Stránka 1 z 3

Max. Výdrž

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 19:16:03
od Kubík
...Mám babettu 210 kompletně v originále bez uprav. Jede tak 50-60 Km/h na rovince. Letní prázdniny s ní budu každý den jezdit štreky dlouhé 35Km... Prosimvás. Jakou vzdálenost na rovné cestě zvládne babetta nepřetržitě na plný plyn? Ještě jeden problém že se mě nějak přehřívá,Když ujedu z pionýrem 20 Km tak na válcu udržím ruku ale když ujedu 1 Km s babettou tak je ten válec tak rozžhavený že kdybych tam jen tupl prstem tak se spálím.... Díky předem

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 19:44:34
od janeon1
babeta bez uprav snad 50-60 nejede na to je moc priskrcena.. po rovine na plny plyn celou cestu to neni dobre obcas bys ji mel dat trochu odpocinout(mene plynu) taky zalezi ale jakym olejem a v jakem pomeru mazes jde hlavne o to at ji nepridres

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 19:58:57
od Kubík
Ale jo...Tych 50-60 jede. Mažu 1:40. a jezdím na Natural-95 Ten olej je Valvoline

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 21:43:05
od LADAIII
Kubik: pokud moc nevazis a nemas na te strece moc kopcu, dal bych dozadu menzi rozetu. Sam ji s uspechem dodnes pouzivam, sice do kopce to neni zadna hitparada a temer vsude jezdim zajedna, a za druhe akcelerace je take slabsi, na druhe strane ale pri sviznejsi jizde se zase motor tolik nevytaci...

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 21:59:17
od Kubík
To je taky pěkný nápad s tou rozetou ale asi to nechám při starém...nikdy nevím kam pojedu do kopce. Já bych právě jen potřeboval vědět kolik tak si můžu po rovině dovolit ujet Km s nepřetržitým plným plynem. Co myslíte že by se stalo,kdyby se motor uplně maximálně přehžál jak nejvíc to jde? Já totiž z takýma věcma nemám zkušenosti. Řidičák mám na toměsíc a ještě sem nikde nejel. Maximálně někde z mojím pionýrem a babettou po polnačce

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 22:41:50
od IGI
prejdes presne 1 824,2m, ak ti fuka vietor do zad, tak limitom je vzdialenost 1 861,35m :roll: :roll: :roll:





Ja mam lepsiu otazku, kolko kvapiek je v jednom glgu H2SO4 :lol:

PříspěvekNapsal: úte led 27, 2009 22:57:46
od Kubík
Počítám :D Tak sem to nemyslel přesně do desetiny...Já su totiž dábel co furt drží plný plyn tak nevim co si možu dovolit protože bych to nerad přidřel nebo odvařil :D

PříspěvekNapsal: stř led 28, 2009 7:52:58
od milda
Z babetou v původním poměru převodu 13zubů/51zubů bych delší trasy netočil více než 45 km/h. Pokud budeš jezdit rychleji počítej s tím že ti budou odcházet ložiska na klice a v letním horku hrozí i zadření. Pokud chceš jezdit rychleji tak si dej větší pastorek a menší rozetu. Samozřejmě to bude na úkor tahu do kopce, ale prostě si musíš vybrat co více využiješ, jestli rychlost nebo sílu. Jízda na doraz, a to platí nejen pro Babetty, je pro předjíždění nebo krátkodobé využití, při trvalém způsobu jízdy "fullgaz" velmi zkrátíš dobu života motoru a zvýšíš náklady na servis.

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 2:07:40
od Starec
Počúvaj Kubík: v lete aj 1 km na plný plyn je riziko zadrenia. Odporúčal by som ak ti to jazdí do tých 60 aby si sa držal tak na 45 až 50 km/h, aj to po ujdení dákych 500 m by som na chvíľu ubral, prešiel ďalších pár metrov a znova sa držal tej 45-50. Takýmto tempom môžeš v kuse jazdiť do zblbnuťia, alebo kým ti nedôjde benzín, to už zaleží len na tebe. AMEN.

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 11:36:03
od llap
Souhlasím se Starcem, Babetta není o rychlosti, ale o úspoře a pohodové jízdě. Není kam spěchat. Hlavně je důležité dobře mazat. Já přes léto mažu 1:40, jinak 1:50. Ale pokud bereš babču jako závodní stroj, tak to je špatné.

Luk

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 18:31:03
od Kubík
Děkuji za rady. Babču samozřejmě neberu jako závodní stroj. Já jsem jen chtěl vědět co si můžu dovolit aby se jí chudince něco nestalo. Ještě je mě divné že se hodně přehřívá dle mého hlediska. Když jedu z pionýrem na plný plyn 5 Km nepřetržitě tak na tom válci jakš-takš udržím dlaň. Ale s babettou ujedu 200 metrů v rychlosti 40 a je to tak rozpálené že se o to dá tavit cín...Nevíte co by mohlo způsobovat takové přehřívání? Nebo esi to tak dělá na každé babettě?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 20:13:47
od Ajo
no hlavne by si mal mať čisté rebrovanie na hlave a valci a prehrievanie môže spôsobovať aj sviečka so zlou tepelnou hodnotou

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 20:23:26
od Starec
Kubík píše:Děkuji za rady. Ale s babettou ujedu 200 metrů v rychlosti 40 a je to tak rozpálené že se o to dá tavit cín...Nevíte co by mohlo způsobovat takové přehřívání? Nebo esi to tak dělá na každé babettě?


Prečistiť koleno, výfuk aj vložku a odrezať z kolena toľko, aby trčalo do výfuku maximálne 3 až 5 cm: http://www.babetta.eu.sk/forum/viewtopic.php?f=37&t=144
No ovšem môže byť aj jemne zadreta.

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 20:58:14
od Kubík
Zadrita urcite nebude... Ted me napadlo jestli by v tom nemohla mít prsty i hustota směsy. Když sem babettu vytahl po 20ti letech odstavení tak hustota byla nastavená na maximum. Nějak jsem s tím ladícím šroubkem nechtěl manipulovat abych to nějak nerozladil...Svíčku mám N15YC

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 8:32:22
od milda
Svíčka N15YC do Babetty nepatří, Y znamená vysunuté jiskřiště, to znamená že trčí hlouběji do válce, což u babetty může způsobit i propálení pístu. Tepelná hodnota 15 je studenější, správná svíčka doporučená výrobcem je N17C (nebo NR17C - ta je odrušená a je nutná pokud máš na babči nějakou elektroniku).
Pokud jde o "hustotu", správně bohatost směsi, základní nastavení je dotáhnout šroub na doraz a pak povolit zpět o 2,5 otáčky. Pak si nastav volnoběžné otáčky tím horním šroubem, to je doraz šoupátka. Netvrdím že těch 2,5 otáček je ideál, můžeš si s tím hrát, ale pokud ho máš úplně dotažený na doraz, máš směs příliš bohatou. A neboj se s tím šroubkem točit, tím nemůžeš nic zkazit :wink: