Odkarbonování pístu

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod butan » sob říj 24, 2009 7:53:08

Starec píše:butan: na piest vo všetkých typoch Babiett idú rovnaké krúžky ( ak nepočítam výbrus) bez dákych úkosov. Takže nezáleží ako ich budeš tam nasadzovať, ale zásada je správne nasadiť do zámkov a poloha piesta k výfukovím kanalikom.

Dík za vysvětlení, a ještě mám obecné dotazy.
-Jak to že motory trabanta, ani jejich výfuky se nekarbonovaly? Kolega v práci říká že 10 let trabantem jezdil a o čištění výfuku nikdy neslyšel. Je ten karbon způsoben seškrcením motoru babetty? Myslím tím že výkon je nižší než by jeho kubatura umožňovala?
-Jaká může být vůle ojničního ložiska v pístu, pro pohyb v ose ložiska. U mně skoro 4mm a nevidím nic co by tu vůli vymezilo. Je to v pořádku?
Lubor
Naposledy upravil butan dne pát říj 30, 2009 10:40:52, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 905
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » sob říj 24, 2009 10:42:18

Každý dvojtakt sa po čase zakarbonuje. Je to spôsobené nedokonalým spálením oleja. To že kolega v živote nečistil výfuk na Trabante ešte neznamená, že tam ten karbón nebol :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod butan » sob říj 24, 2009 11:24:50

No ani na současném fóru trabantistů o dekarbonování nemluví. Domnívám se že na těch větších motorech se vrstvička karbonu udělá, ale že dále neroste.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 905
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod LADAIII » sob říj 24, 2009 20:58:49

No, ja sice vubec nevim proc se k tomuto vyjadruju, kdyz o 2taktech (autech) nic nevim a mozna napisu peknou kravinu, nicmene si myslim ze v techto motorech je vyrazne vyssi teplota a dochazi tak k mnohem dukladnejsimu spaleni oleje..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod butan » úte lis 17, 2009 22:15:42

Vracím se zpět k odkarbonování. Čistil jsem teď dva zanedbané motory, uvnitř karbon, zvenku hlína a bordel s olejem. Stačí půl hodina v ultrazvuku, roztok horká voda se saponátem. Karbon odpadne, žebra zvenku to chce trochu přejet tvrdým štětcem a vše je čisté. Škoda že výfuk se do mojí ultrazvukové pračky nevejde.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 905
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » stř lis 18, 2009 15:54:12

Ok a koľko z vás má doma ultrazvukovú práčku? :lol:
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod LADAIII » stř lis 25, 2009 3:01:22

Rek bych ze ted nas bude vic, kdyz vidime jaky to ma vysledek :)
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod martin110r » stř lis 25, 2009 15:53:26

Ja používam wapku. Nastavím si na nej maximálnu teplotu 150°C takže mám vlastne horúcu tlakovú paru a s ňou ide karbón nádherne dolu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod Gerrik » sob bře 04, 2017 10:13:58

Chlapi, menim ted loziska, mam vyndany pist, je ocouzeny i za krouzky, byli ocouzeny i lloziska zevnitr. Co to znaci? Zraly na vybrus? Nejaky extra ubytek na vykonu jsem nepocitoval.
Gerrik
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 28, 2016 3:11:28
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Odkarbonování pístu

Příspěvekod RomanR » stř pro 30, 2020 0:55:00

LADAIII píše:zdar,

1. Staci, vycistis samozrejme i hlavu valce, ktera bude taky zahnojena.
2. Ja osobne protoze odkarbonovavam nekolikrat do roka pouzivam kartace do vrtacky. Smirglem se z toho asi zblaznis.. Musi mit samozrejme
draty nejake rozumne, ne s 1mm prumerem, to bys to obrousil i s pistem. S babettou je treba tak dlouho tocit, dokus se ti pist nezastavi na konci (pokud nebudes mit oddelanej kryt spojek, aby sis to natocil pres buben).
3. Ja jednak cistim hlavu + pist a jednou za cas (vetsinou jak motorka prestane tahnout do kopce) tak udelam komplet vyfuk + koleno + vyskrabu i ten kanal z pistu (asi to nenazyvam spravne,ale urcite vis o co jde).

Jde o výfukový kanál u válce motoru. Postačí slabá vrstva karbonu na jeho stěně, např. 1 mm silná a už se nerozjedeš. Má velký vliv na ztrátu výkonu motoru. Dokonce větší, než zakarbonovaný výfuk.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron