Stránka 1 z 1

Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2009 9:08:43
od butan
Zdravím.
Mám doma mimo babetty210 i kultivátor s motorem DHA008. Obojí jsem koupil před měsícem na inzerát.
Babettu (motor) už mám rozpůlenou, ale kultivátor šlape a rozebírat ho zatím nehodlám. Rád bych si ale udělal představu u záměnnosti dílů z obou motorů.
Zatím vím:
Výkon má kultivátor větší, 2kW Je to jen v karburátoru, nebo má i jiný válec? Hlavně v karburátoru. Má difuzor 15, vzduchové portubí 20mm a hlavní trysku 69.
Zapalování stejné, tyristorové s externí cívkou.
Karburátory odlišné, kultivátor má otočnou clonku plynu- klapku (né šoupátko), nemá jehlu omezující průtok benzínu v závislosti na plynu. Množství přisávaného vzduchu tedy určuje jen rychlost proudění v difuzoru neproměnného průměru. Tryska v karburátoru je 69 hlavní, 55 volnoběžná.
Karburátor kultivátoru má další páčku na řízení plynu pro regulaci otáček od omezovače. Na mém motoru je ale nevyužitá. Tak nevím zda regulátor (omezovač) otáček někdo přede mnou vykuchal, nebo zda tam nikdy nebyl.
Karburátor má clonku sytiče i přeplavovací tlačítko.
Případně, nemáte někdo servisní návod k tomu DHA008?
Lubor

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: ned pro 06, 2009 14:46:50
od butan
Dnes jsem natíral a prozkoumal výfuk od toho DHA008.
Délka výfukové trubky za motorem je zhruba stejná jako u babetty, jen je trubka uprostřed ohnutá o 180 stupňů, jako u nějakého dechového nástroje. Tlumič má dvě komory, a z poslední komory vede tenká trubička dlouhá 20cm, (vnitřní průměr 10mm, babetta má na konci výfuku díru jen 6mm) do atmosféry. Pokud bych zkrátil trubku za motorem stejně jako se to dělá u babetty, tak zruším funkci první větší komory. Pokud ji zkrátím tak o 30mm, tak její ústí zůstane v té správné komoře, ale skoro to nestojí za to zkrácení. Potenciálně zajímavá úprava by byla provrtat druhou komoru, tím bych vyřadil z funkce tu 20cm dlouhou výstupní trubku. Tlumič je postaven na takové miniaturizační technologii, že spaliny v něm jdou "proti směru". Z leva přichází trubka z motoru, a prochází až do pravé komory (jde o první komoru podle toku spalin). Z této komory jde kouř vlevo do druhé komory, a z ní trubičkou střdem první komory, a z tlumiče tedy vychází úplně vpravo, ale uvnitř absolvoval cestu doleva a zase doprava.
Lubor

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: pát pro 11, 2009 22:15:39
od Mistr Vlada
voni se dělaly kultivátory který mněly podomnej motor jako babetta?

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: sob pro 12, 2009 8:31:38
od butan
Ano, asi je to někde ve vývojové řadě terra babetta vari. Ten kultivátor má babettový válec, ještě jsem ho neotvíral, ale doufám že 210. Přímo na ose motoru má odstředivou spojku a ventilátor. Štítkový výkon je 2Kw.
Filtr vzduchu je dokonalejší než má babetta, na poli je plno prachu. Mimo "mucholapky s drátěnkou" je tam cyklonový odlučovač prachu, a je tam hladina oleje.
A další aplikací babettového motoru je přídavný pohon na kolo, zrovna jsem dával fotku do http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=461
A ten kultivátor to je stavebnice s odnímatelným motorem, další stroj k té stavebnici byla sekačka, lištová i rotační.
Lubor

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: sob pro 12, 2009 19:35:26
od Starec
Mám komplet dokumentáciu v akých poľnohospodárskych strojoch, prípadne inde boli použité motory z Babetty, ako píšeš dáke klony, no žiaľ ich tu nemôžem uverejniť a iste viete prečo. Právo na uverejnenie som dostal len pre server Babettron, kde postupne tieto a podobné materiáli sa budú spracovávať a až potom sa uverejnia.
No dúfam ak dáky obrázok sem na dôkaz hodím, tak ma nezožerú.
006.JPG
006.JPG (28.84 KiB) Zobrazeno 15666 krát
030.JPG
030.JPG (39.74 KiB) Zobrazeno 15666 krát
504.JPG
504.JPG (51.28 KiB) Zobrazeno 15666 krát

