Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » pát srp 06, 2010 14:28:36

neplete si tady někdo šroubek bohatosti směsi se šroubkem co nastavuje šoupátku ??? Ja když bych šroub co nastavuje šoupátku uplně zašrouboval, tedy nadoraz, tak mě babeta vodletí na mars :D
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Waverley » pát srp 06, 2010 14:30:55

Kterej blb si to zase plete? :roll: :lol: Pardon
Světle zelená Babetta 210, r. výroby 1989
Zatím jí dávám dohromady,
...ale časem jí čeká převinutí cívek na 12V, zapojení tlum./dál. světel, brzdové světlo a klakson.
Doufám, že to nezmrvím :)
Uživatelský avatar
Waverley
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř čer 23, 2010 21:07:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod marttin » pát srp 06, 2010 14:38:02

tak ktorý teda tiež sa mi to zdalo byť akési ale šrob bohatosti zmesi mám nastavený dobre
Babetta 207 , zeleno-biela
Obrázek
marttin
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát črc 30, 2010 22:48:08
Bydliště: Slovensko

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » pát srp 06, 2010 16:48:49

MarekG píše:Co svíčka, je to takto správně?


Podle toho jak je šedivá a ten kovový lem závitu u jiskřiště jak je "nečerný" bych řekl že jezdíš jen na vzduch. Izolátor i "fajfka" jsou taky do šeda. Případně udělej lepší fotku. Plováčky jsi udělal krásným makrem, ale svíčku už moc né.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod karci » stř zář 29, 2010 22:42:04

see som tu novy a mam otazku s ktorou srubou mam nastavit volnobech? ked nastartujem babettu tak asi cca5 min. pekne klepe potom sa na nej prejdem asi 1-2 km a ked zastavim, dam ju na stojan a dam dole ruku z plynu tak po pol az jednej minute zdochne. ako to mam nastavit staci pritiahnut lanko alebo treba krutit s tymi srubami?
karci
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 29, 2010 22:27:14
Bydliště: Bardejov-okolie

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » čtv zář 30, 2010 14:29:18

To neni voľnobehom, to je bohatou zmesou. Pravá šrobka, 3/4 otáčky do ľava.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod globator22 » pon lis 22, 2010 23:54:32

taky se v tom moc nevyznám. takže jestli to dobře chápu tak šroub který je hranatý je na bohatost a ten kulatý je na volnoběh?
Obrázek

Babetta 210 zelená ďáblice nejlepší stroj na světě
Najeto:11 350 km
Rhon SPEED 50 ccm žlutý sršeň
Najeto:700 km
globator22
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob lis 20, 2010 15:06:56
Bydliště: Ostrava

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » úte lis 23, 2010 17:15:02

NE, ten hranatej je na volnoběh a ten kulatej s vroubkama je na bohatost.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte lis 23, 2010 19:29:56

Teda Babettu poznám dobre ale ktorá šrobka je hranatá a ktorá s vrúbkami, to neviem doteraz :lol: . Skrátka sa držím pravidla vľavo voľnobeh, vpravo bohatosť. Aký tvar má ktorá šrobka si absolútne nepamätám :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » úte lis 23, 2010 20:55:11

To já mám dobrou fotogenickou paměť :D a když jsem to šteloval na cestě, tak si pamatuju, že na volnoběh jsem si musel vzít šroubovák ale bohatost, když má ty vroubky se nechá nastavit rukou.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte lis 23, 2010 21:40:23

Angelo píše:...já mám dobrou fotogenickou paměť...

