Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod MarekG » stř dub 14, 2010 6:41:38

Zdarvím dravci. Tak sem sa po dlůhé době mrknul na moje celkem oblíbené fórum a su rad, že sem tak učinil. Pročítal sem si toto vlákno a něco mě začalo vrtat v hlavě. Než sem si to uvědomil dřepěl sem u mašiny a točil šrůbkem (bohatosti) na karbecu. Kdysi sem někde vyčetl že továr. je 2a1/2 ot. a na toto sem jezdil dlůůůho až do teď. Prskl sem tam těch otáček 4 a normálně sem nestíhal, vyzkůšal sem to sice enom na cestě do práce (1km tam a 1km zpátky), ale tam kde mi to v kopci začalo už u cca 25 km/hod podřazovat na 1 sem teď proletěl 30 km/hod, ba dokonce sem to asi moc vybudil, nějak mi to nechtělo před koncem kopca podřadit tak sem musel ubrat. To mi, ale vůbec nevadí. V současné době jezdím na přetryskovaném karbecu (šel sem do těch větších trysek) a 14/47 zubů. Už jenom čekám až sa udělá pěkně a někam si vyjedu.
BABETTA 210/100 r.v. 1998
MarekG
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 20, 2009 17:37:14

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » stř dub 14, 2010 10:31:23

Tak mě se už naštěstí podařilo karburátor seštelovat, ta poloha je právě mezi 1 a 1¼ otáčkou od dotažené polohy.

OT: Jiný problém sem pak dodatečně našel v tom, že byl problém s novými pružinkami na startovacích čelistech. Nevím kdo ty pružinky vyrábí, ale nejsou dvě stejné. Každou co jsem koupil měla jiný počet závitů. Každá měla jinou sílu pružení. Bohužel při výměně jsem použil dvě slabé, který zapříčiní to, že se čelisti téměř okamžitě spínají, což má za následek to, že při sebemenším pohybu šlapadly se má tendenci okamžitě startovat motor, nedá se Babetta tlačit, při rozšlapání jako na kole jde startovat strašně obtížně, protože při téměř nulové rychlosti Babetty musíte přetláčet kompresi (nemáte možnost se trošku rozjet do rychlost a až pak by čelisti měli sepnout) a skoro z Babetty, která stojí skoro na místě padáte. Další problém nastává při brzdění motorem, kdy vcelku rozběhové čelisti jsou už dávno rozepnuté, ale ty startovací stále vlivem slabě pružících pružin drží sepnuté na bubnu až do úplného zastavení, ale to už má motor tak nízké otáčky až chcípne.

:idea: To se pak volnoběh a bohatost špatně nastavuje, než člověk přijde na to, že to způsobují startovací čelisti a né chudá nebo bohatá směs. Výrobce těch pružin bych fakt nakopal...
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » stř dub 14, 2010 14:01:30

MarekG: Babetta ti teraz perfektne lieta, lebo máš chudobnú zmes a teda benzín lepšie zhorí. Lenže nezabúdaj, že menej benzínu znamená aj menej oleja a nebuď prekvapený, keď Babču v poriadnej horúčave niekde pridrieš. Moc chudobná zmeš skôr škodí, ako prospieva.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » stř dub 21, 2010 16:30:51

Já už sem fakt v koncích :( ať s tím dělám co s tím dělám, pořád se nedostavuje kýžený výsledek. Při jakémkoliv nastavení se dokáže Babetta jak dusit, tak vytáčet do bezmezných výšin. Navíc mě překvapuje, že všude koluje spoustu hodnot jak má být základní poloha šroubu. Někde se píše 1-1½ jinde zase ¼-½ tak nevím jestli si dělá srandu výrobce, anebo tvůrci různých odborných knížek. Aleš Marek, který vlastně jen na svých stránkách opsal knížku Aduarda Ďurkoviče uvádí dokonce ½-1. Kde to vzal ? Chyba při opisování ? V knížce je uvedená úplně jiná hodnota. Každopádně u mě nastávají stále dva stavy, buď chcípe, anebo ujíždí pod zadkem, jiná situace nenastává. Navíc se to chová tak nevyzpytatelně, že to dělá při jakémkoliv nastavení. Jak na bohatou směs, tak na chudou. Už vážně nevím kde by mohla být závada, vše jsem překontroloval a vyčistil mnohonásobně, výsledek stále stejný :(
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod martin110r » stř dub 21, 2010 16:47:47

Pružiny v jednotkovom bubne si vymenil? Môžu byť unavené a potom sa stane, že voľnobeh neni až tak vysoký, no napriek tomu sa Babetta chce rozbiehať. Ďaľším symptómom unavených pružín je aj fakt, že pri prudšom zabrzdení (keď sú pružiny vyťahané moc, tak brzdenie nemusí byť ani moc prudké) motor zhasne. Skrátka pružiny sú unavené, a pri prudkom zastavení sa nestihli rýchlo stiahnuť, a tým ti zadné koleso natvrdo cez spojku zastavilo motor.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » stř dub 21, 2010 16:58:02

Vše je nové. Pružiny vyměněné za takové co mají větší odpor, prošel sem v krámě kupičku pružinek a vybral ty co jsou silnější. Když babeta jede, je všechno už suprové, parádní tah, do kopce to jede 35. ale člověk brzdí motorem, zastaví a chcíp. Nakopne, jede zase pár kiláků, zastaví a táhne to pod zadkem.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » stř dub 21, 2010 23:21:35

