Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod butan » stř lis 04, 2009 17:27:59

Chci řící, že u nepřeplňovaného motoru má nasávaný vzduch teplotu okolí, a těžko ho vychladím (pod tuto teplotu) náporovým chladičem. Musel bych použít nějaký freonový chladící systém (jako v klimatizaci) a to mi příde mimořádně energeticky nevýhodné. To už je lepší přeplňovat zvýšeným tlakem než chladem.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod butan » stř lis 04, 2009 18:58:55

No nejsem znalec aut, ale co jsem viděl benzíňáky Škoda bez přeplňování tam se vzduch ohřívá na konstatní teplotu (v zimně i v létě) s poukazem na vyrovnané podmínky spalování a malé emise.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod martin110r » stř lis 04, 2009 19:12:28

Myslím, že konštantná teplota vzduchu v saní je nanič, keďže dnes si motor nastavuje bohatosť zmesi (a tá má vplyv na emisie) na základe prednej lambda sondy (sondy pred katalyzátorom).
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod butan » stř lis 04, 2009 19:50:07

Emise nejsou jen CO, ten studený vzduch prý má vliv na NOx nespálené uhlovodíky a další bordel u klasického motoru. U vstřikování na ventil může být situace příznivější.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod martin110r » stř lis 04, 2009 21:50:45

Ja viem, že emisie nie sú iba CO. Samozrejme, že spaľovaním vznikajú aj iné sajrajty, ako si už spomenul NOx, alebo ak chceš, oxidy dusíka. Lenže za posledných cca 5-10 rokov takmer všetkým autám pribudol ešte jeden katalyzátor a síce typu deNOx. Teda väčšina áut má dnes katalyzátory dva. Jeden ten klasický, v ktorom sú použité drahé kovy (tuším platina) a nedokáže zachytiť NOx, a za ním je ešte deNOx, ktorý NOx zachytáva. Ktomu všetkému, väčšina áut dnes má systém, pri ktorom sa časť výfukových plynov opätovne spaľuje, takže z motora ide zas o niečo menej emisií. Preto sa mi u škodováckych benzíňákov nejaký ohrev vzduchu z dôvodu kvalitného spaľovania zdá zbytočnosť, keďže dnes si to auto dokáže ustrážiť samé, aby nemalo vysoké emisie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod butan » ned lis 08, 2009 9:57:54

Pracuji na tom abych si přez vag ověřil teplotu vzduchu v sání benzínové octávie, sám mám ale dýzl. Můžete to případně zkusit někdo jiný?
Mám pocit že u stříkaček se na rozdíl od klasických karburátorů zcela kašle na nějaké rozprašování benzínu. Prostě se tam plivne kapka, a ta by se měněla nejpozději do jiskry odpařit, tak jak sání proudí v trubkách. Nevím přesně zda 4bodové vstřikování stříká na sací ventily, vždy? nebo jen v některých případech?
Problémy s odpařením by vysvětlovaly ty emise při malé teplotě.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod martin110r » pon lis 09, 2009 19:15:53

Neviem, osobne si myslím, že aj u benziňákov so vstrekovaním sa do valca rozpráši hmla a nie kvapka. Ok, keď je motor zohriaty, tak sa dá diskutovať o tom, že by sa kvapka odparila, ale nejak mi neni jasné, čo by sa dialo, keby si to studeného motora pľuvnul kvapku benzínu. Odpariť by sa nemala ako (i keď pri kompresii sa vytvorí nejaké teplo, ale pochybujem, že by postačovalo na odparenie benzínovej kvapky) a pre sviečku je jednoduchšie zapáliť jemnú benzínovú hmlu premiešanú zo vzduchom, ako (v porovnaní s hmlou) velikánsku kvapku benzínu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vplyv teploty vzduchu na voľnobežné otáčky

Příspěvekod butan » úte lis 10, 2009 7:27:16

Tak ona se trochu rozpráší, ale myslím že tento detail je obzvláště odbytý. Navíc doba vstřiku při volnoběhu je někde na jednotkách procent sacího cyklu, takže ta hrubé mlha bude jen v části válce, ale pokud to bude kolem svíčky tak to stačí.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků