Stránka 1 z 4
Olej v převodovce

Napsal:
pát bře 23, 2007 14:42:44
od jetour
Zdarec. Jaký používáte olej do převodovky? V obchodě na motocykly mi prodali Mogul PP80 SAE80.

Napsal:
pát bře 23, 2007 15:28:23
od milda
Používám motorový olej M6A (viskozní třída SAE30). Je to olej podle návodu výrobce, tu láhev už mám dlouho (vleze ho tam málo, takže neubývá). Nemám s převodovkou žádné potíže, myslím že PP80 bude taky naprosto vyhovovat. Mohl by být problém možná v zimě v mrazu s volnoběžkou, pak výrobce doporučuje dát olej řidší (M3A). Obecně ale ta převodovka je natolik jednoduchá, že na typu oleje moc nezáleží, hlavně aby ho tam bylo kolik má být.

Napsal:
pát bře 23, 2007 18:59:28
od Jenda
Není to žádná věda. PP80 jasně vyhoví. Je to jednoduchá převodovka /u B210/ s prenametntě zařazeným I. stupněm, odpojovaným volnoběžkou. Spojka /suchá/ je venku a mimo skříň. Tedy žádné synchronizační plíšky, předlohové hřídele a řadící vidličky. Důležitý je mazat tak, aby to to tam bylo mírně pod rysku /asi 5mm/ sníží se tím riziko vytejkání voleje při sjetejch guferech a "O" kroužku. Měnit po 6000 km, pokud by někdo měl novou motorku, což už z pochopitelných důvodu nehrozí, ale spíše novej motor, nebo repasovanou převodovku tak od opravy po 500, 1000, 2000 a pak už těch 6000 km pravidelně.
U choppříka to mám už horší, tam je jednoznačně předepsanej je volej pro 4T motory třídy 15W40, s viskozitou podle SAE, ale ten tu však není k mání, nahrazuji jej tedy 10W40, či o řád vyšší 15W50, nebo i 20W50 ale to už je vyhazování peněz /300,- a více za litr/. Navíc se to maže již pod tlakem asi 4-6 mpA, takže hlídat volejový čerpadlo a též filtr. Pakli by to někde jen prosakovalo, tak dost průser. Zlatá Babetta...

Napsal:
pát bře 30, 2007 11:50:16
od bmk
Podle mně je to uplně jedno.Tepelnému zatížení nepodléhá a jde jen o to,aby kolečka po sobě klouzala,takže pokud tam nalyješ olej z fritáku,tak se taky nic nestane.


Napsal:
pon kvě 21, 2007 22:56:03
od OS
Promiňte za citaci od konkurence.
Svatopluk
http://www.mopedy.czOndřejovi přeji dobrý den a mohu ho informovat, že v současné době,(18 let po"Komančích"),se do benzínu pro motor Babetty dává výhradně kvalitní olej pro dvoutaktní motory,na př.REPSOL 2T Scooter(z kvalitních olejů je nejlacinější a nekouří). Tedy žádné M2T. Motorový olej 06 je dobrý tak pro staré "vyšlehané" škodovky do motoru (jak by řekla naše babička) .Jsou po něm zanesené (zakarbonované) výfuky svíčky a pod. Do převodovky motoru Babetty se dává výhradně převodový olej který splňuje normu SAE 80.Výrobce tedy nerozhoduje.Podstatné je aby na té plechovce s olejem bylo někde napsáno SAE 80. Na př. Český olej PP80.Důležitá podmínka je ale v tom, aby si po sezóně (jedna jízda je prostě poslední) starý, (po jízdě ještě teplý) olej vypustil (cca 1 dcl) a vyměnil ho za nový SAE 80 (přesně do úrovně kontrolního šroubu oleje na pravé straně karteru motoru Babetty.) Tvoje Babetta se Ti odmění tím ,(že bude štěstím bez sebe) a bude Tě spolehlivě vozit (třeba i za holkama)
Překvapil mě ten olej do převodovky, jaký na to máte názor. Já jsem si do převodovky dal Hekra M6AD SAE 30, je to tedy špatně?


Napsal:
úte kvě 22, 2007 8:40:49
od IGI
Ja tiez viem, ze ma byt SAE80......ved len ked sa pozries, mne bolo divne na tej m6a uz len to, ze to je motorovy olej.....
Ja tam mam teraz pp90 (sae90)...... v lete je to v poho, ale za chladneisieho obdobia a v zime je nachylny na spravne zahriatie prevodovky pre optimalnu funkciu.....mam v plane vymenit za pp80, ale kedy

...

Napsal:
ned kvě 27, 2007 11:25:21
od ben
ako mam co najlepsie vycistit prevodovku??? je na to nejaky specialny olej?? plz poradte

Napsal:
ned kvě 27, 2007 14:40:55
od igoreva
"ben"
Niekde som čítal že tam treba naliať čistý pertolej a popretáčať pedálmi (nejazdiť!).
Po vyliati petroleja naliať klasický olej. Najlepší je PP80.
2x to s ním prepláchnuť jazdou po cca 20 km.
Z prevodovky vypúšťať olej kým je ešte teplý!
Týmto spôsobom sa dobre prepláchne volnobežka
Igor

Napsal:
ned kvě 27, 2007 22:45:39
od ben
ups, bol som nedockavy a uz dnes som skusal vyplachovat tak ze som nalial doplna benzinu, úzavrel asi 5 min. jazdil

, potom benzin vylial, chvilu som potom jazdil na sucho

, potom nalial olej, zas chvilu jazdil, vylial a zajtra kupim PP80

Napsal:
pon kvě 28, 2007 7:26:54
od igoreva
Uff!!! ty si jazdil zo suchou volnobežkou? To si dosť riskoval.
Ten pertolej má predsa len trocha lepšie mazacie vlasnosti ako čistý benzín a predsa pri preplachu sa nemá jazdiť.
Môže sa ti "zahryznuť" volnovežka.
Jazdí sa zásadne len ke´d je tam olej!
Ako ti to radilo do dvojky s tým benzínom?
Napíš postrehy, to ma teda zaujíma.
Igor

Napsal:
pon kvě 28, 2007 12:23:35
od ben
s tym benalom to radilo tak normalne , cize vobec


Napsal:
pon kvě 28, 2007 15:27:41
od Woozie
Mne vcera vytiekol olej s mustangu (ked som lakoval a mal som to hore nohami tak mi vytiekol z motora) Vedel som o tom ale potom som na to zabudol. Tak som sa isiel previest. Vsetko islo uplne v poho aj radenie akurat ze to malo strasny odpor a musel som ist na plny plyn. Ale to sa jednou jazdou urcite nezadrie

Napsal:
úte čer 05, 2007 12:42:18
od Micek
Cus kluci...
hele potreboval bych vymenit olej v prevodovce... v garazi sem nasel ten co leju do auta(do motoru) Shell 10W-40...
myslite ze ho muzu hodit i do moji babrle do prevodovky?

Napsal:
úte čer 05, 2007 22:12:47
od Proton
Myslím že se nic nestane .. já taky jezdím už delší dobu na OMV 15W-40


Napsal:
úte čer 05, 2007 22:15:18
od Tragi
Taky myslim, jedinej rozdil je cena. Jinak prevodovka by to mela zkousnout...