Pár dotazů ohledně Babett

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » pon srp 24, 2020 14:49:43

Nevíte někdo proč nejsou nikde k sehnání emulzní trubice? :D Potřebuji složit karbec,ale bez toho se nehnu. Mám tu sice dvě,ale jn jedna je nějaká vyžraná a druhá co mám mi tu zůstala je celkově delší a po zašroubování vystupuje o dva mm více než má. Je z nějaké 207,kde se mi nelíbilo,že po zašroubování trčí i závit. Tak jsem tam šoup trubici z 210ky a 207ku i s ní poslal jezdit do světa :D Ale je to zajímavé,i kdyby byl v emulzní trubici z 210 a 207 rozdíl ,stejně prodávají jen jednu :D Neví někdo,kde by ji měli skladem? Popřípadě nemáte někdo aspoň kus,nebo dva doma. Mohou být i použité ,ale hlavně nevychozené. Zaplatím co si řeknete... :D

Druhý dotaz směřuje ke startovacím čelistem na 207... Už jsem doopravdy v koncích a to mi už nějáká ta babetta prošla pod rukami...
Standartně jsem zvyklý,že druhovýroba je pod heslem dodělej a uprav si sám,takže s dopasováním ,aby to nezabíralo kdy nemá počítám...Nedávno jsem tyhle čelisti dělal pánovi a scénář byl stejný,párkrát nasadit,sundat a obrousit tak jak je třeba,povedlo se a babetta startovala jak má...
Vlastním také 207ku a vždy jsem měl problém se startovačkami... Tentokrát jsem měl možnost si je nechat za 100Kč přeobložit. Bohužel mi nepřeobložili ty mé a obratem jsem dostal jiné a zjistil jsem,že je každá jiná a nejspíše to není pár co k sobě patří. Nu co,scénář byl podobný ,nešel ani nasadit buben,tak toho broušení bylo víc,ale postupně jsem se prokousával k tomu,aby to nezabíralo pořád... Až jsem se dostal do fáze,že to nezabírá pořád a dorovnal je mezi sebou to přestalo při startování zabírat a já se dostal na začátek procesu...Musím tedy šlapat jako večerníček aby to chytlo. Už jsou to třetí pakny,které tohle dělají. S prvními jsem tu babettu dostal,druhé jsem kdysi měnil pro potíže se starty,ale stejně to nikdy nefungovalo jak má ,týden ok pak měsíc večerníček. A když už jsou problémy i se třetími je problém asi někde jinde. Měnil jsem už i pružinky za ty slabší z druhovýroby a nic. Mastnota vyloučena je tam sucho jako v poušti... Napadlo mne,jestli nemůže být problém třeba ve druhé spojce. Ale když už babetta jede,tak prostě jede. Musím ještě podotknout ,že tato má babetta má při jízdě docela nevábný zvuk o vysokých frekvencích(nejsem však schopný určit jestlif se jedná o zvuk z převodovky,nebo spojky samotné. Na volnoběh je ticho,jakmile se dostanu do záběru,nebo povolím plyn je to docela značně nepříjemné. Moji babettu poznám i když jede někde o ulici dále. Tento zvuk však vyluzuje odjakživa. Ale výkonostně je super,jede lépe,než tři babetty 207 ,co mám v dosahu...

Dalsí věc co mne zajímá,je sáni (asi z karb. dellorto) Je to boční sání... Napasoval jsem jej na svuj jikov. Babetta má teda o dost zdravější zvuk a po dostatečném zahřátí má o hodně lepší tah i větší maximálku. Kryt má v sobě dvě díry ,v jedné je ucpávka ,která je průchozí jen zmenší otvor o polovinu. Nevím jestli je to origo,nebo pozůstatek něčeho jiného. Máte toto sání někdo na jikovu,popřípadě jak máte řešeny tyto otvory? Řeším to z důvodu ladění směsi... Když vytáhnu ucpávku ,je to za tepla a vysokých otáček ještě lepší ,jen už mi přijde že je ve směsi moc vzduchu. Napadlo mne tedy,že bych tam hodil kapánek větší trysku. Vyděl bych to tak na 66,ale kde sehnat :D
Předem díky za odpovědi,rady a typy na mé "problémy" ,popřípadě doufám že se Vám z tohoto slohu nezavaří mozek :D
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » úte srp 25, 2020 12:26:47