To je fotografická pamäť. Nie fotogenická. Používať cudzie termity býva veľké rizoto :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Angelo » úte lis 23, 2010 22:46:17

Ty jo, no vidiš já už blbnu, díky za opravu. Nevíš co to znamená ta fotogenická, když už to ze mě vypadlo?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod milda » stř lis 24, 2010 8:10:38

Je to z latiny, když je nějaký objekt fotogenický, znamená to že je vhodný k fotografování, že na fotkách vypadá dobře (což není můj případ :D ). Jinak mám spíše rád logiku než paměť, takže šroubek co je nahoře je logicky přímo u šoupátka a tvoří jeho doraz, dolní je na bohatost. Kdo měl jednou rozebraný karbec to nemůže splést.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Ajo » stř lis 24, 2010 17:41:49

ja nato idem presne ako milda :D
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod jarmil » pát kvě 13, 2011 11:16:17

Cau lidi,
nechci zakladat nove vlakno tak to napisu sem.
O babettackym karbecu se mi uz zda :oops: .
Muj problem spociva, dle meho nazoru v bohate smesi. Par faktu. Babetta 210. Motor po castecnem GO (loziska, gufera, krouzky), jinak vse prvovyroba (1984) ram po kompletnim GO (demontaz do sroubku, opiskovani, lak, brzdy, vypaleni vyfuku, zkracene koleno, atd.) - proste zajizdim novy stroj, co se ramu tyce.
Vse je supr, az na smes. Karburator rozebran, vyvaren v octu, trysky medenou licnou protazeny, vse profouknuto kompresorem, novy jehlovy ventil, nastaveni hladiny dle vyrobce.
Tak at k problemu. Babetta startuje na prvni nakopnuti. Akceleruje, radi, vse v poradku. Pokud ale dosahuji rychlosti okolo 35 km/hod (rovina nebo mirne klesani), motor se zacina dusit. Nepravidelne. Jakoby pocukava. Do kopce tahne pekne - vetsinou si drzi rychlost okolo 25 km/hod. Pokud jedu z prudsiho kopce a uzavru karburator povolenim plynove rukojeti, tak pod kopcem, pokud chci akcelerovat trva nekolik sekud pri plnem plynu, nez motor zacne tahnout.
Takze svicka ven - cerna jak bota, mokra. Fajn, uberu na smesi, rikam si.
Otocil jsem regulacnim sroubem bohatosti snad o 5 otacek od dorazu, stale stejny stav svicky. Znova prekontrolavani vysky hladiny - ta byla v poradku. Jehla na druhem zarezu zhora. Trysky origo 63, 35.
Napadla mne uz jen moznost zkontrolovat ten karburator pomoci pripravku z plexi. Nevim, zda-li jde koupit. Klidne si jej udelam. Jenze ten vykres je dost zavadejici. viz http://mylms.ic.cz/images/babetta/karbec2-3.jpg (autor mi snad promine kopirovani). Podle nakresu by se totiz jednalo o dva rozdilne kusy. Nejak jsem ten postup mereni nepochopil.
Jina moznost, nez ze je v tom karbecu neco spatne me uz nenapada. Takhle by se to dalo zkontrolovat presne. Mate s tim nekdo zkusenost?
Jeste me napadlo dat jehlu na posledni zarez (prvni shora), tim bych taky smes ochudil, ale pouze nepatrne.
Jinak je mi divne, ze po zaparkovani benzin z karburatoru nevyteka, pokud ale motor vychladne, je pod mopedem louzicka. Dokonce ikdyz je zavren palivovy ventil. Asi se nak vyrovnaji tlaky, ci co a neco z karburatoru vytece, ale kudy. Nevim.
Spotreba je udesna, okolo 3 litru na 100km.
Zkuste na neco prijit. Opravdu mne napada uz nic jineho, nez to plexi.

Diky vsem za smysluplne rady.

P.S. Zapomel jsem doplnit, ze jsem jeste uvazoval ochybe v zapalovani - ze by vynechavalo. Tak jsem si vyrobil vlastni tyristorovou jednotku (KY132/1000, tic106n, svitek 8microF/250v - vse zalito v dentacrylu). Bohuzel vysledek stejny. Takze zapalovanim to nejspis nebude.
Naposledy upravil jarmil dne pát kvě 13, 2011 11:27:31, celkově upraveno 1
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků