Odkarbonování pístu

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Odkarbonování pístu

Příspěvekod Angelo » stř zář 30, 2009 20:10:02

Ahoj,

mam 3 dotázky:
1)Stačí, když sundam hlavu válce abych mohl odkarbonovat píst?Nebo musim sundat celej válec(ale to se mi moc nechce do toho hrabat)?
2)Čím ten píst odkarb.? Někdo mi řikal že to dělal smigrl papírem, ale zase ho tim nechci poškrábat.
3)Co všechno čístíte do karbonu?Celej vejfuk sem udělal.

Díky moc za odpovědi.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod LADAIII » čtv říj 01, 2009 16:30:49

zdar,

1. Staci, vycistis samozrejme i hlavu valce, ktera bude taky zahnojena.
2. Ja osobne protoze odkarbonovavam nekolikrat do roka pouzivam kartace do vrtacky. Smirglem se z toho asi zblaznis.. Musi mit samozrejme
draty nejake rozumne, ne s 1mm prumerem, to bys to obrousil i s pistem. S babettou je treba tak dlouho tocit, dokus se ti pist nezastavi na konci (pokud nebudes mit oddelanej kryt spojek, aby sis to natocil pres buben).
3. Ja jednak cistim hlavu + pist a jednou za cas (vetsinou jak motorka prestane tahnout do kopce) tak udelam komplet vyfuk + koleno + vyskrabu i ten kanal z pistu (asi to nenazyvam spravne,ale urcite vis o co jde).
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Angelo » čtv říj 01, 2009 21:17:22

Jo díky, to sem potřeboval vědět.

A když budu čistit ten píst nenapřáší se mi ten karbon ňák dál do válce, a meješ ho pak něčim(benzínem) nebo ho jenom votřeš čistim hadrem a je hotovo?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod LADAIII » pát říj 02, 2009 17:11:48

Pist mas az na konci valce,tak nenaprasi. Nemyju to nicim, max. to tak utru hadrou + okoli, pokud to nekde nalita kolem.
Tady jde pouze o mech. odstraneni necistoty, protoze pak se motor vic zahriva a hur jede, u me konkretne pak o neco malo vyleze spotreba.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Angelo » pát říj 02, 2009 21:16:41

Ok, díky za vysvětlení.
Ať ti to jezdí!
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » pon říj 19, 2009 20:54:11

Ja som dekarbonizoval piest nejakou doštičkou z mäkkého dreva. Ale fakt je, že som ho nemal nejako extra zasvinený, takže to šlo bez problémov. A inak, keď dekarbonizujem valec, dekarbonizujem aj výfuk. Skrátka všetko naraz.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Angelo » úte říj 20, 2009 20:02:27

Ahoj,
nechtěl sem zakládat nový téma.
Mam takový menší problém, když jedu po rovině a dam plnej plyn(úplně na doraz), tak jako nepřidává ale zpomaluje, jako kdyby tam netekl benzín. Jak příde kopec tak dam plnej a tahá furt. Myslíte že by to mohlo bejt tim že tam neteče benzín?Ale zase je mi divný že do kopce se to nedusí.
Jo a nevadí, že jsem nalil do převodovky plně syntetický olej Castrol TAF-X?
Díky moc za odpovědi.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » úte říj 20, 2009 20:15:04

Neviem, napadá ma, že to môže robiť výška hladiny benzínu v plavákovej komore. Skrátka pri vysokých otáčkach to už nestíha nasávať, a pri jazde do kopca, keď je Babetta a teda aj hladina v plavákovej komore naklonená to môže nasať bez problémov, keďže je hladina v inej polohe voči tryske.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Starec » stř říj 21, 2009 6:33:40

Angelo: áno, je to hladinou ako ti radí martin110r. Nastav si hladinu podľa: http://www.babetta.eu.sk/stare/viewtopi ... 8a18535d6e
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Angelo » stř říj 21, 2009 19:50:39

Díky pánové,

a nevadí ten syntetickej olej do převodovky?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » stř říj 21, 2009 20:25:06

Čo sa týka oleja, tak myslím, že to nevadí. Ja mám v Babette v prevodovke nejaký prevodový olej, čo sa leje do prevodoviek pre Renaulty a funguje dobre. Na tom nemáš čo pokaziť. Pokiaľ je olej určený do prevodoviek, ktoré sú namáhané viacej (autá) tak nejakú prevodovku v Babette, to musí mazať aj keby nechcelo.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Angelo » stř říj 21, 2009 21:13:05

OK, já si taky myslej že na tom moc nezáleží, jenom sem myslel jestli tam nejsou ňáký součástky který by vyžadovali minerál.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » stř říj 21, 2009 22:28:53

Furt lepší nejaký olej, ako žiadny :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod butan » pát říj 23, 2009 15:30:31

Dotaz ke kroužkům. Někde na fóru o sekačkách jsem četl že kroužek má rozlišené strany, snad značeno trojůhelníčkém zevnitř? Právě dekarbonuji motor, a nic podobného tam nemohu najít. Záleží na poloze kroužku? Při rozebírání jsem si je nijak nepoznačil.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 905
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Starec » pát říj 23, 2009 21:39:44

butan: na piest vo všetkých typoch Babiett idú rovnaké krúžky ( ak nepočítam výbrus) bez dákych úkosov. Takže nezáleží ako ich budeš tam nasadzovať, ale zásada je správne nasadiť do zámkov a poloha piesta k výfukovím kanalikom.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků

cron