Stránka 1 z 3
Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
čtv říj 02, 2008 18:20:04
od Ajo
Neviete niekto ako zvýšiť chladenie hlavy a valca motora??

Napsal:
čtv říj 02, 2008 21:59:46
od spedo
Tak ze nebudes behat do kopcov

. To neni Enduro..... a ani Cross.

Napsal:
pát říj 03, 2008 10:26:25
od Duro
Ajo, pozri napr. Vychytavky->Chladime motory.


Napsal:
pát říj 03, 2008 11:28:42
od Ajo
spedo šak ja do kopcov nebehám iba po ceste a niektorá cesta je kopec ale keď ju na pol plyna vybehnem 35 tak kde je problém

Napsal:
pát říj 03, 2008 22:53:30
od LADAIII
Ajo: tak uplny zaklad je udrzovat zebra v cistote..

Napsal:
sob říj 04, 2008 8:12:05
od Ajo
LADAIII rebrá čistím pravidelne sú stále úplne čisté

Napsal:
sob říj 04, 2008 14:16:00
od spedo
tak co chces este potom viac chladit? ked mas ciste rebra???? jasne ze mierny kopcek jej nevadi ale ak chces ist napr 10km do stupaku tak jej to vadi ....

Napsal:
ned říj 05, 2008 8:42:11
od Ajo
no asi kúpim novu sviečku bo sa mi zdá že tato je o 1 hodnotu teplejšia
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
ned bře 08, 2009 18:48:41
od Kubík
Někde na youtube jsem zahlídl že borec si dal na válec mustanga větráčky z PC z obou boků a na hlavu zepředu... Nějak se mě tomu nechce věřit,nemáte s tím někdo zkušenosti jestli to funguje atd???
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
ned bře 08, 2009 23:52:01
od Mato_babetak
tak pochybujem ze by mu to daco uchladilo, mozno keby stal na mieste ale som presvedceny ze mu to viacej krylo pred prudom vzduchu ako chladilo, co dat navarit vecsie rebra ? stalilo by tak o 15 - 20 mm alebo pouzit hlavu v vecsimi rebrami z niecoho ineho
inak ja mam jeden traktor z CZ 175 a tak je vyvedeny hriadel s remenicou a ta pohana ventilator ktory chladi ...tam to funguje fajn, len ako u babety vyriesit ten vyvodovy hriadel
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
čtv črc 30, 2009 17:59:28
od avar
je to sice tema par mesiacov stara, ale aj tak aspon poznamku. chladenie na babette sa da zlepsit v zasade dvoma sposobmi:
1./ vnutorna uprava motora - tym sa zaoberat nebudem, ide o zmenu sposobu plnenia valca zmesou, zmeny kanalov a casovania plnenia a prepustania. prichadza to do uvahy pri upravach kvoli zvysovaniu vykonu motora. na to musi byt jednak slusne vybavena dielna a jednak clovek ktory sa do niecoho takeho pusta uz asi rady nepotrebuje... a ak sa do toho pusta aj ked na to nema, asi mu rady z fora velmi nepomozu
2./ vonkajsia uprava motora - tu je viacero moznosti.
- je mozne prirobit rozne usmernovace vzduchu. difuzory, skratka dobastlit nieco v tvare priblizne lievika, alebo jeho casti, co nam nazenie viac vzduchu na rebra hlavy a valca. nevyhodou je ze to zvacsa hrozne vyzera, vacsinou sa to robi z plechu a tak to mava ostre hrany hroziace zranenim, ale hlavne takato uprava je funkcna len pri vyssich rychlostiach. prave vtedy ak chladit najviac potrebujeme - v mestskej premavke kde kazdu chvilu stojime, alebo pri jazde do kopca nizkou rychlostou je nam toto vylepsenie prd platne
- dalsim sposobom je pouzitie nastavca s ventilatorom. toto riesenie pouzivaju skutre, ale tiez motory zahradnej techniky a pod. pri vhodne vyriesenom pohone a krytovani je to sposob ucinny a pomerne spolahlivy. nevyhodou je vyssia hlucnost, vacsinou nie prave pritazlivy vzhlad a hlavne uberanie casti uz beztak nizkeho vykonu babetty k pohonu ventilatora.
- pre mna osobne najprijatelnejsim riesenim zlepsenia chladenia motora babetty je zvacsenie rebier motora a hlavy navarenim hlinikovych pasov plechu o hrubke cca 3 mm. je to riesenie jednoduche, ucinne, elegantne. plechy je mozne pripadne neumiestnovat iba v sucasnej rovine rebier, ale vejarovite tvarovat. to zvysi ich chladiaci ucinok. je vsak dobre zladit tvar rebier valca s tvarom rebier hlavy. jednak kvoli estetike, ale hlavne aby sa obmedzila zbytocna turbulencia vzduchu.
myslim si vsak ze pokial mame v poriadku usi, k tomu trocha citu pre motory a babettu pouzivame sposobom a k ucelu na ktory je urcena, nie je zvysenie chladenia motora akutne nutna zalezitost. aj ked netvrdim ze uskodi ak sa pouzije. moze sa pouzit kombinacia viacerych uvedenych sposobov chladenia, ale nepovazujem to za potrebne. existuju aj ine moznosti zlepsenia si doslova zmeny sposobu chladenia motora, ale povazujem pre babettu za zbytocne a neucelne sa nimi zaoberat.
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
čtv črc 30, 2009 18:02:18
od llap
Před časem jsem přemýšlel že si dám na spodek předního blatníku nějakej ventilátorek kterej bude pohánět odpor vzduch, ale vykašlal jsem se na to, jelikož nejezdím do kopců.
Luk
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
čtv črc 30, 2009 18:57:00
od martin110r
Ako zvýšiť chladenie to ti nepoviem lebo som nad tým neuvažoval, ale keď sa bojíš aby si nezavaril, tak je dobré aspoň merať teplotu motora. Ja to tak idem spraviť. Súčiastky už kúpené mám, v sobotu si idem jeden digitálny teplomer vyrobiť. Myslím, že je lepšie niekde v kopci zastaviť skôr, než ťa zastaví pridretý motor