Ještě přidám jeden dotaz...
Jak teď zkouším mou 210,přišel jsem na jeden nešvar... Když se rychlost na tachometru vyšplhá někde k 50 km/h,začne být chod motoru divný,nevím jak to popsat... :D U většiny babett se vyšplhá rychlost na nějakou hranici a i když člověk drží plný plyn babetta vydává stejný zvuk,chod je kultivovaný ,jen to prostě víc nejede... Ale ta moje prostě jakoby ještě chtěla jet ,ale něco ji to nedovolí...Nevím jestli to úplně nazvat tarokováním,ale asi bych to k tomu přirovnal... Co si pamatuji,tak po zajetí to po rovině na tacháči 55 km/h ukazovalo běžně,teď je to problém. Ale všiml jsem si,že po kvalitním zahřátí a delší jízdě to dá se říci zmizí. Zapalování jsem proměřoval a je v normě,tyristor je nedávno měněn...
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » úte srp 25, 2020 14:34:00

Dej si do rámečku vpravo nahoře "čtyřtaktování" a ťukni "Hledat", je toho tam dost. K předešlému - u 207 nemá druhá spojka na startování žádný vliv, možná by pomohlo měkčí obložení nebo mírné zdrsnění bubnu. Taky je možné potřít obložení roztokem kalafuny v lihu, ale to je vždy jenom na chvíli. Větší trysku samozřejmě můžeš zkusit, ale podle mých zkušeností to nebude to, co od toho čekáš, spíš se to zhorší (já dávám většinou 58, někdy 60). Ale každý motor je svým způsobem originál a chce něco trochu jiného - ty hodnoty doporučené výrobcem jsou vždy nějaký střední kompromis. Sady trysek se nejlevněji pořídí na Aliexpressu (kupovat podle závitu, ne podle typu moto), ovšem dodání se v poslední době protáhlo i na více než 3 měsíce (inu koronáč) a také dopravné většinou stouplo, free poštovné už bývá výjimkou. Ke karbesu ti toho moc neřeknu, já používám buď z pionýra nebo čínské. Obecně odpor sání (zda to víc nebo míň ucpat) si musíš experimentálně zjistit sám, tady jednotná rada není.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » úte srp 25, 2020 16:19:45

Tak to "čtyřtaktování" jsem asi vyřešil... Nejspíše to souviselo s tím bočním sáním z dellorta. Jak jsem psal jsou tam dvě díry,jedna byla přicpaná takovou redukcí,druhá byla bez ní... Ty díry samotné mají průměr 14mm ,ta redukce vnitřkem 8,5mm... Zkusil jsem jezdit bez té redukce,ale v nízkých otáčkách to nechtělo jet ,za to ve vysokých to jelo parádně. Pak jsem jednu díru zacpal úplně,ale pro změnu to zas jelo odspodu a maximálka šla dolů. Tudíž jsem šel zlatou střední cestou a vyrobil si redukci o průměru 11mm... Když je to studené,tak se při sportovním rozjezdu trochu dusí,ale stačí prohřát a šlape jak má. Z kopce to atakovalo 60km/h. A to mám jen zajetý motor po GO,zkrácené koleno a tady to tuning sání na Jikovu. Takže spokojenost.
Co se týká trysek,našel jsem stránku,kde mají trysky M6 v různych průměrech (50,55,60,65,70 a dál). Jedna stojí 30kč,tak chci objednat pár kusů o průměrech 60,65 a možná 70) . Do té 207 co jsem opravoval o dvě téma dole,bych chtěl namontovat tu 60. Nechám ať to pán zajede,tak jak to je (63) a na jaro to zkusím prohodit. Tady do té své 210ky zkusím tu 65 a podle ní doladit sání. Samozřejmě vím,že kvůli origo koleni na válci atd. nemá cenu pumpovat do toho více směsi,ale toto je podle mého lehké dolazení a nic tím snad nepokazím...

