Stránka 1 z 1

Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 16:25:58
od butan
Dostal jsem takový nápad, načernit žebra na válci a hlavě. Ideální by byl černý elox, ten by dokonce zlepšil chlezení (má vysokou emisivitu) ale na válci bez vylisování vložky ho nejde provést. Má někdo nápad jak černit, případně máte to už někdo udělané?
Lubor

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 19:04:58
od Mistr Vlada
Vím že třeba taková Jawa 555. Mněla válec černý. Ale nechápu proč když právě v letních měsících dochází k přechřívání by mněl válec být černý? Naopak černá barva přeci pohlcuje teplo. To by spíš mněl bít bílý.

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 20:04:00
od martin110r
Pretože dochádza k teplotnému spádu. Keď je čierny valec studený a ty ho postavíš na slnko, tak bude pohlcovať teplo viac ako biely a zohreje sa viacej. Ale keď bude horúci tak čierny bude teplo odvádzať lepšie ako biely. Teda za predpokladu, že teplota valca bude vyššia ako teplota okolia.

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 20:28:12
od Mistr Vlada
No jo vlastně to by taky tak mohlo fungovat. :D . Díky.

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 21:30:49
od butan
Co se týče zlepšení chlazení, je neznatelné. Protože co jedno žebro vyzáří, to sousední žebro zase pohltí.
Chytl jsem se té zmíňkyo Jawě, a našel toto
Na http://www.jawa-50.cz
Postup černého zbarvení hliníku:
Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzínu, tetrachloru apod. Dokonalé odmaštění pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravýme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou.

Černé zbarvení dosáhneme přímým barvením v lázni o složení:
15 g manganistanu draselného
25 g dusičnanu měďnatého
5 ml kyseliny dusičné
1000 ml vody

Předměty ponoříme do lázně 80 – 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé.

Po načernění potřeme díly jemným lněným olejem.

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2009 21:47:14
od wert69
butan píše:Dostal jsem takový nápad, načernit žebra na válci a hlavě. Ideální by byl černý elox, ten by dokonce zlepšil chlezení (má vysokou emisivitu) ale na válci bez vylisování vložky ho nejde provést. Má někdo nápad jak černit, případně máte to už někdo udělané?
Lubor

Vložku stačí něčím zacpat,třeba korkovým špuntem,v drogerii se dají koupit různý velikosti,nebo silikonovou barvou ve spreji,např.http://www.shop.i-ekonom.cz/autolakymi/ ... Dern%C3%BD další tipy tady http://www.noze-nuz.com/cerneni_cepeli/ochrana_nozu.php

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: stř lis 18, 2009 8:33:05
od Mistr Vlada
Válec strčíš do trouby a ohřeješ ho na hodně stupňů a vložka ti témněř vypadne sama. Horší je ji tam vratit. To se musi vložka strčit do mrazáku aby se stáhla a žebra zase do trouby nebo je nečím nahřát. Pak tam vložka de zase strčit. Ale dávejte pozor ať vám souhlasí kanálky. Jednou se to u Stadiona dělal.

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: pát lis 27, 2009 21:09:15
od LADAIII
Zdarvim, tak to me zrovna napadlo, da se koupit jen samotny valec, rsp. vlozka a na kolik to cca vyjde penez? Ja mam v jedne babette ulomeny konec a dost spatne to na sobe sedi, natoz jede, tak bych to rad zkusil opravit. Pokud to ma vubec smysl a nekoupit za par korun nejakou starsi, jenze to je zase sazka do loterie.. Jeden takovy valec jsem koupil nedacno a pri nasazeni na pist tam zajel bez nejmensich problemu, prumer sem nemeril,ale je to minimalne prvni vybrus..

Re: Jak načernit žebra

PříspěvekNapsal: úte pro 15, 2009 21:50:32
od butan
Mistr Vlada píše:Válec strčíš do trouby a ohřeješ ho na hodně stupňů a vložka ti témněř vypadne sama.

No jestli je to tak jednoduché, skoro bych se bál že se mi při jízdě vložka pohne.
Prohlídnul jsem si detailně rozpůlený motor, z jedné strany na vložku tlačí hlava a to docela silně. V karteru je jakýsi doraz, hliníkový nálitek, ale ten je u mně zhruba milimetr pod tou vložkou. takže ta vložka musí sakra pevně držet, když s ní matky na hlavě nepohnou. Nakonec je dobře že vložka nesedí na tom nálitku, válec musí tlačit na těsnění, a né na nějaký doraz.

Do vyjímání té vložky se pouštet nebudu. Vůbec netuším jak bych jí za horka vrátil na její původní místo :)
A při nějakém násilném vyjímání hrozí že už nebude sedět tak pavně, a za jízdy ujede??
Ale mám teď trochu pochybnost zda mezi válcem a vložkou nejsou dutinky které by zhoršovaly odvod tepla, případně jak to ověřit? Infrakamerou by to šlo, ale tu nemám. :(
Moje obava z těch dutinek je zvětšena tím, že vložky vodou chlazených motorů jsou zpravidla dělány jako mokré, tedy voda přímo omývá vložku, není nutný převod tepla přez styk vložka hliník.
Lubor