Olej v převodovce

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Jenda » ned srp 19, 2007 23:01:46

Klidně maž PP80, Babetta má pomaloběžnou převodovku, s primárním převodem mimo skříň, bez nějakejch velikejch nároků na olej. Shánět drahý převodový oleje je vyhazování peněz /vyjma 2T olejů pro mazání směsí/, kde je ta kvalita znát a má to smysl. Pro zajímavost, podívej se dobře na ten olej, tedy nálepku na něm. Nesedí mí to číslo, pokud převoďáky bývají značený podle standartu SAE takto, obyčejně pak před prvním číslem je ještě nějaká skupina písmen, určujících přesnou specifikaci oleje a u každýho výrobce je ta skupina jiná. Všeobecně platí /pokud se nejedná o moderní motory a závodní speciály/, že na převoďák nejsou kladený nějaký moc extra nároky. První číslo, doplněný literou "W" /winter/ znamená minimální venkovní teplotu, za které normálně pracuje prohřátý motor a za které jej lze studený bez problémů nastartovat, druhý číslo je maximální venkovní teplota, za které lze motor s tímto olejem trvale provozovat s maximální zátěží povolenou výrobcem, bez rizika poškození zaviněným změnou viskozity ohřáté olejové náplně. To platí u 4T motorovejch ojejů. U převodovejch olejů je to trochu jinak, takto bývají značeny zimní převodový oleje pro manuální převodovky osobních aut. Zpravidla je to první číslo okolo 75.
Poznámka: Nalejt to tam můžeš. Může ti však začít špatně spínat volnoběžka /tento olej bude mít asi jinou viskozitu/. Pokud se tak stane, nic se sice neposere, ale pouze tam musíš vrátit olej původní. Pokud to tedy nebude vadit volnoběžce, není co řešit...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod ic3d3m0n » ned srp 19, 2007 23:25:42

Jenda píše:...


Díky za odpověď :wink:

No nemám ho teď po ruce ale je to myslím druhý od zhora tady.
ic3d3m0n
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř črc 04, 2007 20:50:56
Bydliště: Opava

Příspěvekod igoreva » pon srp 20, 2007 7:53:12

Pre "ben":
To vytečenie oleja cez tú hadičku je zaujímavý úkaz. Nebol by som to povedal. Možno ju máš tak hlboko strčenú do prevodovky, že siaha až po dno skrine a potom sa vytekanie oleja dá vysvetliť. Ale za obyčajných podmienok by sez tú dierku olej nikdy nevytiekol. Dokonca ani keby si Babču obrátil dole hlavou!
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » pon srp 20, 2007 12:04:54

ee hadicku tam mam len v tom srobe inak ked som ju dal dole tak 1/2 oleja bola vsade len nie v prevodovke :cry: ani ja to nechapem
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod rasto1203 » pon srp 20, 2007 16:24:24

igoreva no neviem mozno podla teba by ten olej cez tu dierku nikdy nevytiekol ani keby bola dole hlavou ale mne staci ist plnou rychlostou tak 40km/h po polenj ceste a mi zacne tiect olej cez tu srubu!
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod Starec » pon srp 20, 2007 18:52:02

No a aké máte tie dierky veľké, myslím priemer, lebo nemali by byť väčšie ako 2 mm. HA :cry:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod ben » pon srp 20, 2007 20:42:22

mam tu dieru zvecsenu na cca 4mm aby sa tam vopchala hadicka, ale olej mi odtial prskal tak isto aj s povodnou dierkou
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod Starec » úte srp 21, 2007 0:17:53

ben píše:mam tu dieru zvecsenu na cca 4mm aby sa tam vopchala hadicka, ale olej mi odtial prskal tak isto aj s povodnou dierkou

Ak sa nemýlim tak ovzdušňovaci šrúb ja z hliníka, Tak zo spodku nacinuj daku medenú alebo hliníkovú trubku dlhú asi 1-2 cm a máš po broblémoh. Najlepšie ak by si zal orginál a tam to prirobiť, alebo do diery nasuň prubku aby trčala smerom dnu, ovšem musí byť malého priemeru. Ak sa dobre pamätám aj na dakom obrázku som to dakde videl. :idea: Máš to ty ale čudnú Babču, dáko neposlúcha. :cry:
Tak som to našiel Obrázok č. 16 Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod igoreva » úte srp 21, 2007 14:22:55

