Stránka 1 z 2

Cinkaní v motoru - VLOŽENY FOTKY

PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 19:59:51
od dolly
Tak dneska jsem jel do práce na Babette. Mimo to, že mi to blbě řadilo dvojku :-| mi začlo v motoru tak šumět/cinkat.
Motor asi v hajzlu co? Co byste mi doporučili? Vyměnit pístní kroužky? Dá se to vyměnit jen tím, že oddělám hlavu (ten vršek, jak je v tom zašroubovaná svíčka) a vyměním to, nebo musím rozdělat celej motor?

Po případě, co by bylo nutný provést?
Dal by se udělat výbrus? Na kolik to asi tak výjde (včetně materiálu apod.)

:( :( :(

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: sob srp 08, 2009 23:10:00
od mesh
Pokud chceš vyměnit pístní kroužky tak doporučuju udělat výbrus,jenom kroužky to bych nedělal a kroužky vyměníš jedině když sundáš kompletně hlavu a válec,a že to blbě řadí dvojku ? V jakém stavu jsou čelisti a unašeče?

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: sob srp 08, 2009 23:11:55
od mesh
ještě k ceně,tady u nás v Hradci stojí kompletní výbrus 500,- včetně pístu kroužků a čepu

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 0:06:16
od Matrix
A v jakém režimu ti to cinká ? Když jedeš bez plynu a brzdíš motorem ?

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 12:11:00
od dolly
I na volnoběh, když babetta stojí na stojánku. Ale myslím, že se musí trošku zahrát motor. Pak to začne :cry:

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 12:47:37
od Matrix
Mě cinka za studena na volnoběh a pa když brzdím motorem.

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 13:43:17
od YaKuBkO
natoc volnobech alebo jazdu na babete a hod to na youtube ,, mn tiez cinka v motoru ,,, tak to chcem porovnat...

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 13:49:26
od Matrix
Při brzdění motorem může klidně cinkat šoupátko, je úplně zavřené, v karburátoru je podtlak jako kráva a otáčky motoru jsou vysoké, takže je možné že to rezonuje. Jakmile je motor v tahu, tak je to OK. Nijak extra to zase neřeším.

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 21:57:15
od wert69
Vyměnil jsem jehlový ložisko u pístu(na ojnici)a bylo po cinkání,když je vyběhaný tak má píst nepatrnou vůli do stran a to je celý problém..alespon u mě to pomohlo.Poznáš to tak že sundáš hlavu a rukou zkusíš zavyklat pístem do strany,pokud se vychyluje je to nejspíš ono.Výměna kroužků ti nejspíš nepomůže,pokud není prasklý ale to dělá větší rambajs :roll:

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 22:26:22
od Matrix
A to ti to cinkalo stejne tak jak sem popisoval ?

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: pon srp 10, 2009 18:04:15
od Starec
dolly: mám dojem, podľa toho ako opisuješ, že si ju trocha zadrel ( pripiekol ) Zhoď dole valec, budeš múdrejší.

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: čtv srp 13, 2009 18:18:07
od dolly
Tak jsem to rozdelal a píst má vůli tak desetinu, možná dvě (něměřil jsem to měrkama). Sotva s ním jde na stranu pohnout.
Válec byl dost zakarbonovanej (používám olej Mogul TSF) jakej mám dávat poměr?
Jinak hlava (to, jak v tom je zašroubovaná svíčka) je tak divně otlučenej? Vůbec nevím od čeho. Asi do toho nějakej debil bouchal bůhví čím :roll: Až to stáhnu z foťáku, hodím fotky ;)

Re: Cinkaní v motoru :(

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 16:30:02
od dolly
tak tady jsou ty slibovaný fotky

Sundaná hlava
Obrázek

Zakarbonovanej válec
Obrázek

Tohle je vyražený na válci. Ví někdo, co to znamená?
Obrázek

Pěkně vojebaný. Bůh ví, čím to je udělaný
Obrázek

Svíčka. Asi ubrat oleje, co?
Obrázek

Re: Cinkaní v motoru - VLOŽENY FOTKY

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 17:17:52
od avar
z uverejnenych snimkov sa ozaj zistit neda ci valec potrebuje alebo nepotrebuje vybrus. viac sa da povedat iba ak je jasne v akom stave je pracovna plocha valca, nieco napovie aj ohliadka piesta a kruzkov. existuje metoda na zistovanie netesnosti valca vlozenim novych kruzkov a meranim percentualneho priesvitu po ich obvode. kedysi som to dost podrobne rozobral na byvalom babettrone - slovenskom fore. ale zda sa ze tento clanok ako aj kopec mojich ostatnych padli za obet presunom a carovaniu okolo hostingu. nehodlam uz viac takto hlupo a zbytocne obetovat svoj cas a namahu.

Re: Cinkaní v motoru - VLOŽENY FOTKY

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 17:26:30
od Jenda
Jak to vypadá, netěsnila ti trochu hlava, drobátko to "podfukovalo". Cifry na pístu by měly udávat jeho průměr, tedy zda je to píst se základním průměrem, či první, druhej, nebo třetí výbrus /píst je vždy o nějakou desetinu mm větší/. Totéž platí o válci, tedy ne čísla, ale ty průměry.
Tenká šipka na pístu pod skupinou znaků je označení montážní pozice. Vyměňuješ li píst, či jsi píst jen vyndal a po nějaký úpravě jej dáváš zpět, musí ta šipka směřovat dolů. Cokoliv jiného je špatně. Pokud to nedodržíš, konce kroužků půjdou přes kanály a po prvním našlápnutí rozsekáš kroužky a pochopitelně zničíš píst i válec.
Ojebání na pístu způsobil zřejmě kdysi odpadlej kus izolátoru svíčky, či karbonu, ale spíše ten izolátor. Černá svíčka nemusí být skrzevá olej, ale také z důvodu velký bohatosti směsi. Bohatost lze nastavit. Správná barva ny měla být tuším zrzavě hnědá.

Poznámka:
Cinkání může způsobovat i mírně vyjetej válec, kdy se na horní úvrati v úrovni doběhu kroužků vytvoří několik setin mm vysoká hrana. Jde někdy nahmatat nehtem. Pokud tam je, pomůže jen výbrus, nebo nový válec.