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 8:01:31
od butan
Toto ovšem není všechno, další klony vznikaly přímo v čechách, asi v Jikovu.
A ještě další v Maďarsku, řada ROBI. Ty mají ale upravený motor, DHA008/005, jiná montáž motoru na nářadí.
Lubor

Aby to PA-50 někoho nepopletlo, Honda kdysi pod tímhle jménem taky dělala mopedy, ale u nás je asi nenejdeme.

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2010 13:00:46
od butan
Teď zcela mimo, opravoval jsem motorový vysavač od ABG. Karburátor a zapalování jsou levné čínské kopie, vzorem je asi Walbro.
Zapalování má zhruba tvar pólu jaké jsou na babettě, jen "cívka" je trochu větší, a celá zalitá v černé hmotě. A není to jen cívka, v té hmotě je elektronika TCI, a pracovní i vysokonapěťové vynutí. Ven jde VN kabel s fajfkou, a dva fastony pro chcípací spinač. A podržte se, má to řízení předstihu podle otáček. Když už ho má levný čínský vysavač, tak to na babettě musím mít taky. :P
Lubor

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2010 17:25:59
od ici.m
mohol by si odfotit ten karburator? ja som si teraz zvacsil difuzor na mojej 207 a je to celkom citit :D ved povodny priemer je 0,9 cm

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2010 21:27:38
od butan
Jestli tě zajímá ten membránový karburátor, tak je to kopie od Walbro WYJ.
Na smetišti, v mém příspěvku do internetových odkazů je link na walbro, můžeš si tam stáhnout servisní příručku k tomuto karburátoru, je velmi názorná.
Nechce se mi to znovu rozebírat, včera jsem ten vysavač složil.
Nebo tě zajímá klapkový karburátor z kultivátoru?
Lubor

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: úte říj 19, 2010 14:17:24
od butan
butan píše:Toto ovšem není všechno, další klony vznikaly přímo v čechách, asi v Jikovu.
Lubor

Znovu jsem si promyslel jak to je se zemědělskými mechanizmy, a vyšlo mi toto poznání.
Za komunistů asi dělal mechanizmy v RVHP kde kdo, sekačky, (i lištové) kultivátory, různé pluhy, čerpadla, vozíky. A všichni si k tomu kupovali motory ze ZVL, jen se mněnilo poslední trojčíslo, podle propojovacího dílu mezi motorem a tím mechanizmem. Ten motor musel být tehdy slavný, jako dnes třeba Honda. Byla za ním zkušenost, a tradice.
A na konci éry, když se už babetta tolik neprodávala, tak i v ZVL začali dělat svoje zemědělské mechanizmy, aby se "udrželi nad vodou". Ty jejich hračky mají trojčíslo 005, ale řekl bych že ten robi byl po stránce zemědělského použití propracovanější. Nakonec ta firma která kultivátor před 30-ti lety vyráběla, funguje doposud http://www.robix.hu/en/workingtools1.htm Asi je to firma s dlouhou tradicí v zemědělské mechanizaci, ZVL s tím začínali od nuly, v zemědělství byli amatéři. Ale kdesi jsem viděl i fotku kultivátoru (bohužel nevím kdo ho vyráběl), s DHA motorem a řemenovými převody, ten bych hodnotil jako obvzláště nepovedený, ale netuším kdo ho vyráběl?
Doplňuji, robbi vyrábělo dodatečnou řemenovou převodovku mezi motor a šnekový náhon od kultivátoru, snad se používala ve spojení s koly pro tahání vozíku.
M
Pomůže mi někdo identifikovat ta koncová čísla 002-004? Kdo je používal?
-Tak mám další číslo do sbírky /007 je modifikace motoru pro Diamon Rajec
001 je Robi, 005 je sekačka, vozík a kultivátor ze ZVL.

Re: Klony babetta motoru v zemědělských mechanizmech

PříspěvekNapsal: stř říj 20, 2010 15:42:32
od vengeroff
Ach jáj, no vychádza časopis urob si sám, a tam je návod, ako si spraviť kultivátor z motora z babetty...