Po cca. 800 metrech zdechne

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Po cca. 800 metrech zdechne

Příspěvekod Ondrassek » ned úno 18, 2007 20:24:25

čau,
začal se mi na babettě projevovat jeden problém. Nedávno jsem musel rozdělat pravý buben v převodovce a vyměnit gufera, protože mi babetta nestartovala z duvodu prokluzování čelistí. Vyměnil jsem taky levy buben, startovaci a rozběhové čelisti. Cca. 100 km vše v naprostém pořádku. Jízda po rovince 55 km/h. Avšak dneska nastal, pro mě zatím neřešitelný problém. Babetta, když jedu do kopce při přeřazování z 1. stupně na 2. jaksi řve a nepřeřadí na dvojku. Pak už to začalo dělat i po rovince.. Řve a jsou cítit vibrace, ale zařadí. Do kopce i pod vlivem vysokých otaček ne a po cca. 800m až 1 km prostě zdechne... A chvíli nejde nakopnout. a po chvíli se zase rozjede. Obložení na čelistech v pravém válci je v pořádku. Jedná se o babettu 210. Zkusím kvůli tomu zdechání mrknout na trysky a podívám se na síto, ačkoliv babetta ještě někdy v říjnu rezivá v nádrži nebyla. A co s tím chvěním a špatným přeřazováním 2.stupně? Z 2. na první to jde v pohodě, ale naopak nikoliv. Díky za všechny rady... Ještě mě napadlo nemmůže to být tím, že mámhodně novýc čelistí, těmi šroubky na karbecu?
Babettářům zdar a ať šlapou!!!!!!! :wink:
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod milda » pon úno 19, 2007 0:13:34

Máš dost oleje v převodovce? Zkontroluj si nejdřív čelisti dvojky, jestli nejsou mastné a jestli se volně pohybují, i stav unášečů. Ale podle toho co píšeš mám obavy aby to nebyla volnoběžka. Proto se ptám na olej, ten je pro volnoběžku důležitý. Ona totiž pokud jedeš na jedničku je v záběru, a jak ti odstředivou silou a třením zaberou čelisti dvojky o velký buben tak se volnoběžka musí okamžitě rozpojit. Pokud se nerozpojí můžou vznikat vibrace, pokles otáček až k zadusení motoru, anebo to skočí zpátky na jedničku. Volnoběžka trpí nejvíc nedostatkem oleje nebo pokud jsou v oleji nějaké třísky nebo smetí. Zkus to vypláchnout a nalít nový olej.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Ondrassek » pon úno 19, 2007 7:41:17

milda píše:Máš dost oleje v převodovce? Zkontroluj si nejdřív čelisti dvojky, jestli nejsou mastné a jestli se volně pohybují, i stav unášečů. Ale podle toho co píšeš mám obavy aby to nebyla volnoběžka. Proto se ptám na olej, ten je pro volnoběžku důležitý. Ona totiž pokud jedeš na jedničku je v záběru, a jak ti odstředivou silou a třením zaberou čelisti dvojky o velký buben tak se volnoběžka musí okamžitě rozpojit. Pokud se nerozpojí můžou vznikat vibrace, pokles otáček až k zadusení motoru, anebo to skočí zpátky na jedničku. Volnoběžka trpí nejvíc nedostatkem oleje nebo pokud jsou v oleji nějaké třísky nebo smetí. Zkus to vypláchnout a nalít nový olej.

Olej tam určo je... starý jsem vylil tento týden a dal tam nový... zkusím na to ještě dneska mrknout odpoledne, a kde je ta volnoběžka?
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod milda » pon úno 19, 2007 23:26:32

Ondrassek píše:Olej tam určo je... starý jsem vylil tento týden a dal tam nový... zkusím na to ještě dneska mrknout odpoledne, a kde je ta volnoběžka?

Volnoběžka je uvnitř motoru, přesněji v převodové skříni. Aby ses k ní dostal musíš demontovat válec a rozpůlit motor. Stojí zhruba 500 Kč, prodává se často pod názvem předlohový hřídel slisovaný (úplný). Ale než se do toho pustíš opravdu si ověř stav spojek ať to nerozděláváš zbytečně. Čelisti dvojky musí být volně pohyblivé, taky regulační a vnitřní unášeč musí volně chodit a nesmí být opotřebovaná chromová vrstva. Unašeče se nemažou, suché tření chromu tlumí vibrace při přeřazování. Možná by nebylo od věci oba unášeče vyměnit, moc nestojí a vyloučil bys tu příčinu poruchy. Volnoběžka je až poslední v řadě.
Naposledy upravil milda dne úte úno 20, 2007 4:49:11, celkově upraveno 1
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Jenda » úte úno 20, 2007 0:36:47

Pokud ti motorka zařadí za jedna, tak je volnoběžka O.K. Porucha volnoběžky se projevuje vždy během naprázdno, při pokusu o rozjezd, nasledně razantním zaskočením jedničky /jako u maunální převodovky bez spojky/, zpravidla po ubrání plynu, při kterém se může hřídel volnoběžky i přerazit. V pokročilém stádiu rozkladu také již totální nemožností jedničku zařadit /dvojka pracuje normálně, pokud se na tu rychlost, kdy zabírá nějak rozjedeš/, nebo vypadáváním jedničky, pokud se ji povede zařadit. Pakli volnoběžka zlobí jen málo, někdy pomůže výměna voleje v převodovce. Ale to už je jen pomoc z nouze, nebo na dojetí. Oprava není sranda, volnoběžka jako taková se opravit nedá /koupit novou/ a pochopitelně se musí půlit motor...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Martin » úte úno 20, 2007 11:38:23

Ja bych rek, ze je to novejma celistma, protoze pokud rve, tak tam asi vykon je. Nez to zacne normalne radit, tak si to chvili seda. Taky je pomuze trochu pribrousit. Ale to zas odporuje tomu, ze to predim normalne behalo. Nemas nejaky pakny zamasteny?
Jízdě zdar! 8)
Martin
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 05, 2007 11:09:13
Bydliště: Turnov

Příspěvekod Ondrassek » úte úno 20, 2007 15:47:33

Martin píše:Ja bych rek, ze je to novejma celistma, protoze pokud rve, tak tam asi vykon je. Nez to zacne normalne radit, tak si to chvili seda. Taky je pomuze trochu pribrousit. Ale to zas odporuje tomu, ze to predim normalne behalo. Nemas nejaky pakny zamasteny?

Máš pravdu. Zkusil jsem seřídit bohatost směsi, nic.. Karburátor, převodovka (nic nezamaštěno) vše ok. Vykašlal jsem se na brnění, prostě jsem vyjel. Jel jsem se projet, jel jsem do sousedního města (abych nejel daleko, kdyby to chcíplo) a najel jsem zhruba 50 km. Nechcíplo to ani jednou (pohýbal jsem čelistma v pravém bubnu), jen to vibrovalo místama. Pak jsem to vypl asi na 15 min (nákup), nastartoval jsem (chytlo t na první ťuk) a bylo po problému. Šlape to někdy i 60 km/h po rovince a řadí to na dvojku na rovince po cca. 18 metrech, takže už paráda. Nevím čím to bylo, ale každopádně se to už "nějak" rozjelo a maže to uplně skvěle!!!!! Jinak díky moc za rady.. Máte to u mě :!: :wink: :)
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků