Stránka 1 z 1

pístní čep

PříspěvekNapsal: sob srp 22, 2009 17:26:24
od kulomet_210
čau babetáci nedávno sme měnili píst a pístní kroužky protože nám do válce spadla podložka z kolena karburátoru a uplně nám to sešrotovalo :D ......no ale chtěl bych se zeptat jestli je normální abysme zatlačili pístní čep přes jehlové ložisko a píst jenom rukou.. ten starý píst tam držel jak svina že sme po tom museli hnápat kladivem

dík za odpovědi :D

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 15:12:10
od Matrix
Nevytloukal jsi ho kladivem, viď že ne ?

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 18:53:42
od mesh
Já se klidně vsadim že to kladivo tam bylo taky :lol: :lol: :lol:

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 20:13:44
od kulomet_210
trošičku :D ale jeden hnápal a druhy tlačil proti směru hnápání :D aby se to moc nepoškodilo :D

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 20:29:17
od Matrix
Promin ze to tak napisu, ale tohle uz je i na me moc velkej amaterismus.

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 20:45:05
od kulomet_210
no já vím ale stahovák nemám a jiný prostředek taky ne :D

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: sob zář 12, 2009 22:26:55
od klasyc
Když jsem vytlačoval pístní čep, tak jsem o ten starej čep opřel novej, na něj jsem položil třináctku klíč a z obou stran jsem ji pozvolna přitahoval k pístu pomocí těch stahovacích pásek, co se používaj na hadice. Uznávám, že to je taky amaterismus, ale menší, než kladivo... Výměna pístu proběhla ok, tak snad to někomu třeba pomůže...

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2010 22:09:00
od LADAIII
Rad bych se zeptal zda je ten stahoval na pistni cep bezne k dostani a nebo je to jak s pripravkem na puleni karteru, proste jen pro servismany.
Popr. zda jste ho zkousel nekdo vyrobit, nebo jake postupy pouzivate v domacich podminkach. Pokud to tu uz bylo, tak se omlouvam, neprolezal jsem cele forum.

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2010 22:35:00
od Aleš
Měl by se dát koupit,ale jestli jsi trochu zručný tak nedá to moc a za chvíli ho uděláš.Potřebuješ kousek pásoviny a pásek plech do kterého v prostředu uděláš
otvor kudy bude prolézat čep.Kraje plechu spojíš s pásovinou,která má uprostřed závit do kterého se našroubuje šroub kterým vytláčíš čep.Snad na vyrobení by to mělo stačit zbytek ti to ukáže samo při výrobě.

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2010 23:00:30
od LADAIII
dik za info, uz jsem se inspiroval tim sroubem s trubkou, kdyz to s tim pujde zle, svarim si rovnou ten stahovak.

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: čtv bře 04, 2010 15:18:09
od Matrix
Můžu trošku off-topic, ale k tématu to jistě je: Pokud při ubrání plynu je slyšet zvonění, může to dělat vůle ojničního ložiska na klice ? Pokud je Babetta v tahu, tak je to OK. Pokud sundám válec a hýbu s ojnici zprava doleva, tak má vůli asi 1-2 mm. Píst se na čepu vůči ojnici pohybuje jen suvně, vůli ale žádnou nemá.

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: čtv bře 04, 2010 18:35:33
od butan
No mně u fukaru zvonilo ojniční ložisko při malých otáčkách (při startování).
Příčinou bylo opakovoné neúspěšné startování, kdy se z ložiska vypláchnul olej. Po výměně svíčky a zahřátí motoru problém zmizel.
Zkus přimazat...
Lubor

Re: pístní čep

PříspěvekNapsal: pát bře 05, 2010 18:35:42
od Aleš
Tak dle toho co popisuješ máš asi najeto několik tísíc km.Jestli ano máš vadné ložisko na ojnici ,ale to spodní ne na pístním čepu.Čeká tě oprava kliky.To znamená rozlisovat vyměnit ojničku i s novým čepem a znovu slisovat.Po teto operaci se musí klika vyčentrovat.