Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » úte říj 06, 2009 19:43:20

Ahoj,
já jsem do nedávna neměl problem s volnoběhem. Ale asi tak před tejdnem jsem přijel domu po takový normální projížďce asi tak 15 - 20km a motor běžel na hranici chcípnutí a po chvíli chcípnul. Tak jsem si řikal že trochu přidam volnoběh a bude to akorát. Tak jsem ho přidal druhej den to běhalo bez problému, ale zase další den jsem přijel a zas to samý motor po chvíli chcípnul. Tak skoro každej den přidávám volnoběh ale už jsem skoro na konci závitu. Napadlo mě jestli když vyčistim karburátor, jestli to zase nebude ok?
Co vy na to?
Jo eště jsem si vzpomněl že sai tak den předtim než to začalo blnout tak sem nastavil bohatost směsi na 1,5 otáčky, protože byla svíčka černá a stejně to bylo nastavený na 2,5 otáčky.

Díky moc za odpovědi.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte říj 06, 2009 20:00:54

Rozober a vyčisti karburátor. A potom ho znovu nastav. Najprv si nastav bohatosť, aby si mal sviečku pekne tehlovočervenú a potom si dolaď voľnobeh.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » úte říj 06, 2009 20:08:23

Ok, zkusim to.
Díky
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Starec » stř říj 07, 2009 6:58:15

Angelo: pravdepodobne sa ti upchala voľnobežná tryska, to je ta menšia. Prečisti si to tenkým medeným drôťikom, prefúkni, môžeš aj všetké kanáliky a mám dojem, že to bude OK.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » stř říj 07, 2009 19:59:10

Díky Starec, tu malou jsem zrovna moc nečistil :D :D . Ale zatim to docela běhá.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod čert » stř říj 07, 2009 23:32:49

Zdravím Babeťáci,také mám problém s karbusem,babča se mi stále dusí,vyřešil jsem to novou svíčkou a bylo to deset km dobré a pak svíčka černá.Vyčistil jsem karbec,vyčistil svíčku,zase dvacet km dobrý.Tak jsem si řekl parada,jenže dnes ráno jsem chtěl odjet do práce a babeta se mi podařila nastartovat ale když jsem dal plny kotlík,dusilo se to,motor šel jako když ho chcípám přerušovaně - (Bohatost směsi jsem měl na 1 a 1/2 otáčky a jehlu na druhém stupínku od zhora).Tak jsem rozhodil celý karbec znovu a čistím důkladně všechny kanálky.Chci zkontrolovat hladinu plováku,kde je hladiná správna?je tam takový výlisek pulkulatý?Mockrát děkuji všem za info a rady případné k odstranění
čert
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 07, 2009 20:46:45

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Starec » čtv říj 08, 2009 0:23:45

čert: podľa toho si nastav hladinu: http://www.babetta.eu.sk/stare/viewtopi ... 89937625f8
ovšem ja by som to typoval na indučnú cievku. Skús si ju z niekym na skúšku vymeniť, alebo si ju premeraj podľa: http://www.babetta.eu.sk/stare/viewtopi ... 89937625f8
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » čtv pro 31, 2009 18:31:19

Zdar, hale taky vám Babetta dělá to, že když jí nakopnu tak se docela rycle točí zadní kolo a někdy to jako cuká a skáče tam řetěz a mlátí do všeho :D , ale jak to pořádně zahřeju tak to všechno ok, volnoběh drží kolo se netočí a krásně si bublá. De mi o to že jí nemůžu nechat taky jenom tak bublat aby se zahřála, ale musim držet zadní brzdu, protože jinak skáče ten řetěz(mam ho naplej správně).
Kdyžtak sem hodim video.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » čtv pro 31, 2009 18:50:42

Jj robí to aj mne a je to v poriadku. Studený motor má vždy vyššie voľnobežné otáčky a platí to nielen u Babetty. Prakticky to funguje na každom spaľovacom motore. Rozhodne do toho nehrab. Ak sa ti už koleso nekrúti pri motore zohriatom na prevádzkovú teplotu, tak je to ok. Ja to robím tak že naštartujem nechám bežať motor len tú chvíľku čo si nasadím prilbu a vyrážam. Žiadne dlhé státie na voľnobehu. Jo a nedrž brzdu. Preklzujú ti tak spojky a zbytočne si ich ničíš. A to kmitanie, skákanie reťaze je v poriadku. Keď je Babetta nezaťažená, tak je reťaz vždy volnejšia. Akonáhle si sadneš na Babettu, zadné koleso sa pohne voči blatníku (dojde k prepruženiu) a tým pádom dojde ku správnemu napnutiu reťaze, čiže si môžeš byť istý, že za jazdy ti reťaz chodí pekne a nemláti okolo seba. Ak neveríš kľudne si to vyskúšaj. Skús ako je voľná reťaz keď na Babette nikto nesedí, posaď niekoho na Babettu a uvidíš, ako sa reťaz napne. Čiže máš to ok.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » čtv pro 31, 2009 21:15:51