Starec, na zátku je dobre odspodu naspájkovať hrubšiu kovovú ihlu z injekčnej striekačky (trochu skrátenu).
Inak ja mám tú skrutku oceľovú, na hliníkovu by sa bežným spôsobom zle naspájkovala tá ihla.
Poznámka:
Pri novších modeloch Babiett sa odvzdušnenie vyviedlo kanálikom do priestoru alternátora.
Nalievacia zátka je u nich montovaná bez otvoru!
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Starec » úte srp 21, 2007 16:39:58

No a niektorým zas hádže olej na alternátor, ale keď to zablendujú a navrtaju dierku do šróby tak majú pokoj. Fakt je to čudné, ale nerozumiem ani ja prečo sa to deje, žeby daká mala netesnosť kľukovej skrine ( myslím tesnenie ) a stade idú tlaky do prevodovky a to vytláča olej? :idea: :?:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod ben » úte srp 21, 2007 21:04:21

no tak dnes som tam skusil dat srob bez dierky a zistil som ze odvzdusnenie na alternator tam urcite nemam, lebo jazdil som asi 1hodinu, nikde mi nestriekal olej a bol som spokojny ze chod babety sa nijako nemenil, ale po vypnuti motora sa z neho zacalo ozyvat nejake cudne akoby praskanie, a povolil som napustaci srob a uvolnil sa z pod neho velky tlak (srob odtial doslova vyskocil) tak to vyfucalo, cize prevodovka nebola odvzusnena a tlak sa tam hromadil

EDIT: joj starec asi ma spravdu fakt to mam asi zle utesnene :( :cry: :cry: teraz som si uvedomil, ze som sa pocas jazdy cudoval ze mi to nejak moc dymi, mozno to mam teda fakt zle utesnene a dymilo mi to preto ze sa mi v prevodovke hromadil tlak, ktory tlacil do klukovej skrine prevodovy olej a preto to dymilo ako keby niekto pali mokru zelinu :cry:
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod Starec » úte srp 21, 2007 21:44:25

No vidíš, asi sme na to prišli. Vlastne JA hahahaha, :lol: :lol: :lol: Ak si mal tlak v prevodovke tak ti tlačilo olej do kľukovej skrine, preto ti to smrdelo, no ak nemáš tlak v prevodovke tak máš za chodu zas tlak v kľukovej skrine a ten ti preráža do prevodovky. Paňatno :idea: Tak to znamená poškodené tesnenie bloku niekde v tej časti ako je kľukovka. Chyba majstra: buď neočistené dosadacie plochy, alebo na figu dotiahnuté polobloky. :cry: Môžeš sa pripraviť na rozhodenie motora a výmeny tesnenia. :roll: Čím skôr tým lepšie :P Alebo skúsiť či sa nedajú ešte dotiahnúť šrúby, no sotva verím,že to už pomôže. :idea:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod ben » úte srp 21, 2007 21:52:01

no bohuzial je to asi tak :cry: ocistil som ich pred zlozenim tak ze sa dalo z tych blokov aj jest :D ale tie bloky boli uz pouzite a bolo vidiet ze uz si uzili nejake to "odborne zaobchadzanie" a neboli spojovacie plochy uplne rovne tak sme tam chceli dat na tesnie este aj kaf, ale ten som prave nemal a bol som uz cely nazhaveny na vozenie tam sme tam prskli silikon na tesnenie okien, a zrejme teda nevydrzal :( :( no co uz asi sa dlhsiu dobu nepovozim :cry: :cry: ale aspon uz mma nejake tie skusenosti so skladanim babetackeho motoru a yteraz ho uz urobim sam a poriadne aj tak by som musel v najblizsom case vymenit klukovku a vystupny hriadel :( a mimochodom na dotahovanie srobov sme zlomili dva srobovaky 8) holt bola to zarucena tesco kvalita za par korun :)
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod Starec » úte srp 21, 2007 22:07:46

Na doťahovanie sú najlepšie tie šesť hranné šrubováky ( tie väčšie ) môžeš sa do ních oprieť a 8 klúčikom si pomahať pri doťahovaní, sem tam doklepať blok, ale pozor hrany šrubováka musia byť ostré a sedeli v rýhah, nesmie vyskakovať. Dosadacie plochy si jemne prebrús na skle ( brúsna pasta ) alebo daj na sklo veľký šmirgel rovný a brús. :P Na tesnenie nedávaj nič, len ho jemnúčko natri vazelínou keď to budeš skladať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod pENA » pát úno 08, 2008 23:58:26

Já tam dám občas i motorový olej a taky tomu nevadí.je to sice tehdy když jinej nemám a nechce se mi jezdit pro novej.
pENA
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: pát črc 06, 2007 17:42:51

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků