Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod sas » úte srp 13, 2013 6:35:47

no to nevim,ale moc to zere,ale nechcije to,jen kdyz pustim benzin tak je videt jak to tesneni plovakovky nacucne benzin :?: kdyz sem cistil karbec tak ten jeden plovak byl promacklej ma to nejakej vliv
sas
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 73
Registrován: čtv srp 19, 2010 17:31:43

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod sas » úte srp 20, 2013 16:28:53

tak opraveno,sesteloval sem hladinu plovakovky a navic mi jehla sjela na 1 zarez ,tak sem ji dal do druheho a ok akorat nevim zda za to mohla hladina nebo ta jehla :)
sas
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 73
Registrován: čtv srp 19, 2010 17:31:43

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod mareks4 » ned říj 30, 2016 0:43:29

Dnes som bol trosku pojazdit a po prichode domov som skontroloval sviecku a.je cierna
To znamena.ze mam velmi bohatu zmes nie?
Mam srob bohatosti zmesi viacej pritiahnut spravne?
Len sa uistujem :)
mareks4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 04, 2016 13:51:06

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ridchey » ned říj 30, 2016 8:29:26

povolit, ale muze to byt vice faktory
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ELKA88 » úte lis 01, 2016 22:15:51

Zdravím zdejší komunitu, jsem tu nový a budu potřebovat pomoc

Zdědil jsem Babettu 210 v ne zrovna dobrým stavu a chtěl bych ji přes zimu dát do kupy. Mám následující problém:
Když "zapnu" sytič, tak díky pružince ta páčka (na obrázku zeleně) vycvakne ven a zadrží západku (žlutě). Problém nastává, když zatáhnu za plynové lanko a ta páčka (zeleně) by se měla vsunout zpět do té drážky. Brání tomu ten výstupek (na obrázku červeně) o který se opře, protože tu zelenou páčku přimáčkne žlutá západka k modré stěně. Prostě si představte, jak na tom druhým obrázku dělá ta páčka pohyb zpět. Kde je co špatně?

a.jpg
a.jpg (104.76 KiB) Zobrazeno 10027 krát

b2.jpg
b2.jpg (122.04 KiB) Zobrazeno 10027 krát


Druhá věc: Jak je vidět, chybí tlačítko sytiče. Je to tohle?: http://www.motomaxsro.cz/cz-detail-231- ... -sada.html Prohlídnul jsem pár obrázků rozdělaného karburátoru na gůglu a není mi jasné, kam přijde ta pružina?

A poslední dotaz, zatím spíš ze zvědavosti: Pokud bych se rozhodl koupit nový karbec, našel jsem třeba tady DELLORTO. Jaký je v nich rozdíl?

http://www.automotokonicek.cz/zbozi/karburator-dellorto
vs.
http://www.automotokonicek.cz/zbozi/kar ... abetta-n-v

Předem díky za info - hlavně k té první části
ELKA88
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 09, 2016 17:32:11

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Azor » stř lis 02, 2016 11:41:20

Nejjednodušší je ta otázka s pérkem, ano je to ten díl, pérko se dá na kolíček, zasune do díry, mírně zatlačí a na ten kousek co vyleze se dá ten malý zajišťovací kroužek. Rozdíly v karbesech by měl vysvětlit sám automotokoníček. No a ta západka, to je nějaké divné, ještě jsem se nesetkal s tím, že by to nefungovalo. Doufám, že je ti jasné, že západka je dvoupolohová, tj. že po částečném zatažení za lanko plynu nejprve skočí do 1. polohy a po dalším nebo razantnějším zatažení se to otevře celé. Pokud ta vypínací páčka není zdeformovaná nebo vypadlá z čepu, neměl by být problém. Teď u sebe nemám karbec, abych to moh proštudovat a těch výčnělků jsem si nikdy nevšiml, takže buď někdo chytřejší nebo až večer až si s tím pohraju.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ELKA88 » stř lis 02, 2016 12:20:35

Tak ten dražší karbec je origo Itálie a levnější prý Taiwan

Azor píše:Doufám, že je ti jasné, že západka je dvoupolohová, tj. že po částečném zatažení za lanko plynu nejprve skočí do 1. polohy a po dalším nebo razantnějším zatažení se to otevře celé. Pokud ta vypínací páčka není zdeformovaná nebo vypadlá z čepu, neměl by být problém.


Ano, vím, že je dvoupolohová - vlastně tří, když počítám i polohu "vypnutou". Ta prostřední poloha funguje OK. Problém je v té poslední, když ta páčka vycvakne až ZA západku (viz druhý obr.). Páčka není vypadlá z čepu a ani se nezdá být zdeformovaná.

