Sestelovani karburatoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Sestelovani karburatoru

Příspěvekod DonSalieri » ned úno 04, 2007 10:38:09

Jak spravne mam sestelovat karburator...Jsou tam nejaky sroubky a nevi k cemu..Potrebuju seridit hlavne volnobeh mam moc vysoke otacky a kdyz dam Babettu na stojan hrozne rychle se toci zadni kolo. :?: :?:
Babetta 210 rok 1988
DonSalieri
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát led 05, 2007 23:33:39

Příspěvekod bmk » ned úno 04, 2007 12:27:44

já dávám na horní šroub bohatosti směsi 1.5 otáčky a na volnoběžný šroub tak něco kolem 3 otáček.ono je potřeba to štelovat pořád,protože to nastavení dlouho nevydrží.já to dělám tak nějak od oka,aby to plynule akcelerovalo a udrželo motor v chodu na křižovatce.Předesílám ale,že musíš šteloivat na zahřátém motoru.ono v podstatě ad to nastavíš jakkoliv,tak na spotřebu to výraznější vliv nemá,pokud to nenastavíš do extrémů,takže je vlastně jedno,jak to msešteluješ.jde o to,aby se ti na tom dobře jelo a nechcípalo ti to.V zásadě je nejlepší vycházet z nastavení bohatosi o 1.5 otáček a podle toho doladit volnoběh.je to starndardní postup,kterým nic nepokazíš. :wink: :wink:a co se týče točícího se kola,tak tady je zapotřebí když nastavuješ a přidáš plyn a zase ubereš na volnoběh kolo zastavit brzdou.teprve když se ti roztočí bez plynu je potřeba na otáčkách ubrat.ono se totiž po akceleraci a sepnutí spojek začne točit a po ubrání spojky rozpojí,ale kolo jede setrvačností.na to nesmíš koukat.vždy musíš po každém přidání plynu zabrzdit a z této pozice vycházet pro další nastavování.až najdeš polohy obou šroubů tak aby ti vyhovovali,tak si spočítáš otáčky a zapaomatuješ a pak už nasatvuješ stejně..
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod luccas » ned úno 04, 2007 12:55:55

bmk píše:já dávám na horní šroub bohatosti směsi 1.5 otáčky a na volnoběžný šroub tak něco kolem 3 otáček.ono je potřeba to štelovat pořád,protože to nastavení dlouho nevydrží.já to dělám tak nějak od oka,aby to plynule akcelerovalo a udrželo motor v chodu na křižovatce.Předesílám ale,že musíš šteloivat na zahřátém motoru.ono v podstatě ad to nastavíš jakkoliv,tak na spotřebu to výraznější vliv nemá,pokud to nenastavíš do extrémů,takže je vlastně jedno,jak to msešteluješ.jde o to,aby se ti na tom dobře jelo a nechcípalo ti to.V zásadě je nejlepší vycházet z nastavení bohatosi o 1.5 otáček a podle toho doladit volnoběh.je to starndardní postup,kterým nic nepokazíš. :wink: :wink:a co se týče točícího se kola,tak tady je zapotřebí když nastavuješ a přidáš plyn a zase ubereš na volnoběh kolo zastavit brzdou.teprve když se ti roztočí bez plynu je potřeba na otáčkách ubrat.ono se totiž po akceleraci a sepnutí spojek začne točit a po ubrání spojky rozpojí,ale kolo jede setrvačností.na to nesmíš koukat.vždy musíš po každém přidání plynu zabrzdit a z této pozice vycházet pro další nastavování.až najdeš polohy obou šroubů tak aby ti vyhovovali,tak si spočítáš otáčky a zapaomatuješ a pak už nasatvuješ stejně..