A co se týká těch spojek na té mé 207,tam jsem nepokročil... Jde vidět,že mají snahu chytat,to však nestačí :) Napadlo mne tam zkusmo zpět namontovat dekompresor a pro případ přílišné komprese si pomoci tím :D
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » úte zář 08, 2020 19:22:00

Tak jsem dal na radu člena Azora a na své 210 jsem svíčku N15C vyměnil za N17C.Ačkoliv jsem to nečekal,rozdíl tam je znatelný... Spočívá to v tom,že nemusím čekat jak blbec 2 minuty,než se ten stroj nějakým způsobem ohřeje,i tak to bylo všelijaké až po chvilce jízdy se to ustálilo a bylo OK.
Teď jsem nastartoval,nechal chvíli běžet na sytič,poté jej vypl,vyjel z brány a bez jakéhokoliv dušení vyjel kopec... Takže za tuto informaci děkuji.
Řekl bych,že jsem konečně vychytal nastavení karbecu,sání a toho okolo,ale pořád je co vylepšovat... Proto jsem koupil na burze karbec z pionýra a chtěl bych jej tam naroubovat :D Jde mi o jednoduchost případného čištění atd.
Doma jsem vyhrabal ještě karbec z Jawa 05. Ten má menší trysku(60) a hladina se tam pokud vím nenastavuje vůbec. Takže bych se chtěl zeptat,který by jste mi doporučili... Druhá věc je,jak tam jeden z nich napasovat. Prvně mne napadlo použít to origo hliníkové koleno,ale po chvíli laborování jsem to zavrhl. Štefty by lezly do stěn kolena. Možná by to nějak vyšlo,ale následná montáž by asi byla pakárna. Ještě mne napadlo vyrobit mezikus. Takže bych potřeboval trochu nasměrovat :D Předem díky za info...
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » stř zář 16, 2020 21:14:00

V jednom příspěvku jsem zmínil možnost koupě trysek jiných rozměrů... Nelenil jsem a objednal trysky 60,65 a 70...
Bohužel jsem zjistil,že závit je jemnější a hlavička vyšší než originál...
Ale asi nejsem úplné poleno a poradil si :D Upnul jsem klasické závitové očko do svěráku a opatrně jsem ten závit šroubováním trysky(65) do očka přeřezal... Pak už stačilo jen obrousit hlavičku na požadovanou výšku. Namontoval jsem to vše zpět a Babettu jel projet. Start a rozjezd paráda,ale při přechodu do vyšší rychlosti šlo cítit jak to lape po vzduchu a nechce zrychlovat. Ale to jsem tak nějak čekal a jelikož tam mám to boční sání,nebyl problém vytáhnout tu jednu redukovanou ucpávku. Kdybych to udělal před výměnou trysky,Babetta by netahala od spodu. Teď je to tak akorát. Maximálka po rovině se zvedla jen nepatrně,ale tah v celém spektru otáček šel dosti nahoru. Řekl bych,že i motor má kultivovanější chod.
Ale jsem si jist,že větší trysku už by to bez dalších úprav nesneslo...
Pořád bych tam však chtě hodit ten karbec z pionýra. Chtěl jsem si to koleno zkusmo udělat ze železa,ale v domácích podmínkách to není ono. Příruby nejsou problém,ty už mám. Ohnout tu trubku je trochu problém. Trochu jsem si zavzpomínal na učňák a ohýbání trubek :D Napěchoval jsem ji tedy pískem,nahříval část kde ji je potřeba "natáhnout" a ohýbal. Problém je,že ne autogenem,ale klasickým hořákem na plyn. Sice to význam mělo,ale není to ono.
Ten hlavní ohyb se docela povedl,ale už se mi nějak nedařil ten mírný abych se vyhnul rámu a zachoval tu lehce spološtělou část ,která vznikla proři ohýbání v ose se spodkem karbecu... Ale nevzdávám se,dám si práci s nějakým přípravkem a autogen je samozřejmostí...
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » čtv zář 17, 2020 7:34:09