Jinak zatím díky za reakci
ELKA88
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 09, 2016 17:32:11

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Azor » stř lis 02, 2016 22:50:50

Tak jsem laboroval s jedním starším karbecem. Nejdřív jsem to, ani nevím jak, dojebal tak, že se to začalo chovat tak jako tobě. :mrgreen: No a postupně jsem zjistil, že záleží na tom horním konci toho ovládacího jazýčku, tam kde je to ohnuté do vinglu o který se opírá to mrňavé pérko. (Momentálně nemám při ruce nic na focení, ale je to k pochopení i bez obr.) Ten krátký ohnutý kousek je třeba kleštičkama opatrně přihnout (tak trochu do krutu), aby se při nasazení vršku šoupátkové komory opřel o kousek dříve o ten spodek (těleso karbu) . Tím dojde k tomu, že jazýček zadržující clonku sytiče se vůbec nedostane nad ty výstupky (tj. nevytrčí se tak moc dopředu a zůstává jimi stále alespoň částečně veden). Pak to funguje naprosto spolehlivě. :) Možná k tomu někdo zkušenější něco chytrého dodá, ale myslím, že úspěch v ničem jiném než v šikovném použití kleštiček nespočívá.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ELKA88 » stř lis 02, 2016 23:49:54

Hledat problém na druhé straně té páčky mě nenapadlo, ale když se nad tím zamyslím, zní to logicky. Zítra, až se vrátím z rachoty, se na to mrknu. Díky za tip.

PS: Ještě mě napadlo opatrně odbrousit ten výstupek v tělese karurátoru (na té první fotce červeně). To by myslím taky mohlo pomoci. Asi by to sice vyřešilo problém, ale nezjistil bych příčinu.
ELKA88
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 09, 2016 17:32:11

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ELKA88 » čtv lis 03, 2016 22:42:23

... tak myslím, že se v tom už někdo šťoural - podle těch dvou vrypů na tom zahnutém konci páčky.
BF.jpg
BF.jpg (36.55 KiB) Zobrazeno 9962 krát

Zkouším to opatrně přiohnout, ale moc zlepšení se zatím nedostavuje. Ona ta mrcha je dost pevná :x a nerad bych to zkru*vil. Novou shánět nehodlám. :wink:
ELKA88
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 09, 2016 17:32:11

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ELKA88 » sob lis 12, 2016 16:07:00

Na chváli jsem se odmlčel. Musel jsem dokoupit nějaké náhradní díly a taky jsem měl nějaké nečekané opravy na baráku. Ale k věci ... ten konec páčky se mi podařilo trochu přiohnout a mechanicky to chodí jak má. Snad to bude fungovat i potom, až ho zamontuju na babču. Ale to je ještě na dlouho. V každým případě díky za rady.
ELKA88
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 09, 2016 17:32:11

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod ELKA88 » úte dub 11, 2017 10:59:09

... tak zima skončila a já poprvé o víkendu vyjel na krátkou zkušební projížďku. Vypadá to, že se dílo zadařilo a vše je funkční. Jen tachometr nereaguje. Zřejmě je už vymletý ten vnitřní čtyřhran v budíku. Tak mě napadlo, že by měl stejnou službu splnit i nějaký takovýhle levný cyklotachometr, né?
https://www.aliexpress.com/item/Bike-Cy ... 9a25&tpp=1
Zkusím to ze srandy objednat :D

Ještě jednou díky za rady
ELKA88
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 09, 2016 17:32:11

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod vlk004 » pon bře 12, 2018 9:53:13

Nesetkal se někdo s tím, že u tradičního karbecu B207 už nejde nastavit bohatší směs (šroubek zašroubovaný téměř na doraz), i když by Babeta chtěla víc? Lze to vyřešit posunutím jehly nebo jinak? Je problém spíše v nastavení nebo může být špatně něco jiného? (karburátor vyčištění, vše krom těsnění origo, motor po 80km po GO)
Ptám se hlavně na zkušenosti ohledně dotaženého šroubku- jak často se to někomu stalo?
vlk004
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 20, 2017 1:36:34

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Azor » pon bře 12, 2018 22:23:28

A proč se domníváš, že by to chtělo bohatější směs ? Bohatost jinak závisí na více faktorech, primárně je to velikost trysky, samozřejmě i to jak hluboko jehla zasahuje do emulzní trubice (čím výše je pojistný plíšek, tím chudší směs), a záleží i na odporu sání (čím menší, tím chudší směs). Šroubek bohatosti pak slouží už jen ke konečnému doladění za předpokladu, že vše ostatní je v pořádku.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod vlk004 » stř bře 14, 2018 23:45:38

Protože jsem začal na továrním nastavení 1.5 otáčky od dorazu, ale vůbec to nešlo za plynem (rozjíždění a ani do otáček), postupně jsem přitahoval a bylo to lepší a lepší, jenže už sem nakonci.. Jehla i trysky jsou originální.. Sání vyčištěno, filtr nahrazen kouskem drátěnky s kapkou oleje.. Zkusím znovu všechno projet, kde by mohla být chyba.
vlk004
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 20, 2017 1:36:34

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků