Stránka 2 z 2

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2009 7:53:08
od butan
Starec píše:butan: na piest vo všetkých typoch Babiett idú rovnaké krúžky ( ak nepočítam výbrus) bez dákych úkosov. Takže nezáleží ako ich budeš tam nasadzovať, ale zásada je správne nasadiť do zámkov a poloha piesta k výfukovím kanalikom.

Dík za vysvětlení, a ještě mám obecné dotazy.
-Jak to že motory trabanta, ani jejich výfuky se nekarbonovaly? Kolega v práci říká že 10 let trabantem jezdil a o čištění výfuku nikdy neslyšel. Je ten karbon způsoben seškrcením motoru babetty? Myslím tím že výkon je nižší než by jeho kubatura umožňovala?
-Jaká může být vůle ojničního ložiska v pístu, pro pohyb v ose ložiska. U mně skoro 4mm a nevidím nic co by tu vůli vymezilo. Je to v pořádku?
Lubor

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2009 10:42:18
od martin110r
Každý dvojtakt sa po čase zakarbonuje. Je to spôsobené nedokonalým spálením oleja. To že kolega v živote nečistil výfuk na Trabante ešte neznamená, že tam ten karbón nebol :lol: .

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2009 11:24:50
od butan
No ani na současném fóru trabantistů o dekarbonování nemluví. Domnívám se že na těch větších motorech se vrstvička karbonu udělá, ale že dále neroste.
Lubor

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2009 20:58:49
od LADAIII
No, ja sice vubec nevim proc se k tomuto vyjadruju, kdyz o 2taktech (autech) nic nevim a mozna napisu peknou kravinu, nicmene si myslim ze v techto motorech je vyrazne vyssi teplota a dochazi tak k mnohem dukladnejsimu spaleni oleje..

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 22:15:42
od butan
Vracím se zpět k odkarbonování. Čistil jsem teď dva zanedbané motory, uvnitř karbon, zvenku hlína a bordel s olejem. Stačí půl hodina v ultrazvuku, roztok horká voda se saponátem. Karbon odpadne, žebra zvenku to chce trochu přejet tvrdým štětcem a vše je čisté. Škoda že výfuk se do mojí ultrazvukové pračky nevejde.
Lubor

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: stř lis 18, 2009 15:54:12
od martin110r
Ok a koľko z vás má doma ultrazvukovú práčku? :lol:

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2009 3:01:22
od LADAIII
Rek bych ze ted nas bude vic, kdyz vidime jaky to ma vysledek :)

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2009 15:53:26
od martin110r
Ja používam wapku. Nastavím si na nej maximálnu teplotu 150°C takže mám vlastne horúcu tlakovú paru a s ňou ide karbón nádherne dolu.

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: sob bře 04, 2017 10:13:58
od Gerrik
Chlapi, menim ted loziska, mam vyndany pist, je ocouzeny i za krouzky, byli ocouzeny i lloziska zevnitr. Co to znaci? Zraly na vybrus? Nejaky extra ubytek na vykonu jsem nepocitoval.

Re: Odkarbonování pístu

PříspěvekNapsal: stř pro 30, 2020 0:55:00
od RomanR
LADAIII píše:zdar,

1. Staci, vycistis samozrejme i hlavu valce, ktera bude taky zahnojena.
2. Ja osobne protoze odkarbonovavam nekolikrat do roka pouzivam kartace do vrtacky. Smirglem se z toho asi zblaznis.. Musi mit samozrejme
draty nejake rozumne, ne s 1mm prumerem, to bys to obrousil i s pistem. S babettou je treba tak dlouho tocit, dokus se ti pist nezastavi na konci (pokud nebudes mit oddelanej kryt spojek, aby sis to natocil pres buben).
3. Ja jednak cistim hlavu + pist a jednou za cas (vetsinou jak motorka prestane tahnout do kopce) tak udelam komplet vyfuk + koleno + vyskrabu i ten kanal z pistu (asi to nenazyvam spravne,ale urcite vis o co jde).

Jde o výfukový kanál u válce motoru. Postačí slabá vrstva karbonu na jeho stěně, např. 1 mm silná a už se nerozjedeš. Má velký vliv na ztrátu výkonu motoru. Dokonce větší, než zakarbonovaný výfuk.