od Jenda » sob dub 18, 2009 23:48:16
Je to zřejmě, /pokud jsou plováky O.K. a správně nastavený/ zavírací ventil v plovákový komoře. Jsou dvě možnosti:
1. Je tam svinstvo a ventil se nedovírá.
2. Je omačkaný lůžko, nebo jehla.
Postup opravy je následující:
1. Vymontovat, profouknout, vyčistit.
2. Vyměnit.
Poznámka:
Situace č. 1. často nastává po zimě, pokud tedy nejezdíme. Obzvláště, pokud vypustíme na zimu karbec. Tato kratochvíle občas vypukne i u mý licenční Hondy. Prostě jak to vyschne, tak se to nějak zasere. Letošní zimu jsem karbec u čoppříka nevypustil. A gymnastiku s karburátorem jsem si ušetřil.
Nastane li situace č. 2 /řádově od najetých 10.000 km a výše/ tak vzhledem k tomu, že ventil je nerozebíratelný, nejde opravit a mění se jako kus. Na životnosti ventilu, vzhledem že je celý mosazný a tudíž měkký, se může nepříznivě podepsat i častá nečistota v palivu. V době kdy jsem jej měnil /v létě 1999/, stál 80,- peněz. Na jehoho vymontování je bezpodmínečně nutný malý trubkový klíč č. 8.