s koužky moc nezajížděl, ale jezdil jako normálně.

Nějak mě už nenapadá, co dělat. Kroužky i píst jsem vyměnil. Těsnění kolene a válce taky. Přes misku karburátoru by asi falešný vzduch nešel - takže to je původní. Kolem hlavy čisto, tama to asi taky nefouká. Včera se mi stala asi nejpodivnější věc, kterou tu už myslím někdo popisoval. Z ničeho nic mi babetta při jízdě škubla a zrychlila, jakoby měla několikanásobný výkon. Hned jsem samozřejmě leknutím ubral. Později se to už neopakovalo.

Má někdo nápad, na co se mám zaměřit dál? Poslední dobou si říkám, že mi snad Babetty nejsou souzeny. :x Na této 215 odjezdil minulý majitel bez problému 4000 km a já už třikrát zadřel.

Řekl bych, že sis sám odpověděl, jen sis toho nevšiml. Cituji: "Jel jsem z kopce 60+" konec citace. A já dodávám: Nejlepší cesta k zadření motoru. V takové situaci máš jen dvě možnosti. Ta první, že přetočíš motor a něco tam povolí, ta druhá, že ti to nedá a zavřeš plyn a přerušíš přívod nejen paliva, ale i oleje. V té rychlosti pak už zbývají jen vteřiny k zadření motoru. A to nevím, v jakém poměru mažeš. Výrobce doporučuje mazat 1:33. Pokud patříš mezi experimentátory a mažeš 1:40 a méně, pak se nediv.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron