Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Martin » úte úno 06, 2007 18:12:13

1 az 1a1/2
Jízdě zdar! 8)
Martin
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 05, 2007 11:09:13
Bydliště: Turnov

Příspěvekod ben » čtv kvě 24, 2007 21:51:31

Martin píše:1 az 1a1/2

coze?!? stale to nechapem jak vam to moze ist na 1 az 1/2 ja som to vcera ratal a mam to 5 otaciek od dorazu!! :lol:
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod IGI » čtv kvě 24, 2007 21:58:55

chlapi, to co pisal setty plati ale pre srubku bohatosti zmesi!!!!! A to je rozdiel! Bacha na to. Treba nastavit bohatost podla navodu a otacky prisposobit, ab to vyhovovalo pozadovanym kriteriam....
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod ben » čtv kvě 24, 2007 22:02:58

no sak o tom pisem aj ja! no pre istotu srob bohatosti je ten vpravo, vsak!!
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod IGI » čtv kvě 24, 2007 23:51:43

nepamatam si.....asi......taky s jemnym vrubkovanim.....
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod igoreva » pát kvě 25, 2007 7:26:30

Ano "Bohatosť zmesy" je vpravo (dole) a "Doraz posúvača" vľavo (hore).
Ja som tieto názvy a smer pridávania veličiny označil štítkom na karburátore a skrutky odlíšil farbou. Takto ani v teréne nezabudnem ktorým smerom krútiť. Tiež som na tyčku sytiča doplnil terčík na prst.
Takže: tá horná skrutka je len obyčajný doraz dolnej polohy posúvača s ihlou, a tá dolná (na obrázku modrá) je skrutka bohatosti zmesy ktorá sa primešava do hlavného prúdu zmesy cez tú druhú menšiu trysku. Takto pridávana zmes paliva a vzduchu vyúsťuje za posúvačom na výstupe z karburátora a mieša sa s hlavným prúdom zmesy ktorý je regulovaný plynom.
Otvor kade prichádza pridaná zmes je vo výstupnom hrdle karburátora a je veľmi nepatrný a okom nepostrehnutelný, často sa zapchá a potom vám tento systém nefunguje.
Ja mám skrutku bohatosti zmesy nastavenú na 2 otáčky od dorazu
a skrutku dorazu posúvača mám nastavenú podľa potreby, tak aby motor nezdochol keď uvolním plyn.
Posielam foto:
Obrázek
Naposledy upravil igoreva dne čtv srp 09, 2007 9:22:39, celkově upraveno 8
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod bmk » úte kvě 29, 2007 9:38:15

Já to mám nastavené tak,aby při běhu na volnoběh to běželo na hranici chcípnutí a jede mi max.50km /hod.Nijak ji ale nehoním,nemám rád když řve motor.
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod Filo0 » ned čer 01, 2008 15:57:11

Doprdele :shock: ma babetta 207 rovnaký karburátor? Lebo ja keď potočím tou spodnou modrou tak sa mi upravuje voľnobeh a tou hornou čim viac potočim tak tym viac to dymí. :?: :roll:
Filo0
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř kvě 21, 2008 19:53:16

Příspěvekod spedo » ned čer 01, 2008 19:06:56

Fil0 to je bohatost zmesi ked das na doraz, tak predsanejde bezzin do karb. a zdochne...
spedo
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv dub 10, 2008 20:44:04

Příspěvekod Filo0 » ned čer 01, 2008 20:22:09

jj už mi to došlo aj som to už nastavil tak jak my byt 8) :lol:
Filo0
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř kvě 21, 2008 19:53:16

Příspěvekod torn406 » ned čer 01, 2008 21:28:30

Jak jsem resil v jednom tematu spotrebu, tak mi tak nekdo napsal, ze ma hodne vysroubovany sroub bohatosti smesi. Tak jsme nejdriv zkusil zkladni nastaveni, tj. 1,5otacky a babeta dala stezi 45km/h. Tak jsem ten sroub vytocil o hodne vice a dala 50km/h a mozna by sla i vice.
Volnobeh mam serizen tak aby se mi na volnobeh netocilo zadni kolo.
Akorat se mi asi 2x stalo ze babeta sla nakopnout v pohode, ale po pridani plynu se nechtela vubec rozjet, pridal jsem plyn a nic (motor ale nezdechnul). Zasrouboval jsme trochu sroub bohatosti (asi tak 0,5 otacky) a babeta zas pekne tahla.
Jehlu mam ve druhe drazce z vrchu.

Co si myslite o tomto nastaveni? Jak nastavovat tu bohatost mi totiz neni porad jasny. Sroubem bohatosti smesi se steluje proud vzduchu v kanalku karburatoru. Takze pokud ten sroub vytocim vice, tak do valce pujde smes bohata na vzduch a bude-li babeta stale tahnout, tak je vse OK???
Babetta 210 r.v.1993
Uživatelský avatar
torn406
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte kvě 06, 2008 20:36:27

Příspěvekod Kubík » pát led 30, 2009 19:10:43

Chtěl bych se zeptat,jestli ta maximální bohatost směsy má též vliv na přehřívání motoru. Mám to taky povolené uplně co to jde a zdá se mě že se válec nějak moc přehřívá
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Příspěvekod milda » pát led 30, 2009 22:20:07

Pokud máš šroub bohatosti směsi na doraz vyšroubovaný, jde ti tam moc vzduchu a směs máš chudou, a to způsobuje přehřívání motoru. Ten šroub se má dotáhnout na doraz a pak povolit o 1,5 otáčky zpět. To je základní nastavení od výrobce. Pokud bys to chtěl nějak vyladit, tak bys měl nejdřív vyčistit karburátor, zkontrolovat výšku hladiny v plovákové komoře, zkontrolovat předstih, dát novou a správnou svíčku a pak si hrát s nastavením směsi. Ale to není nutné pokud ti motor dobře táhne, stačí ten šroub nastavit na těch 1,5 otáčky od dorazu. Přehřívání válce by se mělo zlepšit.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » stř črc 15, 2009 21:11:41

Mám taký problém, nedokážem na Babette 210 nastaviť karburátor. Stále sa mi točí zadné koleso. Niekedy naberá celkom slušné otáčky. Taktiež má Babetta snahu posúvať sa dopredu. Lenže keď uberiem voľnobežné otáčky, motor zhasne. Skúšal som aj "pohrať" sa s bohatosťou zmesi v rozsahu 1-1 1/2 otáčky od dorazu a nič. Nepomáha. Čo s tým?
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod IGI » sob črc 18, 2009 5:26:56

IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 28 návštevníků