Nemá cenu neoriginální karbec mermomocí vtěsnat tak jako originál pod rám. Mě se osvědčilo nasměrovat kolínko do boku (úhel zjistíš zkusmo), vyhneš se tak omezení rámem a i lanko plynu se nebude tak lámat. Ostatně některé zahraniční mopedy ma jí karbec vyloženě kolmo z boku. Možná bude nutné udělat trochu výřez v plastovém bočním krytu, ale to je drobnost.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » čtv zář 17, 2020 18:05:21

Při tom včerejším přetryskovávání karbecu jsem zkusil přiložit ten karbec z pincka...
Kdyby se mi podařilo naohýbat to koleno aspoň tak jako ten originál vešel by tam.
Samozřejmě chápu,že vyhnout to trochu mimo rám je ku prospěchu věci. I když já už si na to tak zvykl,že mi to asi nevadí. Pravdou je,že to lanko je chudák,ale to i proto,jelikož neoriginál je delší a ta dopínací matka je téměř u každé babetty vyšroubovaná až nahoru...
V nějakém příspěvku tady na fóru si psal,že máš na babettě karbec z pincka... Jaký typ to je? Já tu mám dva,jeden klasika a druhý z Jawa 05(ten má trysku 60 a stálou hladinu v plovákovce)
Zkusím to koleno ještě jednou nějak zbastlit,jen to chce asi trochu tenčí stěnu trubky než mám doma. Pak by to možná šlo lépe ohýbat...
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » čtv zář 17, 2020 20:28:39

Používám ty z Jawa 20/21/23, hladina se seřizuje velmi jednoduše přihnutím plíšku v plovákovce, oproti babeťáckému originálu je to brnkačka. Trysky používám plynule laditelné, takže k aktuálnímu průměru se nemůžu vyjádřit. Než jsem na ně přešel, osvědčila se mi nejlépe 58, ale jak už jsem psal, optimální velikost může být pro každý motor jiná. A podle mé zkušenosti - čím tenčí stěna trubky, tím to jde hůř (láme se, zplošťuje atd.), ale třeba tobě to půjde líp.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » sob zář 19, 2020 0:52:52

Ještě jsem přišel na jednu věc... Ten z 05 má menší difuzor(14mm). Ale to jen tak pro zajímavost. Když dokončím to koleno,nebude problém zkusit,který motoru sedne lépe.
Nějak špatně jsem si přečetl jeden tvůj příspěvek a teď až mi docvaklo,že ten karbec nemusí jít v ose válce. To zcela mění situaci a je po problému. Použil jsem trubku o průměru 16mm.Není ten průměr příliš? Při ohýbání se mi na spodní straně ohybu trochu sploštěla. To by však nemělo vadit,jelikož karbec z pincka má otvor spíše hranatý a tak mi vlastně podařilo jej okopírovat.
Spodní příruba je jasná,vytvořil jsem tu samou jako je origo na babettě s tím že otvor bude podle průměru kolena. Jen si teď trochu nevím rady s tou vrchní. Nevadí když při vrchní straně příruby na karbecu nebude kopírovat koleno její celou šířku? Když to slícuji se spodní hranou,mělo by to být OK? Předem díky za rady,nerad bych dělal něco zbytečnê :D
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » sob zář 19, 2020 8:58:17

