Stránka 1 z 2

Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: sob kvě 08, 2010 9:13:39
od Fajn-Tom
Čau, mam babettu 207 a chci si na ni dat válec z 210 kvůli čtyřem přepouštěcím kanálům. Našel jsem si časování rozvodů obou válců a překvapilo mě že 210 má menší dobu sání, přepouštění a výfuku. U výfuku bych to chápal tak, že je pak delší doba kdy spaliny působí na píst. Nezkoušel někdo válec z 210 upravit na stejný časování jako u 207? Díky

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: čtv kvě 20, 2010 15:11:11
od Mistr Vlada
Ahoj. Upravovat válec jen tak neni sranda. Je to vlastně jedna z nejdůležitějších součástí motoru. To bych radši upravil celý motor z 210 do 207. Jde to vůbec? Nejsou náhodou rozteče šroubů sterné?

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pát čer 24, 2011 12:35:01
od Fajn-Tom
Přeměřil jsem dva válce 210 a dva 207 a časování mi vycházelo jinak než je v knížce od Durkoviče (obrázek nahoře), pak jsem se na to zadíval a zjistil jsem, že má diagramy prohozený :lol: :lol: A pak že co je psaný to je daný :lol:

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pát čer 24, 2011 12:38:55
od Citr0nik
jo roztec srobov poasuju .. ja som vymenil kus za kus a slo to ...

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2011 17:01:13
od Dr.House
teď sem měl v ruce jeden válec z 207 a ten měl časování výfuk 135° a sání zase vycházelo okolo těch 101°

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2011 17:58:31
od Fajn-Tom
Dr.House píše:teď sem měl v ruce jeden válec z 207 a ten měl časování výfuk 135° a sání zase vycházelo okolo těch 101°

Co jsem zatim mohl změřit válce 207 tak všechny měly horní hranu výf. kanálu 32mm. Válce z 210 30.5mm.... I kompressor33 v tu někdy psal že 210 má hranu 30,5mm, takže pravděpodobně ten válec někdo upravoval

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 9:21:52
od pdp28
Jednou z možností je aj výmena vložky valca. Do valca z M-207 nalisovať vložku z M-210 a prispôsobiť k tomu hliník na vtoku sania a pri výfukovom kanáli.
Už som to robil, ale je to dobré skombinovať následne s výbrusom, lebo po prelisovaní vložky sa vložka trocha deformuje a výbrusom sa vyrovná.

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 12:49:25
od Fajn-Tom
Taky jsem měl vložku z 210 ve válci z 207. Upravit přechody sacího a výfukovýho kanálu byla hračka. Horší to bylo s přepouštěcímy, musí se o 1mm zvětšit kanály ve válci a zachovat jejich tvar vyústění.

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: ned kvě 27, 2012 20:09:57
od PetrT30
Mám vylisovanou vložku z válce 207 a chystám se na nějakou tu úpravu, aby to trošku jelo. Nemám to na závody, ale chci aby byla 207 o něco svižnější než origoš. V plánu je karbec z fichtla + mírně upravený výfuk (zvětšený průměr kolena).
Mám takovou vizi:
SACÍ - spodní hrana od vrchu vložky je 56mm - upravit na 59 (šířka 20mm je zachována)
PŘEPOUŠTĚCÍ (oba) - horní hrana od vrchu vložky je 36mm - upravit na 34,8 (šířka 13,8mm je zachována)
VÝFUKOVÝ - horní hrana od vrchu vložky je 32,7mm - upravit na 30,2mm (šířka z 18mm na 20mm)

Nejvíce mě vrtají hlavou ty přepouštáky. Zvětšení by asi pomohlo, ale kdyby jich bylo více jako na válci z 210tky asi by to bylo lepší a nemuselo by se na nich nic upravovat. Myslím, že ty tam jsou akorát.

Sem s připomínkami k mému návrhu. Děkuji

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: ned kvě 27, 2012 23:23:16
od Fajn-Tom
úprava tvaru šachet přepouštěcích kanálů může přinést víc než dva přepouštěcí kanály navíc :wink:

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2012 11:11:33
od PetrT30
Myslíš šachty v hliníkovém odlitku válce?
To možná ano, ale musí se upravit podle toho jak vypadají přepoušťáky :lol:

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2012 18:26:43
od Fajn-Tom
můžu upravit jejich tvar a přitom nemusím ve vložce na přepouštěcí kanály vůbec šáhnout. Tvar díry ve vložce u hlavních přepouštěcích kanálů nemá žádný velký význam (nemyslím tím ale časování)

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2012 19:59:30
od PetrT30
Tvar díry ve vložce u hlavních přepouštěcích kanálů nemá žádný velký význam (nemyslím tím ale časování)

Jsem asi úplnej tydýt :D :D
Časování přece změníš úpravou kanálu (zvětšení-zmenšení). Když tedy nemluvíme o díře v pístu.

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2012 20:24:20
od Fajn-Tom
to jo, ale můžu taky zachovat časování a upravit pouze tvar kanálu + šachty (šířka kanálu, uhly vyustění) Délka šachty přefuků je asi 40mm a délka kanálu ve vložce 5mm. To znamená, že kanál ve vložce nemá na správné nasměrování směsi skoro žádný vliv. Takže můžu upravit pouze šachtu, docílím tím lepšího vyplachování válce a zlepšení výkonu bez změny časování a upravy kanálu ve vložce. Tvar šachty originálního válce je dělaný pro snadnou a levnou výrobu nikoliv pro nejlepší fuknci.

Re: Časování válců 207 a 210

PříspěvekNapsal: čtv kvě 31, 2012 20:20:08
od PetrT30
Co vy na to? To sání možná ještě trochu zvětším, ale bude tam karbec jen s 15mm difuzorem (asi z pařeza) tak nevím jestli by to mělo efekt. Zajímají mě hlavně velikost těch přefuků.
A mám ještě jednu otázku - jak v domácích podmínkách s normálním vybavením dílny upravím (zvětším) přefukové šachty?