Stránka 1 z 1

přidřený motor

PříspěvekNapsal: ned bře 29, 2020 17:19:38
od datena
Zdar kluci, mám přidřený motor... :D

Re: zaseknutý nebo přidřený motor

PříspěvekNapsal: stř dub 01, 2020 7:41:46
od Azor
datena píše:Co mě napadlo, tak že by mohlo být málo oleje v benálu, ale motor de hezky a pravidelně.

Já tě nechci urážet, proto jsem čekal, že ti odpoví někdo jiný. Blbější dotaz jsem ale s prominutím ještě neviděl. Motor ti samozřejmě půjde hezky a pravidelně i úplně bez oleje (dokonce ještě lépe), ale jen chvíli - než se zadře. Pokud před jízdou nevíš, zda máš dostatek oleje ve směsi, tak radši nikam nevyrážej. Navíc, jestli jsi jel na směs, která byla v nádrži ještě od loňska, tak musíš vzít na vědomí, že ty biosračky v dnešních benzínech směs po pár měsících zcela degradují. Prostě nádrž vypusť, nalej správnou směs benzínu a oleje a pokud jsi to nepřidřel moc, tak by si to mělo sednout.

Re: zaseknutý nebo přidřený motor

PříspěvekNapsal: stř dub 01, 2020 11:38:15
od tuningrob
Azor píše:
datena píše: Motor ti samozřejmě půjde hezky a pravidelně i úplně bez oleje (dokonce ještě lépe), ale jen chvíli - než se zadře.


Nad tímhle jsem přemýšlel, jak by fungoval bez oleje. Máš to z vlastních zkušeností?

Re: přidřený motor

PříspěvekNapsal: stř dub 01, 2020 21:27:05
od Azor
Za ta léta, co se vrtám v motorech, jsem už vyzkoušel kde co, samozřejmě i tohle a přirozeně vždy jen na pár vteřin, případně s předmazaným motorem. Jinak teoreticky se po přidání oleje samozřejmě mění vlastnosti benzínu a to zákonitě k horšímu (např. také klesne oktanové číslo atp.), je to vždy kompromis - u běžných dvoutaktů se to takto musí mazat. Existují i dvoutakty, které nemají rozvod pístem a tam se maže klasicky z "vany" nebo externí nádrže, ale to už je o něčem jiném. Pokud tě to tak moc zajímá, zkus si to bez oleje, třeba až do zadření - zrasíš sice motor, ale budeš zase o něco chytřejší. :D