OK, díky za vysvětlení. V těch spojkách se asi ničí ty rozběhový čelisti?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » pát led 01, 2010 0:05:03

Áno, ničia sa rozbehové čeľuste a na ich výmenu potrebuješ sťahovák. Preto nestáť so studeným motorom zbytočne na mieste nech ti vydržia čo najdlhšie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » sob bře 27, 2010 0:38:53

Jak citlivý je vlastně na otočení šroub bohatosti ? Je znát už 30° v otočení ? Anebo se člověk nemusí bát to otáčet rovnou po 90° ? Jde mi o to jak jemných niancí se člověk musí držet, když jako výchozí polohu bere 1½ otáčky od zcela zašroubované polohy.

Já už to ladím co tu motorku mám a pořád sem to nedal do kupy. Když je motor studený, drží volnoběh krásně. Zahřeje se a pořád to chcípe, ale tak že oráčky klesají, klesají až chcípne. Mírně přidám a už to zase škube kolem. Teplej motor mi naskočí skoro sám. Ale pořád to tak ladím od té výchozí polohy o maximálně ± ¼ otáčky ve velmi malých krocích, takže je možné že to prostě na to nemá vůbec vliv takhle malé pootočení. Asi budu muset ten šroubek trošku protočit o víc :wink:. Jinak sem strašně rád že mi to vůbec nekouří, ale ani trochu, což před generálkou docela dost, ale bůh ví co tam předchozí majitel lil za olej a v jakem poměru. Ale na jednu stranu to před tím na ten volnoběh drželo :lol:
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » sob bře 27, 2010 11:28:55

Zdar, hale po kousku to nemá cenu, taky jsem to tak ladil a nic se nedělo, chce to aspoň o půl otáčky a vždycky po každym nastavením ujet aspoň 10 km aby se saze uložili na svíci. Já mám třeba cihlovou barvu, když mam ten šroubek povolenej o 3,5otáčky.
Jo a k tomu volnoběhu, když je to studený tak musí bejt větší(u mě se kolo točí tak že ho rukou nezastavim, ale jak se ohřeje tak kolo jenom cuká), to neni problém jenom u Babett. Musíš to ladit až to bude pořádně ohřátý.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » sob bře 27, 2010 11:46:58

Jasně, to já vždycky ladím na plně zahřátým motoru. Když už to pak jede, tak je to super, akcelerace výborná, se vším sem jinak spokojený. Tak já se tedy zkusím trošku víc "rozvášnit" ohledně točením se šroubem bohatosti směsi :wink: Jen se mi nikdy nechce vyšroubovávat svíčku z horkého motoru, tak raději čekám až zchladne. Jinak ještě ohledně té bohatosti, ta má stejně jen vliv na volnoběh, když už jedeš na ½ nebo na ¾ plynu, cože je standardní rozsah při jízdě, tak to přebírá hlavní dávkovací soustava a na ní je hodnota pevně daná. Mě se naštěstí už podařilo dokonale seřídit hladinu paliva v karburátoru, člověk by neřekl že když pod jehlovým ventilem to těsnění nebude, že to prostě nebude držet tu správnou hladinku :). Takže teď věřím, že to už nebude žádnými gufery, protože sem je měl stejně všechny nový silikonový dvoubřitý, ale čistým seřízením karburátoru. A po půl roce seřizování snad konečně s Babettou budu moct vyjet tak, abych pořád nemusel při zastavení brnkat o plyn a hrozit se kdy mě to chcípne.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » ned bře 28, 2010 19:08:53

Tak pokrok vůbec žádný. I když sem to vytočil na tři otáčky od dorazu, tak to volnoběh sice drželo krásně a dlouhodobě, ale do té doby než jsem mírně přidal plyn (fakt jen že se mírně nadzvedla jehla a nepatrňounce se zvedly otáčky) po puštění plynu to začalo jít nerovnoměrně otáčky začaly klesat a motor zhasl. To samé mi dělá když nastavím šroub bohatosti na 1 otáčku, anebo na 1½ otáčky od dorazu. Takže už fakt nevím kde by měla být chyba :( Svíčka má stále stejnou barvu, není černá, ani světle šedá. Prostě je čistá, hnědá, což mi přijde že otáčení šroubu bohatosti na to nemá u mě žádný vliv.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 47 návštevníků