Piestne kurzky- Treba zabehnut??

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Piestne kurzky- Treba zabehnut??

Příspěvekod Woozie » úte úno 20, 2007 19:41:00

Nazdar chcem sa spytat ci treba nejak (aj ked iba mierne) zabeavat motor po vymene piestnych kruzkov. Ono sa mi totiz jeden zlomil, tak to vymienam a nechcem si potom nejak pokazit moju super nizku spotrebu nejakym blbym a zdlhavym zabehnutim.Diky moc
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Re: Piestne kurzky- Treba zabehnut??

Příspěvekod Ondrassek » úte úno 20, 2007 20:56:19

Woozie píše:Nazdar chcem sa spytat ci treba nejak (aj ked iba mierne) zabeavat motor po vymene piestnych kruzkov. Ono sa mi totiz jeden zlomil, tak to vymienam a nechcem si potom nejak pokazit moju super nizku spotrebu nejakym blbym a zdlhavym zabehnutim.Diky moc

Základní pravidla pro záběh jsou :
jezdit maximálně 25 km/h a nevytáčet rukojeť plynu nad 50%
při zastavení mopedu a zbytečně netúrovat motor
nenechávat dlouho motor běžet na volnoběh
při dlouhé jízdě po rovině se doporučuje motor přimazat tím, že se na krátkou dobu pootočí rukojeť plynu na maximum.
při delší jízdě s kopce nebrzdit motorem (neuzavírat úplně plyn) , ale přibrzďovat brzdou
(zkopírováno z Alešovi stránky, tam se dozvíš víc :wink: )Osobně bych radši ten záběh absolvoval, ale určitě ne tak moc, protože se jedná v uvedeném případě spíše o GO motoru. Ale radši ať Ti ještě odpoví zde zkušenější :) Já jsem hlavu jeste neodmonotal nikdy, protože motor má naběhanejch 1340 km, takže doufám, že to ještě jen tak nebude :) . Babetta forEvEr
http://www.razdva.cz/alesmarek/babetta/
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod milda » úte úno 20, 2007 23:29:08

Já jsem je loni taky měnil a nijak jsem je nezajížděl. Pouze jsem mírně srazil hrany na nových kroužcích jemným brouskem a to bylo vše. Je pravda že prvních 100 km jsem jezdil trochu opatrněji, ale to nebylo kvůli kroužkům, měnil jsem i výstupní hřídel s ložiskem tak jsem chtěl ať si to trochu sedne. Kroužky jsou pružné, přispůsobí se rozměru válce takže myslím že zajíždění není třeba.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod IGI » úte úno 20, 2007 23:35:20

ja ked som pri demontazi kruzky zlomil ( :oops: ) tak som nezabehaval, ani nezrazal hrany....nenapadlo ma to :roll: ....ale babetta beha, a nevyzera, ze by chcela skoncit...pouzivam velmi kvalitne mazanie a v pomere 1:33, taze by to malo byt v pohode....cize woozie, nemaj boja :lol:
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod kozenooo » stř úno 21, 2007 0:45:17

no ja som robil vybrus, novy piest kruzky, cap. Zabeh robim minimalny, nakolko vonku je dost zima a motor sa stiha dost dobre chladit
Uživatelský avatar
kozenooo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 22, 2007 22:01:49
Bydliště: Nitra (SK)

Příspěvekod Kezic » stř úno 21, 2007 15:19:55

Při výměně pístních kroužků jde ještě o jednu věc a to o to, že válec ve kterém běhaly staré pístní kroužky není již nikdy ideálně kulatý a nové pístní kroužky se musí nechat usadit /zaběhnout/ aby co nejlépe kopírovaly povrch válce. Ze začátku po výměně se tak může stát že výkon motoru je horší než na staré kroužky, ale to se právě po zajetí zlepší. Rozhodně proto dopručuji nové kroužky zajíždět cca 200 km.
Kezic
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř led 10, 2007 21:48:50

Příspěvekod igoreva » pát srp 03, 2007 11:11:32

V každom prípade doporučujem zabehávať aj nové piestne krúžky.
Musia sa prispôsobiť povrchové drsnosti a tiež tvar krúžku opotrebovanému valcu.
Povrch krúžkou sa doslova vyleští o valec a potom dokonale tesní.
Stačí zábeh cca 100 km (pomalá jauda a viac oleja).
Inak tesnosť nových krúžkou sa po zábehu naozaj výrazne zvýši.
Ja keď dávan mové krúžky tak vyberám taký pár aby pri kontrolnom vsunutí krúžkou do valca (do hĺbky asi 15 mm od hlavy) bola škára v zámkoch max 0.2 až 0.3 mm. Po 100 km sa vám zábehom škára aj tak zväčší na prevádzkových 0.4 mm.
Nikdy by nemala byť väčeia ako 0.6 až 0.8 mm.
PS:
Na opotrebovanom motore po najazdená 6 000 km bola škára v zámkoch až 1.2 mm čo už citeľne znižuje kompresný pomer vo valci.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků