Časování válců 207 a 210

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » sob kvě 08, 2010 9:13:39

Čau, mam babettu 207 a chci si na ni dat válec z 210 kvůli čtyřem přepouštěcím kanálům. Našel jsem si časování rozvodů obou válců a překvapilo mě že 210 má menší dobu sání, přepouštění a výfuku. U výfuku bych to chápal tak, že je pak delší doba kdy spaliny působí na píst. Nezkoušel někdo válec z 210 upravit na stejný časování jako u 207? Díky
Přílohy
časování babetta 207-210.PNG
časování 270 a 210
časování babetta 207-210.PNG (207.07 KiB) Zobrazeno 10411 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Mistr Vlada » čtv kvě 20, 2010 15:11:11

Ahoj. Upravovat válec jen tak neni sranda. Je to vlastně jedna z nejdůležitějších součástí motoru. To bych radši upravil celý motor z 210 do 207. Jde to vůbec? Nejsou náhodou rozteče šroubů sterné?
Jednorychlostní Babetta 210 je Babetta 215 a né Babetta 207.
Uživatelský avatar
Mistr Vlada
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát dub 10, 2009 21:44:15
Bydliště: Mirošovice u Prahy

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » pát čer 24, 2011 12:35:01

Přeměřil jsem dva válce 210 a dva 207 a časování mi vycházelo jinak než je v knížce od Durkoviče (obrázek nahoře), pak jsem se na to zadíval a zjistil jsem, že má diagramy prohozený :lol: :lol: A pak že co je psaný to je daný :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Citr0nik » pát čer 24, 2011 12:38:55

jo roztec srobov poasuju .. ja som vymenil kus za kus a slo to ...
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Dr.House » ned čer 26, 2011 17:01:13

teď sem měl v ruce jeden válec z 207 a ten měl časování výfuk 135° a sání zase vycházelo okolo těch 101°
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » ned čer 26, 2011 17:58:31

Dr.House píše:teď sem měl v ruce jeden válec z 207 a ten měl časování výfuk 135° a sání zase vycházelo okolo těch 101°

Co jsem zatim mohl změřit válce 207 tak všechny měly horní hranu výf. kanálu 32mm. Válce z 210 30.5mm.... I kompressor33 v tu někdy psal že 210 má hranu 30,5mm, takže pravděpodobně ten válec někdo upravoval
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod pdp28 » pon čer 27, 2011 9:21:52

Jednou z možností je aj výmena vložky valca. Do valca z M-207 nalisovať vložku z M-210 a prispôsobiť k tomu hliník na vtoku sania a pri výfukovom kanáli.
Už som to robil, ale je to dobré skombinovať následne s výbrusom, lebo po prelisovaní vložky sa vložka trocha deformuje a výbrusom sa vyrovná.
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 27, 2011 12:49:25

Taky jsem měl vložku z 210 ve válci z 207. Upravit přechody sacího a výfukovýho kanálu byla hračka. Horší to bylo s přepouštěcímy, musí se o 1mm zvětšit kanály ve válci a zachovat jejich tvar vyústění.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod PetrT30 » ned kvě 27, 2012 20:09:57

Mám vylisovanou vložku z válce 207 a chystám se na nějakou tu úpravu, aby to trošku jelo. Nemám to na závody, ale chci aby byla 207 o něco svižnější než origoš. V plánu je karbec z fichtla + mírně upravený výfuk (zvětšený průměr kolena).
Mám takovou vizi:
SACÍ - spodní hrana od vrchu vložky je 56mm - upravit na 59 (šířka 20mm je zachována)
PŘEPOUŠTĚCÍ (oba) - horní hrana od vrchu vložky je 36mm - upravit na 34,8 (šířka 13,8mm je zachována)
VÝFUKOVÝ - horní hrana od vrchu vložky je 32,7mm - upravit na 30,2mm (šířka z 18mm na 20mm)

Nejvíce mě vrtají hlavou ty přepouštáky. Zvětšení by asi pomohlo, ale kdyby jich bylo více jako na válci z 210tky asi by to bylo lepší a nemuselo by se na nich nic upravovat. Myslím, že ty tam jsou akorát.

Sem s připomínkami k mému návrhu. Děkuji
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » ned kvě 27, 2012 23:23:16

úprava tvaru šachet přepouštěcích kanálů může přinést víc než dva přepouštěcí kanály navíc :wink:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod PetrT30 » pon kvě 28, 2012 11:11:33

Myslíš šachty v hliníkovém odlitku válce?
To možná ano, ale musí se upravit podle toho jak vypadají přepoušťáky :lol:
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » pon kvě 28, 2012 18:26:43

můžu upravit jejich tvar a přitom nemusím ve vložce na přepouštěcí kanály vůbec šáhnout. Tvar díry ve vložce u hlavních přepouštěcích kanálů nemá žádný velký význam (nemyslím tím ale časování)
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod PetrT30 » pon kvě 28, 2012 19:59:30

Tvar díry ve vložce u hlavních přepouštěcích kanálů nemá žádný velký význam (nemyslím tím ale časování)

Jsem asi úplnej tydýt :D :D
Časování přece změníš úpravou kanálu (zvětšení-zmenšení). Když tedy nemluvíme o díře v pístu.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod Fajn-Tom » pon kvě 28, 2012 20:24:20

to jo, ale můžu taky zachovat časování a upravit pouze tvar kanálu + šachty (šířka kanálu, uhly vyustění) Délka šachty přefuků je asi 40mm a délka kanálu ve vložce 5mm. To znamená, že kanál ve vložce nemá na správné nasměrování směsi skoro žádný vliv. Takže můžu upravit pouze šachtu, docílím tím lepšího vyplachování válce a zlepšení výkonu bez změny časování a upravy kanálu ve vložce. Tvar šachty originálního válce je dělaný pro snadnou a levnou výrobu nikoliv pro nejlepší fuknci.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Časování válců 207 a 210

Příspěvekod PetrT30 » čtv kvě 31, 2012 20:20:08

Co vy na to? To sání možná ještě trochu zvětším, ale bude tam karbec jen s 15mm difuzorem (asi z pařeza) tak nevím jestli by to mělo efekt. Zajímají mě hlavně velikost těch přefuků.
A mám ještě jednu otázku - jak v domácích podmínkách s normálním vybavením dílny upravím (zvětším) přefukové šachty?
Přílohy
P5310198_sání_web.jpg
P5310198_sání_web.jpg (136.22 KiB) Zobrazeno 9269 krát
P5310197_výfuk_web.jpg
P5310197_výfuk_web.jpg (129.09 KiB) Zobrazeno 9269 krát
P5310196_přefuk_web.jpg
P5310196_přefuk_web.jpg (136.63 KiB) Zobrazeno 9269 krát
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron