Stránka 1 z 1

Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: sob bře 14, 2009 8:41:04
od PetrT30
Mám 207čku a pokud se nepletu tak tam jsou trysky HLAVNÍ-63 a VOLNOBĚŽNÁ-35.
Pokud bych použil na babettu karbec z pionýra tak jakýma tryskama bych ho měl osadit a jaká je potřeba celkové úpravy?

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: ned bře 15, 2009 11:39:06
od hepi04
trysky sa davaju podla difuzora - teda priemeru karburatora, ale ked to chces priskrtit tak tam mozes dat aj mensie ako su origo. Aj ja si idem dat na babettku karbec z pincka, uz som to videl na nejakom obrazku takze by to nemal byt az taky problem, ibaze ja si ta chcem nacpat aj spetnú klapku, čiže to bude asi o milimetre.

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: ned bře 15, 2009 13:19:37
od PetrT30
trysky sa davaju podla difuzora - teda priemeru karburatora

Nějakej výpočet se na to dělá? Podle čeho?

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: ned bře 15, 2009 21:38:40
od Starec
Prerábate, špekulujete, z ničím nie ste spokojný a potom aby Vám človek vyhovel ak niečo nejde ako to má. Mám dojem, že niektorý si nevedia vážiť Babettu a robia na nej všeliake hókusi-pokusi a nevedie to k ničonu. Vymyšlajú doslovne KOKO..... len aby z nej vytočili o tých 5 km/h viac. Asi Vám prestanem radiť, alebo budem len takým, ktorý si to fakt zaslúžia, ktorí neprerábajú len sa snažia o nápravu, alebo opravu. Fakt takéto veci nemajú zmysel a kto chce jazdiť rýchlejšie, nech si zabezpečí silnejší stroj.

Obrázek

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: ned bře 15, 2009 21:48:57
od Mato_babetak
tak sa prave deje u mna, na cestovanie dalej je vhodnejsia 125 ako tahat z babety kazde % vykonu

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: ned bře 15, 2009 22:34:48
od hepi04
Pocuvaj starec teba do mojej babetty nic a ked sa ti nelubi ze ju upravujem a ze chcem na nej jazdit viac, tak mas smolu, je to moja vec, paci sa mi ten štýl akým sa jazdí na babette a dalsia vec nemam zrovna peniaze navyse a nebaví ma pozerat ako ma predbiehajú cyklisti takze :?... ... a dalšia vec toto je FÓRUM o babettách, takže nech si píše kdo chce a čo chce

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: pon bře 16, 2009 10:59:39
od PetrT30
Starec
Neraď, když nechceš :roll: . Vždyť to není povynný. Nikde tady na fóru nepíšu, že chci zvedat výkon!!!!!!!!!!!!!!!!
Nedělám to rozhodně kvůli výkonu, ale pokud rozumíš aspoň trošičku i pinýrům tak jistě víš, že měli plovákovou komoru zvlášť a to je jiny kafe na seřizování. Přesně toto se mi teď nedaří a už jsem zoufalej z toho škubání a dušení motoru.
Vyndávat karbec 8x za den jen kvůli pár desetinám ohnutím plováku - NIC MOC!!!! Ale asi seš lepší než my a zvládáš to napoprvé nebo si to necháš od někoho nastavit a stojí tě to "jen" peníze.
Kdyby jsi raději poradil a nespekuloval jak neporadit :mrgreen:

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: pon bře 16, 2009 23:40:09
od milda
Starec, v Čechách se říká "Kdo si hraje, nezlobí". Ty se na věc díváš z pohledu starého profíka a možná ti je líto i těch babet, z kterých po těch všelijakých vylepšeních budou zvláštní hybridy, v lepším případě o 5 km rychlejší než starý dobrý originál. Ale zkus se na to podívat z jiné strany: ty staré babetty už mohly být dávno ve šrotu a ti kluci se mohli někde válet z injekcí pervitinu nebo třeba vykrádat auta. Takže je lepší když svůj čas a energii věnují hraní si s babetami, hodně se při tom naučí. Když si vzpomenu kolik hodin jsem byl schopen v šestnácti letech strávit u svěráku, a bylo to kvůli daleko větším kokotinám než úpravy babett, a nepovažuju to ani dnes za ztracený čas. Jinak mám stejný názor jako ty, babetta je nejlepší taková jaká je a nemá cenu z ní dělat něco jiného. Ale pokud to někoho baví, nic proti a rád se podívám na výsledek :P

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: úte bře 17, 2009 1:56:04
od Starec
No len sa tu niektorý nerozplačte ak Vám niekto niečo napíše proti srsti. Samozrejme do Vašíh Babiett ma absolutne nič, lenže sa tu už popísalo o všeliakom ladení výkonu habadej špekulácii a k čomu to vedie. K ničomu. Babča je proste stroj, ktorý je na roky kedy bol vyvinutý absolutne špička a preto jazdí aj teraz po toľkých rokoch a ak sa ju budete snažiť udržiavať v pôvodnom stave, tak ešte aj roky vydrží. Kde aké prerábačky a úpravy výkonu skôr viedli a budú v konečnom dôsledku viesť k ešte väčšej poruchovosti ako k úžitku. Z praxe poznám viac takých chytrákov čo ju poprerábali a neskôr to ľutovali. Každá úprava výkonu sa niekde inde objaví v negatívnom výsledku a na to som chcel skôr mojím príspevkom upozorniť. No čo už, však sú to Vaše Babetti a do toho ma nič.

Milda: samozrejme že máš pravdu, že je lepšie sa venovať niečomu užitočnému, ako by sa mali dať napríklad na alkohol a drogy, ale nebolo by užitočnejšie sa venovať ako problém odstrániť, ako napríklad PetrT30 má problém z dusením motora, ako hneď prerábať ak mi niečo nejde a pritom to aj tak nevedie k ničomu.

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: čtv črc 30, 2009 18:43:08
od avar
tato tema je sice tiez nie prave najmladsia, ale pripojim par slov, kedze si dovolim tvrdit ze v tejto problematike nie som totalne uplny zaciatocnik
pri upravach je potrebne brat ohlad na to, ze babetta aj jej motor su uz v dnesnej dobe predsa len trosku zastarale a nedaju sa od uprav ocakavat zazraky. nicmenej je mozne vykon aj tocivy moment tohoto motora citelne zvysit, ale vzdy, opakujem vzdy, iba za cenu skratenia jeho zivotnosti a zvysenia spotreby. pokial niekto ocakava zavodny stroj, gumovanie asfaltu, ci jazdu po zadnom silou motora, asi ho sklamem, ale mal by sa poohliadnut po inej strojovni.
ale podme k veci. osadzovanie originalneho babetta karbeca inymi tryskami podla mna nema nejaky valny vyznam. jedine co sa tym podarilo dosiahnut je zvysenie spotreby ak nepocitam problemy s nastavovanim karbeca a protesty babetty.
problemom karburatora babetty je mala svetlost jeho difuzora. ten karbec je skratka poddimenzovany. da sa pouzit aj karbec z pincla, ale na neupraveny babetta agregat je to moc velke. vzrastie sice vykon a zlepsi sa charakteristika motora, ale spotreba sa da pokojne porovnavat s uspornymi rotaxami s desatnasobne vacsim objemom. na upravenom motore to ale povazujem za jedno z vybornych rieseni.
na babetta motore, ktory nie je zasadne prekopany je vhodny karbec s difuzorom okolo 14-15 mm. kazdopadne aj ked nerobime zasadne upravy motora, osvedcilo sa mi zrazit a vyhladit hrany prechodov z kluk skrine do kanalov a pod novy karbec osadit klapkove sanie. chce to sice trocha fortielu, ale nie je to bohvieako komplikovana ani draha uprava a vysledok za to rozhodne stoji.
neuvadzam tu podrobny recept na upravu motora. zodpovedam totiz zasadne iba za tie upravy, ktore urobim vlastnorucne a nechcem aby sa niekto na avara vyhovaral ak nieco zbabre, ako sa to uz v minulosti stalo.

a este jedna poznamocka na zaver: dobre nastavit motor vratane dopasovania a pretryskovania karbeca (dobre tym nemyslim ze to nastartuje, nezdochne a ide) je doslova umenie. a niekedy aj neskutocne trapenie vyzadujuce takmer nekonecnu trpezlivost. pre niektorych co maju v krvi primiesany benzin je to chvalabohu aj zabava

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: pát črc 31, 2009 7:12:34
od PetrT30
Díky za vyčerpávající informace i když je to celkem staré, někomu se to hodí.
Nakonec jsem koupil na aukru karbec s 210ky (což známená, že má óóóóbr difuzor oproti 207čce) a "babča" jede.

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: pát črc 31, 2009 7:14:15
od PetrT30
a pod novy karbec osadit klapkove sanie

Můžeš dát foto nebo aspoň více informací co to vlastně je?

Re: Trysky na karbec z pionýra

PříspěvekNapsal: úte kvě 25, 2010 12:11:38
od butan
Náhodou jsem našel tenhle starý nezodpovězený dotaz.
Klapkové sání je ventil, který pouští plyn jen jedním směrem, tedy do karteru, ale zpátky už né.
Bývá realizovaný jednou nebo několika planžetkami, které se ohýbají proudem směsi. Planžetky mohou být ocelové nebo laminátové.
Modernější dvoutakty (skůtry, elektrocentrály) mají běžně (lze říct že výhradně) toto sání, ale karburátor pak není nalepen na válci, ale přímo na karteru, na opačné straně než kde je válec. Motor je pak lépe plněný, nemusí mít ve válci sací kanály a tím zbyde více místa na kanály přepouštěcí a výfukové. Malé motorky okolo 25ccm jsem viděl doposud vyrábět bez klapky, se sacím kanálem. (pily, křovinořezy)
U Babetty je efekt klapky jen poloviční, protože sací kanál zůstane, ten neodstraníš.

Zajímavé je že se klapkové sání začalo používat teprve nedávno, netuším proč. Planžety vhodné na klapku se určitě vyráběly mnohem dřív.(viz třeba žiletky :P) V začátcích motorkismu se také laborovalo s lepším sáním (bez kanálu ve válci), ale dělalo se to rotační clonkou poháněnou z klikové hřídele.

Názorný popis.
Když je píst babetty v horní úvrati do karteru je nasátá směs. Píst klesá, a u babetty bez klapky část směsi vyplyvne karburátorem ven, do fitru a sání. Když máš pod karburátorem klapku, ta se uzavře, v karteru stoupne tlak, a po otevření přepouštěcího kanálu se víc směsi dostane do válce pod píst.
Lubor