Já to sešteloval tak aby to nechciplo a aby to jelo do vysokých otáček. Protože když sem tomu přiškrtil tak to nechtělo jet nadoraz :) .
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Příspěvekod Woozie » ned úno 04, 2007 14:41:01

Ja mam bohatnost zmesi nastavenu uplne na maximum len aby mi ten srob nevypadol :D Nejak extremne to nezere a ked idem po rovinke a nefuka do mna spredu vietor tak dam tych 55-60 ak chytne druhy dych a zrovna sa jej chce da aj 65
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod IGI » ned úno 04, 2007 17:53:26

woozie: podla mna povoleny srobik = chudobna zmes :!: Cim viac dotiahnuty, tym "bohatsia" zmes /viac benzinovych par v zmesi/.
Alebo sa mylim???
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod luccas » ned úno 04, 2007 19:23:45

IGI píše:woozie: podla mna povoleny srobik = chudobna zmes :!: Cim viac dotiahnuty, tym "bohatsia" zmes /viac benzinovych par v zmesi/.
Alebo sa mylim???


cim vice jej povolis tak tim vice smesi projde.
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Příspěvekod IGI » ned úno 04, 2007 20:11:16

luccas píše:cim vice jej povolis tak tim vice smesi projde.

to ale reguluje supatko, nastavitelne srobikom behu na prazdno. Bohatost zmesi na benzin sa nastavuje opacne, vid Ales Marek:
Kód: Vybrat vše
V kanálku se nastavuje průtok vzduchu šroubem bohatosti směsi. Tento vzduch se směšuje s palivem a jeho poměr je jiný než při částečném zatížení a bývá asi 8 : 1.

tj., cim viac vzduchu, tym "chudobnejsia" zmes
Je mozne, ze sa myslim, ale myslim, ze by to malo byt takto
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod bmk » ned úno 04, 2007 21:13:36

já osobně si myslím,že na rychlost to nemá moc vliv,pouze na kvalitu mazání.nevím,třeba se mílím,ale je tu ještě někdo z vás,kdo jede rychleji,když babetu přechlastává :?: :?: :?:
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod Woozie » pon úno 05, 2007 19:39:09

bmk: Tak to sa fakt mylis,ver tomu ze na rychlost to ma vplyv. Kupil som si 14z retazove kolecko a aj tak sa to nemohlo nejak prervat cez 45km/h. Povolim bohatost a hla rychlost 55+ (tak ako som pisal par prispevkov hore)

IGI: myslim ze cim je to viac uvolnene tym je zmes bohatsia. Dokazom toho je napr sytic. Ked ho zapnes tak sa ti uzavrie sanie (vlastne prepusta malo vdzuchu ved vies ako to tam je) a taha to len benal a velmi malo vzduchu. A ak ti ide babca lepsie na sytici ako bez neho tak to potom klobuk dole :D
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod IGI » pon úno 05, 2007 20:14:26

woozie: mozes mat luftu kolko chces, ak nebudes mat to , co ho spali (ten kyslik). Inac, ci je zmes bohatsia na benzinove pary pri dotiahnuti alebo povoleni pisu v manuale od babetty, si myslim, ale nemozem skontrolovat, bo ho nemam pri sebe....
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod IGI » pon úno 05, 2007 20:24:40

kukol som na nete.....v navode to neni.......
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

setty

Příspěvekod SETTY » pon úno 05, 2007 22:18:06

zaskrutkovaním regulacnej skrutky sa obmedzuje mnozstvo vzduchu a tym sa zmes stáva bohatsia na palivo
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Příspěvekod bmk » úte úno 06, 2007 12:26:28

já nevím,já to neřeším.nastavuji to tak,aby to nechcípalo a o ví se nestarrám...
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Re: Sestelovani karburatoru

Příspěvekod bmk » úte úno 06, 2007 12:28:01

DonSalieri píše:Jak spravne mam sestelovat karburator...Jsou tam nejaky sroubky a nevi k cemu..Potrebuju seridit hlavne volnobeh mam moc vysoke otacky a kdyz dam Babettu na stojan hrozne rychle se toci zadni kolo. :?: :?:
tak jak vydíš,asi si to musíš odskoušet sám jak to bude tobě vyhovovat... :roll:
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

setty

Příspěvekod SETTY » úte úno 06, 2007 17:50:12

v navode sa udáva povolit od dorazu spet o 1 1/2 otacky
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků