Stránka 1 z 1

Ložiska C3

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2009 21:10:38
od butan
Všechna ložiska v Babettě, tedy mimo kol, jsou C3.
Víte co to znamená? Že mají větší vůle (volnější kuličky) Takováhle ložiska patří do motorů, protože přežijí rozdíly v teplotách vnitřní a vnější části. Obyčejné ložisko by se v těchto podmínkách zadřelo. Jeden z důvodů větší tolerance je i skutečnost, že se ložisko lisuje. Vlivem pružnosti od tlaku lisování, se ta tolerance zmenší. To může vysvětlovat proč je to i v olejové vaně.

Ovšem není mi zcela jasné, proč jsou C3 i ta ložiska v olejové vaně?
Lubor

Re: Ložiska C3

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2009 9:09:44
od milda
Možná je dobře, že jsi na to upozornil a vysvětlil. Pokud by si někdo do klikovky koupil místo ložiska 6203/C3 obyčejné 6203, brzy by motor půlil znova. Pokud jde o ložisko výstupní hřídele a dvojkového bubnu, podle mně to už tak podstatné není. Otáčky jsou tam daleko nižší a ložiska jsou perfektně chlazena a mazána. Proč je tam výrobce doporučuje taky, to nevím, snad k tomu měli nějaký důvod.