Holt někdy nedokážu přesně formulovat myšlenku, ale pochopils to nakonec správně. Větší průměr kolínka by podle mého názoru neměl být na překážku, ani zploštění, kreré jistě není velké, nevadí. Vyjdeme-li z funkce motoru, tak pístem nasávaná směs by měla jít cestou nejmenšího odporu a pokud možno bez překážek, které by tu směs zbytečně vířily. Takže pokud nemůže kolínko přesně kopírovat otvor v přírubě karbecu, je vhodné kolínko nalícovat tak, aby tam nevznikal nějaký "práh" nebo jiná překážka, která by to rozviřovala, jestli slícovat se spodní nebo jinou hranou nebo s žádnou (pokud je průměr dostatečný) je myslím jedno. Ale i kdyby to úplně na desetinku nevyšlo, tak ono to pojede, na závody to asi neladíš a pro běžný provoz drobná odchylka od "ideálního" řešení zas tak velký význam nemá. :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod jarmil » sob zář 19, 2020 19:45:25

Taky bojuju s kolínkama na různé typy alík karbeců. Pořád ni vrtá v hlavě, zda třeba větším vnitřním průměrem (světlostí) kolínka oproti průměru difuzoru nějak neovlivňuji funkci karburátoru. Tedy průměr, délka a tvar kolínka. Pořád dokola. Shodou okolností jsem dnes opravoval pilku stihl ms270. Problém - při změně polohy/náklonu pilky ve volnoběhu lítají volnoběžné otáčky (od maxima až po zhasnutí motoru). Chyba byla v sacím hrdle. Je to pryžový kus mezi karburátorem a válcem. Bylo prasklé a podle toho jak se pila otočila se buď přisál anebo nepřisál falešný vzduch. To sání je tak členité, viz https://www.arapa.cz/hrdlo-sani-pro-sti ... 80-ms280c/ , že se divím, že to funguje. Ono z toho obrázku to není tak patrné, ale na jedné straně je kulatý otvor a na druhé do válce elipsovitý. Navíc tlakem na pilu se potrubí kroutí a buďto zkracuje anebo natahuje. A přesto to funguje. Je tedy pravda, že uvnitř toho sání je drážkování, asi kvůli víření. Ale funguje to. Dávám to sem pro příklad, že možná řešíme zbytečné hlouposti. Ta pilka je výkonem o něco silnější než babetta a je to také dvoutakt. Sice karburátor je klapkový, ale směs se dostává do válce (kouskem gumy).
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » ned zář 20, 2020 8:11:23

Něco na tom bude, na jednu babetu s Ali karb. jsem pospíchal, tak jsem se ne.ral s ohýbáním, ale do trubky jse udělal V zářez, pak ohnul a svařil. Místo plynulého ohybu je to skoro do pravého úhlu. Můj záměr byl, že ohnuté kolínko dotvořím až budu mít víc času a pak to vyměním. Babča ale jezdí jako ďas, času stále není nazbyt, tak už to tak asi zůstane. Rozdíl v tahu, kultivovanosti běhu motoru, rychlosti ani spotřebě nepozoruju.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1017
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » pon zář 21, 2020 17:55:52

Tak karbec z pincka už je tam... Sice to jezdí,ale není to žádná sláva a nemůžu se s tím domluvit
Nemám teda zatím žádný filtr,takže přísun vzduchu zatím reguluji hadicí. Vyrobil jsem si několik koncovek o různých průměrech,ale ať dělám cokoliv jde tam buď málo,nebo moc vzduchu... Myslím že mou úpravou origo karbecu jsem nastavil laťku hodně vysoko a naladit tento karbec na stejnou úroveň mi dá zabrat :D
Zkusím tam jen na zkoušku dát ten z Jawa 05,třeba bude ten menší difuzor ku prospěchu. Další věc co musím je objednat více rozměrů trysek. 60 a 68 je moc velký skok,chce to ještě něco mezi tím. :D m
Pak to stejně musím ještě vše sundat a to koleno upravit... Byl jsem totiž líný si při výrobě kolena sundat karbec a tak jsem to koleno vytočil jen tak od oka. Takže lanko jde do rámu ještě více,než původně :D Inu lenivost se nevyplácí :)
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » pon zář 21, 2020 18:20:38

Jo a ještě jeden dotaz tady na člena Azora... Jaký mám sehnat filtr?
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků

cron