Stránka 1 z 1
Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
stř úno 03, 2010 17:39:03
od butan
Dotaz na zkušenější, jak poznám podle symptomů ucpanou trysku. Reagují vůbec otáčky na šroub sytosti? Směs bude chudá, asi vyšší volnoběžné otáčky? Jde to nějak odlišit třeba od špatného gufera, myslím bezdemontážně.
Dík
Lubor
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
ned úno 14, 2010 17:00:10
od Aleš
V každem případě to poznáš ucpaná volnoběžná tryska nedrží volnoběh,ale přidržení plynu to udržíš v otáčkách,ale ne na volnoběh.
Laicky poznáš nejlepší směs ,že budeš mít nastaven volnoběh na nejmenší otácky a potom budeš pootáčet šroubkem na seřizování bohatosti směsi buď do leva nebo prava a vyhledáváš kdy se Ti zvýší otáčky tak to je ten správný bod šroubku kde má být.Když bys pokračoval více tak zase se budou snižovat.Při novém motoru to je nastaveno tak ,že je dotažen a pak povolen o 1a1/2 otáčky.Toto vše když se Ti nezdaří musíš vyměnit gufera z obou stran kliky neboŤ přisávají vzduch a nejde to seřídit.Doufám,že jsi to pochopil.
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
ned úno 14, 2010 17:08:28
od butan
Jde mi i o situaci kdy příjdu k cizí babetě která je nějak seřízená, jak to ucpání poznat. Né že se to ucpe mně během jízdy. Dá se jednoznačně říct že při ucpané trysce se nedají nastavit volnoběžné otráčky tak aby nezabírala spojka?
Nebo jen budou nestabilní, silně závislé na teplotě motoru...
Lubor
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
ned úno 14, 2010 17:21:31
od butan
Nejlepší asi bude to vyzkoušet. Máte někdo nápad jak trysku ucpat, aby se zase dala uvést do původního stavu? Lepidlo z tavné pistole by mohlo být dobré. Zkusím na kapce lepidla jak se zachová po týdnu v benzínu. Kompresor na profouknutí mám.
Nebo si mám jednu koupit navíc, a zalepit ji vteřinovým lepidlem? Natrvalo...
Lubor
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
pon úno 15, 2010 1:25:01
od LADAIII
Tak nevim jestli kompresorem vytlacis lepidlo z tavne pistole, ale kazdopadne bych to zkusil ucpat nejak mechanicky, asi tam strcil malou trisku, nebo neco podobneho. To vzdy nejakou tenkou jehlou anebo malym vrtackem odstranis, to lepidlo asi taky,ale jednak nevim co to udela po case v benzinu a druhak to asi zase tak dobre ven nepujde.
Pokud to zalepis kontaktem, kup si 0,6mm vrtak a pak to znovu provrtas a lehce procistis. I nahradni tryska neni draha, tusim kolem 30kc. Nestrati se ale oboje, jak vrtak, tak nahradni tryska. Akorat nevim zda sezenes tento prumer, muzes jeste koupit 0,7mm. Ja osobne ho mam,ale radsi bych to navrtal 0,6 a velice lehce a opatrne zkusil zbytek lepdila "profrezovat".
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
pon úno 15, 2010 10:47:19
od butan
No já ale mluvím o volnoběžné trysce, na tu vrták rozhodně nekoupím, a i kdybych ho měl, tak jí s ním zničím, po provrtání bude tryska o pár stotinek větší.
Tavné lepidlo jsem mínil vyfouknout za tepla, to by mohlo fungovat, zrovna jsem hodil plátek (odříznutý jako salám) lepidla do benzínu, jak se zachová.
Tříska by byla dobrá, jen mám strach aby mi neskočila do motoru
Lubor
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
úte úno 16, 2010 1:29:46
od LADAIII
Aha volnobezna, to jsem predtim nezaregistroval. Tady uz napad nemam (neznam prumery tech nejmensich vrtaku, zda je mozne je bezne sehnat).
Nejspis jo,ale nebudu se k tomu dal vyjadrovat kdyz nemam zkusenost.
Sorry. V tom pripade koupit jeste jednu a tu zalepit a pak popr. vyhodit kdyz se nepodari procistit. Ja ji cistil bezne kouskem dratu z oceloveho kartace,ale nevim zda tim propichnu lepidlo nebo jinou fyz. prekazku.
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
stř úno 17, 2010 21:53:01
od Aleš
Volnoběžné otáčky nejdou nastavit z vice příčin.
1)Je ucpaná volnoběžná tryska
2)Motor si přisává falešný vzduch
3)Motor je vyběhaný
4)Špatně seřízena bohatost směsi
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
pát úno 19, 2010 15:49:13
od lukasvilis
omg vy mate teda starosti řešit takove blbiny ale je pravda že me teda zajma co to udela když se zacpe
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
úte bře 16, 2010 11:45:11
od butan
butan píše: Máte někdo nápad jak trysku ucpat, aby se zase dala uvést do původního stavu?
Odpovím si sám, místo trysky dát malý šroubek M4. A možná že sačí jen dotáhnout šroub sytosti, a výsledek bude stejný.
O víkedu bude teplo, tak si na zahradě zaexperimentuji. I se svojí elektocentálou, ta má z výroby ještě víc přitlumený motor než babetta. Teprve nedávno jsem si uvědomil, že motor centrály nedá víc než 1kW výkonu, a přitom je to dvoutakt 63cm^2
Pravda točí jen 3000ot./min, ale podle mně by mohl dát 1.5kW při těchto otáčkách.
Lubor
Re: Ucpaná volnoběžná tryska

Napsal:
úte bře 16, 2010 15:56:39
od Tom_R
Myslím si že místo toho šroubku stačí vypnout přívod benzínu jelikož volnoběžná tryska je výše tím pádem ti vlonoběh nejde ale jinak jde babetta rozšlapat a ještě chvíli jede. Toto se stává když ti dojde benzín v nádrži a zrovna zastavíš a Babetta zdechne.