Já nevím jak Ti jinak poradit, ale mě něco podobného dělali špatné gufera a ted když dám na bohatosti směsi půl otáčky nebo čtyři tak v tom nevidím rozdil volnoběh to drží furt stejně
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » stř dub 21, 2010 23:45:20

Teď navíc se ještě přidalo to, že když jedu 40 pustím plyn, tak když rychlost klesne na 30 tak jí to drží a babetta vesele uhani dál, jako s tempomatem. Pritom lanko je v dorazu a neni zaseknuty soupatko. Kdyz to pak bez jakyhokoliv sahani na plynu dobrzdim, tak pri zastaveni motor chcipne. Ja uz tomu fakt nerozumím, děsně mě ta babetta už sere.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » pát dub 23, 2010 11:30:24

Tak sem začal pátrat po webu a dočetl jsem se velmi zajímavou věc. Červená silikonová gufera nejsou vhodná do 2T motorů, protože benzín je dost poškozuje a navíc pracují jen do velmi malého přetlaku (0.5 Atm oproti 2.0 Atm), pak začínají podfukovat. Proto jsou vhodná pouze do prostředí bez rozdílu tlaků a nejvýše do kontaktu s olejem, kde zase nemají konkurenci. Tudíž jsou dobrá na všechno možné jen ne na utěsnění klikovky. To odpovídá i tomu, že čím víc s tou motorkou jezdím, tím víc haluzí a chová se prapodivně. Dneska nakoupím klasický černý kaučukový gufera na klikovku a sem zvědavý jestli to pomůže.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Tom_R » pát dub 23, 2010 12:21:23

Však mi to dělalo to červené gufero ale už mám v čudu myslím i to černé na mlevé straně.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » pát dub 23, 2010 12:25:12

To černé se ale asi nevymlátí po necelých 1.000 km co ? Vydrží dýl ?
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Ajo » pát dub 23, 2010 15:30:15

určite vydrží :)
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » pát dub 23, 2010 15:41:12

Kdyby jste dnes viděli nějaký obří ohňostroj nad HK, tak to zabralo a já oslavuju :D
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » sob dub 24, 2010 18:26:33

Tak červený silikonový gufera měly břit úplně obroušený a popraskaný po 700 km. Vyměněno za černý klasický kaučukový a teď je to parádička. Volnoběh drží a je zase jako nová.

Z toho plyne ponaučení: silikon je na kozy a né do motoru :wink:

OT: Jen mě vyděsila jiná věc, když sem vyndal starý gufera a čistil ložisko od kousku, všiml sem si že vnitřní kroužek ložiska se dá volně otáčet po hřídeli klikovky, což by tedy fakt nemělo :-(
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod Matrix » pon kvě 03, 2010 16:33:39

Tak konečně jezdím že to nechcípá, několik dní sem ještě řešil správnou bohatost směsi. Svůj postup bych rád uvedl.

Samozřejmě po výměně gufer, kdy to konečně zase začalo nasávat vzduch přes karbec :D to na 1½ otáčky šroubu házelo příšerně bohatou směs svíčka byla dost mokrá, takže sem šroub povolil o 1 celou otáčku. Svíčku sem ocelákem pořádně očistil abych dostal nějaké referenční zhodnocení. Jel sem udělat projížďku cca. 10 km. Vyšrouboval jsem svíčku, byla zase černá, ale už nebyla mokrá. Svíčku jsem zase ocelákem očistil aby byla úplně čistá, zbavená sebemenšího karbonu. Nechal sem motor vychladnout, svíčku taky a šroub bohatosti jsem vyšrouboval o další ½ otáčku. Projížďka opět 10 km, vyšroubování, kontrola. Svíčka byla téměř perfektní, izolátor byl krásně hnědý, obě elektrody taky, jen ještě okraj svíčky zůstával mírně, ale mírně zčernalý. Proto jsem ještě vyšrouboval šroub bohatosti směsi o další ¼ otáčky a tím jsem se dostal do cíle s nastavováním bohatosti směsi. Tímto sem se skutečně přesvědčil, že výchozí poloha šroubu 1-1½ se musí brát opravdu jako výchozí poloha s tím, že se to pak musí doladit k dokonalosti. Na tohle nastavení vám Babetta určitě nastartuje, nic víc. Po najezdění dalších cca 200 km sem se jen přesvědčil o správnosti nastavení pohledem na svíčku a dno pístu. Nyní i dno pístu má červenohnědou barvu, dalo by se spíš říct že rezavou. Dno pístu není mokré a netvoří se na něm žádné usazeniny. Babetta drží volnoběh, výborně akceleruje a s normálníma rozetama 55 km/h dle obecního info-radaru bez problémů jede. Samozřejmě preferuji cestovní rychlost 40 km/h, nebudu jí týrat :wink:. Sám sem se přesvědčil, že skutečně gufera umí člověka pěkně pozlobit a pokud vám to zhasíná, anebo jede samovolně bez plynu a není to schopné udržet volnoběh, pak hledejte příčinu právě v guferech nebo přisávání falešného vzduchu kdekoliv v systému. Ten volnoběh to za normálních podmínek skutečně udrží při nastavené jakékoliv bohatosti směsi (díky Ti, Tom_R).
Naposledy upravil Matrix dne úte kvě 04, 2010 0:32:44, celkově upraveno 1
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků

cron