.
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
čtv črc 30, 2009 19:05:58
od avar
meranie teploty sa tu uz parkrat preberalo, najjednoduchsi a asi aj najlacnejsi a najspolahlivejsi sposob je pouzit stary kapilarny teplomer so stupnicou do cca 130°C a viac. zalezi od umiestnenia cidla. pokial nie je mozne zohnat teplomer z nejakeho stareho auta ci traktora, daju sa pripasovat aj niektore teplomery z vyradenych bojlerov ci kotlov UK. ide o to aby mal teplomer aj ciselnu stupnicu a nielen farebne policka.
Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Napsal:
čtv črc 30, 2009 19:16:06
od martin110r
avar píše:...ide o to aby mal teplomer aj ciselnu stupnicu a nielen farebne policka...
No teplomery z aut nemám, preto musím ísť cestou výroby. Idem si vyrobiť teplomer, ktorého schéma je na stránke
http://www.danyk.wz.cz/teplo.html . Konkrétne si spravím verziu č.1 - teda s LED displejom. Zapojenie je relativne jednoduché a každý, kto elektrotechnike aspoň trochu rozumie by to mal zvládnuť. Samozrejme treba k tej schéme ešte pridať usmerňovač najlepšie aj so stabilizátorom.
Inak čo sa týka ceny, výroba tohto teplomera výjde zhruba do 4 eur, možno aj menej, takže neni to nič, čo by nejako extra zaťažilo peňaženku. Najdrahší na tom celom zapojení je ten A/D prevodník (ICL 7106) - ten stojí cca 2 eurá.