Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » pon kvě 03, 2010 22:47:22

Jsem rád, že jsem Ti byl nápomocný
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » pon kvě 31, 2010 23:19:13

Trošku som si prebehol predchádzajúce komentáre a čítam, že veľa z vás dosiahne tehlovočervenú farbu sviečky pri inom počte otáčok šrobky bohatosti, než predpisuje výrobca. Výrobca udáva, že šrobka bohatosti zmesi má byť nastavená na 1 - 1,5 otáčky od dorazu. A tu hádžete čísla 2,5 otáčky, 4 otáčky, 6 otáčiek od dorazu a podobne.

Hodím sem svoju radu, čo odporúčam skontrolovať. Priznám sa, ja som mal tiež dosť šibnutú cifru. Keď som nastavil 1,5 otáčky od dorazu, tak to za studena chytilo aj bez sytiča, a za tepla problém naštartovať. Preto som šrobku bohatosti vykrútil na 5 otáčok od dorazu a sviečka už bola len trochu čierna s miernym nádychom do červena. Potom už nastaviť voľnobeh bola radosť. Ani koleso sa mi nekrútilo. Ale aj tak štarty za tepla neboli ideálne. Furt mi vrtalo hlavou, kde môže byť chyba. Až som si v dielenskej príručke našiel správne nastavenie plavákov. Rozobral som karburátor a skoro ma švihlo o zem. Plaváky boli tak ohnuté, že výška hladiny bola o centimeter vyššia, než má byť. A to som Babettu dával pred rokom do servisu na menšiu generálku, lebo som o nej v tej dobe nevedel absolútne nič, keďže som ju mal len prvých pár dní. Trošku divné, ako vám "odborníci", ktorých opravy Babiett živia dokážu rozhodiť nastavenie karburátora. Pritom oco mi spomínal, že pred tým, než bola Babetta v servise nastavoval bohatosť na 1,25-1,5 otáčky a Babča mala červenú sviečku. Tak som hladinu nastavil podľa dielenskej príručky, a pri 1,5 otáčke od dorazu to nádherne štartuje za studena (sytič+mierne pridatý plyn), nádherne štartuje za tepla (bez sytiča a bez plynu) a sviečka má svetločervenú (v podstate oranžovú) farbu.

Takže na záver by som dodal, skontrolujte si okrem iného práve túto výšku hladiny podľa obrázku. Príčina môže byť práve tu.

Obrázek
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » úte čer 01, 2010 9:38:23

Tak plovák jsem kontroloval nastavil jsem tam dokonce o něco nižší hladinu než má být a šroubek bohatosti mám pořád otočený víc než o dvě otáčky. Vím, že nastavení hladiny má velký vliv na bohatost ale u mě protože to bylo předtím nastavené asi tak jak má být a měl jsem svíčku černou a co chvíli se ulila a bylo po svíčce ted mi svíčka vydrží několik tisíc kilometrů a taky má jemný nádech do černa takže do toho vrtata nebudu. Jinak trysky tam mám origo 63, 35 a jehlu mám na prvním zářezu od vrchu taky si nedovedu vysvětlit, že není směs chudá možná se, ale trysky za tolik tisíc kilometrů trošku zvětšily průchodem benzínu.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte čer 01, 2010 9:54:59

Priechodom benzínu sa nezväčšili. Toto neni Common Rail, kde voda v nafte je schopná pri tom vysokom tlaku (viac ako 1000 barov) doslova vybrúsiť trysky. V klasickom karburátore niečo také nehrozí. Príčinu by som videl niekde inde. Veľa ľudí má vo zvyku čistiť trysky drôtom z oceľovej kefy. A to je práve chyba. Drôt z oceľovej kefy je tvrdší, než je tryska z mosadze a teda je jasné že pri čistení to drôt vydrží, ale tryska nie. Takže nevieš, ako to čistili predchádzajúci majitelia. Ja do trysiek ničím nehrabem. Vyfúkam ich stlačeným vzduchom z kompresora. To je celé.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » úte čer 01, 2010 10:04:01

To jsem si přesně myslel, že to někoho napadne. Já jsem nikdy takovou blbost neudělal taky to vždycky profouknu ofukovací pistolí. Předchozí majitel to taky určitě nikdy neudělal to je zkušený motorkář a Babettu mi prodal ve 100% stavu. Jak jsem jí koupil tak to bylo v poho ale časem tasměs byla bohatší a bohatší až jsem s tím musel něco dělat. Prvně jsem povoloval šroubek pak už to nestačilo tak jsem šel na plovák a pak na jehlu. Nemyslím, že by to zvětšil průměr tlak ale třeba stačí jen průchod toho benzínu tak jako v potoce voda uhladí kameny ta tryska má strašně malý průměr a prošlo přes ní skoro 300 litrů benzínu třeba na tom něco bude.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte čer 01, 2010 10:19:45

Mne vyšiel výsledok 350 litrov benzínu, ale pritom to neblbne. To je dosť záhadné. Mňa ešte napadá, či to nemôže byť netesnosťou dákeho gufera. V momente keď piest ide dolu a zmes sa nachádza v kľukovej skrini, či náhodou cez gufero neunikne trochu vzduchu ale benzín ostane v klukovke. A keďže netesnosť nie je veľká, vždy tam nejaký vzduch ostane a zmes sa nakoniec zapáli, len je bohatejšia.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » úte čer 01, 2010 18:32:00

To může být taky pravda ale neříká se, že netěsnost gufera spíše směs ochuzuje?
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte čer 01, 2010 19:10:52

Síce tiež pravda čo píšeš. Podľa všetkého by to tak malo byť, že gufero netesní a teda motor si prisáva falošný vzduch. Čítal som tento názor nie jeden raz. Na druhej strane zrejme záleží aj na rozsahu poškodenia gufera. Napríklad mne keď Babetta niekoľko rokov stála, guferá sa rozležali, a potom som neriešil problém s chudobnou zmesou (veľa vzduchu), ale práve s bohatou zmesou (málo vzduchu). Sviečka iskru hádzala, benzín vo valci bol, no keďže nebol vzduch (ktorý unikol cez gufero), zmes sa nemala ako zapáliť. Výmena gufier poruchu odstránila, a Babetta od tej doby šlape ako švajčiarske hodinky. Vtedy mi aj vraveli, že to bolo guferami. Tak neviem.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » úte čer 01, 2010 19:19:44

Já mám, ale taky gufera vyměněné dokonce asi před dvouma týdnami jsem vyměnoval gufero na levé straně to větší pořád Babetta nemá dokonalý volnoběh. Něco tam určitě bude chybně ale co nevím ani já sám a to o sobě nemůžu říct že jsem začátečník s Babettou. Gufero pod rotorem jsem taky vyměňoval přes zimu asi ho ještě jednou zkusím vyměnit tam třeba stačí když je trochu křivě nasazené.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » úte čer 01, 2010 19:49:12

A len tak mimochodom, vzduchový filter máš čistý? Síce ty nie si z tých, čo by Babettu zanedbávali, takže zrejme v tvojom prípade je otázka čistoty vzduchového filtru zbytočná, ale aj tak sa opýtam.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » stř čer 02, 2010 13:26:51

Tak ten je čistej když je trošku přicpaný tak to poznám, že Babetta nejede jak má. Ještě mě napadá to že by ta směs byla bohatší tím že mám dost často vytočený rychlopal víc než je třeba.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » stř čer 02, 2010 13:42:39

Tom_R píše:...směs byla bohatší tím že mám dost často vytočený rychlopal víc než je třeba...


To nie, práve naopak. Keď ideš tesne pred hranicou plného plynu, tak je v činnosti hlavná dávkovacia sústava a tá je pevne nastavená tak, že vtedy máš ideálnu zmes. Nie je bohatá, ani chudobná, skrátka tak akorát. Čiže pri jazde na plný plyn by ti sviečku malo sfarbiť do červena. Šrobkou bohatosti reguluješ bohatosť iba pri voľnobežnej dávkvacej sústave.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » stř čer 02, 2010 14:04:10

Já ted nemyslím vonoběžnou soustavu ale hlavní když prostě mám plný plyn tak je jehla zvedlá víc než Babetta potřebuje tak jestli tam nejde bohatší směs.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » stř čer 02, 2010 14:08:16

Veď píšem že nie. Pri jazde na plný plyn už dávkovanie preberá hlavná sústava, a tá si nasaje už len zmes v tom pomere, ako chcel výrobca. Teda v prípade že máš výšku hladiny v karburátore nastavenú podľa výrobcu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod butan » pon čer 07, 2010 14:13:42

Při čtení tohoto příspěvku jsem došel k závěru že nastvení volnoběžných otáček na Babettě je na hranici možností, a nemůže splnit všechny požadovky, tedy aby nechcípal motor a neprotáčelo se zadní kolo na stojanu.
Splnit požadavky je asi možné jen zavedením zpětné vazby od otáček motoru, a příslušnou elektronikou. To je pro mně námět, až se zase budu věnovat elektronickému řízení předstihu, že jeho jadnotka by mohla i omezovat volnoběžné otáčky někam na 1800 ot/min. (Oficiální volnoběh je 1600-1800)

Pevným nastavením dorazu v karburátoru je nastavení volnoběžných otáček, pro vyšší rozsah pracovních teplot nemožné. To je i námět pro kutily jako Martin, potřebuji někam umístit koncový spínač, který vyhodnotí povolenou rukověť plynu (rychlopal) Obávám se že bude nutno přímo do rukověti přidat vratnou pružinu, pružina v šoupátku karburátoru koncák asi nepřetáhne.
Lubor
Naposledy upravil butan dne stř čer 09, 2010 9:53:05, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 41 návštevníků