Ložiska C3

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Ložiska C3

Příspěvekod butan » čtv pro 03, 2009 21:10:38

Všechna ložiska v Babettě, tedy mimo kol, jsou C3.
Víte co to znamená? Že mají větší vůle (volnější kuličky) Takováhle ložiska patří do motorů, protože přežijí rozdíly v teplotách vnitřní a vnější části. Obyčejné ložisko by se v těchto podmínkách zadřelo. Jeden z důvodů větší tolerance je i skutečnost, že se ložisko lisuje. Vlivem pružnosti od tlaku lisování, se ta tolerance zmenší. To může vysvětlovat proč je to i v olejové vaně.

Ovšem není mi zcela jasné, proč jsou C3 i ta ložiska v olejové vaně?
Lubor
Naposledy upravil butan dne úte kvě 03, 2022 20:14:24, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Ložiska C3

Příspěvekod milda » pát pro 04, 2009 9:09:44

Možná je dobře, že jsi na to upozornil a vysvětlil. Pokud by si někdo do klikovky koupil místo ložiska 6203/C3 obyčejné 6203, brzy by motor půlil znova. Pokud jde o ložisko výstupní hřídele a dvojkového bubnu, podle mně to už tak podstatné není. Otáčky jsou tam daleko nižší a ložiska jsou perfektně chlazena a mazána. Proč je tam výrobce doporučuje taky, to nevím, snad k tomu měli nějaký důvod.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků