Motor nema tah

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Motor nema tah

Příspěvekod LADAIII » pát kvě 21, 2010 22:50:40

Zdravim vsechny.

Delsi dobu jsem tu nebyl a ted se chystam na procitani temat. Mam ale problem a rad bych poprosil o radu ci nazory.
Muj stroj me posledni mesic, dva nedela radost :)
SIce jsem ted zase tolik nejezdil,ale pres to jsem vypozoroval ze je to jen horsi a horsi.

Problem ja takovy. Z kopce jede jakztakz normalne jako driv, rovinka je horsi, motoru kolisaji otacky, jak se automat snazi preradit na 2 stupen,ale diky tomu ze motor nema vykon, tak radici proces neprobehne a zase tam je prvni stupen. A v kopci to je to prave utrpeni. Jak je trosku prudsi kopec, zpomaluje a zpomaluje, az se proste skoro zastavi (upne zastavit jsem to nikdy nenechal,ale kdyz jde rychlost kolem 10kmh, tak uz prislapavam).

Motor ma najeto aktualne 30tis a zhruba pred 5-7tis jsem menil krouzky (vybrus jsem nedelal).
Co jsem zkousel: vymenil jsem celkem 3 svicky (u jedne 10000% vim ze byla loni v pohode,ale dal jsem ji pak pryc kdyz jsem zkousel dalsi).
Vymenil jsem i karbec z jineho stroje, ten jsem tovarne nastavil na 1,5 ot od dorazu a nastavil volnobeh. Dukladne jsem odkarbonoval motor a vyfuk,
vcetne potrubi, proste komplet. Pretesnil jsem vsechny gufera, krome hoto u alternatoru. Vyzkousel jsem i novy benzin a take nic (driv jsem jezdil na stare zasoby a je pravda ze jsem zkousel jen jednu pumpu, ale protoze problem se postupne zhorsuje, nemyslim si ze by to bylo timto).
Protoze me zacinaji dochazet napady a hlavne nemam cas se v tom stroji nejak dukladne stourat, potrebuju na nem jezdit a nebo makat na baraku, tak shrnu me dotazy a poprosim o vyjadreni nejvetsich guru :) Jeste k tomu predeslu to, ze se mi i subjekivne zda, ze se motor dostava hur do otacek.

1. muze mit vliv spatny predstih na vykon motoru takto zasadnim zpusobem? Prozatim jsem ho nikdy nekontrolovbal.
2. muze mit vliv spatne gufero u altiku na vykon? Co jsem tu tak vycetl, tak muze mit vliv na drzeni volnobehu, tak pokud to prisava vzduch, tak teoreticky bych tomu veril, ale radsi pockam na vyjadreni zkusenejsich.
3. Kdysi jsem tu vycetl ze nekdo mel stare zapalovani, ktere uz zacalo odchazet. Tady si teda opravdu nejsem jisty a nic jsem zatim nikde ani nepromeroval.
4. muze mit vliv na vykon motoru spatne nastavena hladina v karburatoru ? Nedavno jsem ji sice kontroloval,ale stejne me to zajima.
5. Vuli krouzku jsem sice nemeril protoze nemam merky,ale aspon jsem tam zkusil nacpat krouzky na pist 39.25 a zatim se tam nevesly, vim ze to neni zrovna
profesionalni postup,ale byl jsem zvedav jestli neni valec nejak extremne vybehany. A k tomu mam jeste dalsi dotaz, premyslim ze si udelam meric tlaku, vzhledem k cene manometru a soucastek se jedna o pristroj za par korun a muze usnadnit hodne prace a kvuli tomu se chci zeptat zda nekdo nevi jaky ma byt ve valci tlak, jake je minimum atd.

Za jakekoliv dalsi rady a napady budu vdecny. Mozna me pozdeji napadne jeste vic veci a pridam dalsi body otazek.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Motor nema tah

Příspěvekod butan » sob kvě 22, 2010 6:27:45

Já to vidím na výbrus.
Na tu vůli kroužku nepotřebuješ měrky, tak si vedle polož svinovací metr, jestli je to víc než .5 mm, to odhaneš ne?
zkus se projet s odpojeným výfukem.
Nemáš zvětšené pasivní odpory, nehřejí se náboje kol? Zkus jen dojezd ze svahu s odpojeným motorem.
Na otestování gufera mám jednu bezdemontážní metodu:
babetta na stojánku, střední otáčky, trochu nadzvedni plastový kryt magneta a foukni tam plyn z bombičky na propan butan (do zapalovače) Když se otáčky změní, tak netěsní. A ta netěsnost může být i pod válcem, nebo v karteru.
No a předstihem to asi nebude, ale zkotroluj ho novou Matrixovou metodou. Udělej si na rotoru risku(fixem) v horní úvrati, a změř její vzdálenost od té risky zapalovací.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor nema tah

Příspěvekod LADAIII » pon kvě 24, 2010 21:33:48

Takze problem vyresen,az se stydim se k tomu priznat. Dnes jsem vymenil zapalovani za druhe, zkusil si pohrat s predstihem (k tomu se vratim jeste v jinem vlaknu) a nakonec jsem se rozhodnul ze ji pokusne prekrouzkuju :) Jeste jsem zkousel i foukat PB pres gufero u rotoru a zatim drzi, zadna zmena otacek.

Kdyz jsem sundal valec, tak jsem sel malem do kolen. Jak je ve vlozce otvor na vyfuk spalin, tak tam bylo tolik karbonu, ze zustala zhruba tretina otvoru :)
Timto bych rad zaroven vzkazal autorovi prespevku ktery v nejakem vlaknu psal ze se toto misto nezanasi, ze az dale ve vyfuku.
Nevim jakou ma onz kusenost, ja tuhle :) Takze jednou cca za 5-10tkm toto take zkontroluju, shodim valec a vycistim to poradne.
Nakonec jezdi zase super jako kdysi, asi uz to neni jako za mlada,ale ma teprve 30tkm a to se mi zda na vybrus jeste malo.
Takze urcite to kontrolujte.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Motor nema tah

Příspěvekod Tom_R » úte kvě 25, 2010 0:02:11

Jo taky jsem to viděl nevím jestli jsem to psal já nebo jestli to náhodou nebyl Martin. Nicméně mě se to nezanáží a ani to nečistím mám najeto přes jedenáct tisíc a nic nevím jak se Ti to tam mohlo nabrat, ale asi nějakým špatným spalováním nebo snad jen popojíždění se studeným motorem ale to asi zrovna u tohoto místa nebude mít vliv.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Motor nema tah

Příspěvekod martin110r » úte kvě 25, 2010 9:51:03

To som písal ja, ohľadom toho (ne)zanášania výfukového kanála. Ono hodne záleží, aký používaš olej. Pokiaľ M2T, tak myslím že sa neni čomu diviť, že tam bolo toľko karbónu, ktorý sa (podla mojej "teórie") mal vypáliť teplotou spalín a nespálil sa. So spálením M2T karbónu má problém aj letlampa :lol: . Myslím, že pokiaľ sa používa kvalitnejší olej, ktorý tak nezanáša, tak by tam tolko karbónu nemalo byť.

Mimochodom, po 30 000 km by som už výbrus spravil určite. Ten výbrus nestojí toľko, aby sa oplatilo šetriť a ohliadať sa, či už má dosť km, alebo nie. Osobne si myslím, že 15 - 20 000 km je ideálne obdobie na výbrus. Pokiaľ máte motor poskladaný z čínskych dielov, ako napríklad ja (piesty, krúžky, ložiská, nový valec) tak by som interval ešte skrátil na polovicu. Môj motor je totižto po 5 000 km zrelý na ďalšiu generálku. Valec mám ešte československý, čiže ten drží, ale piest je z blata a už klepe. Tohto roku ešte pojazdím a v zime motor kompletne zgenerálkujem. Už zháňam kvalitné náhradné diely, ktoré aj niečo vydržia.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Motor nema tah

Příspěvekod Matrix » úte kvě 25, 2010 11:14:42

butan píše:Udělej si na rotoru risku(fixem) v horní úvrati, a změř její vzdálenost od té risky zapalovací.
Lubor


To snad není ani potřeba né ? na rotoru i na statoru ryska už přeci je. Stačí tedy dát píst do horní úvrati a mezi ryskami musí být vzdálenost 8.8 mm
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motor nema tah

Příspěvekod butan » úte kvě 25, 2010 16:08:04

Myslel jsem tím
udělej si rysku v horní úvrati, na karter vedle statoru, oproti rysce rotoru. Potom už můžeš měnit předstih bez vyndávání svíčky.
Jen pozor, po sundání a opětném nasazení rotoru už ta ryska bude někde jinde.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor nema tah

Příspěvekod Matrix » úte kvě 25, 2010 16:19:20

Joo tak to zní dobře ;-)
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motor nema tah

Příspěvekod LADAIII » úte kvě 25, 2010 19:00:04

S vybrusem je to otazka nazoru, ja osobne zase nevidim duvod kdyz stroj dobre jede a ma nizkou spotrebu do nej zbytecne vrtat. Pokud dobre vim, tak muj stroj je z PB (Pov. B.) a jsou tam dily z prvovyroby, na storoji menim jen spotrebak. Pravda pist trosku zvoni,ale neni to nic hrozneho a dela to jen pri jizde z kopce a kdyz pustim plyn. Spis by me zajimalo, jestli nekdo nezna ty hodnoty tlaku. Jaky je zhruba bezny u noveho valce a pistu s krouzky a jaka je mez opotrebeni.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Motor nema tah

Příspěvekod butan » úte kvě 25, 2010 19:32:32

Nemám hodnoty, a jsem skeptický.
Budou asi hodně závislé na otáčkách. Když protáčíš motor elektrickým startérem jsou to aspoň trochu definované podmínky, ale šlapání na babettě, nevím.
Lubor

Oprava
Jen si dovolím připomenout že jsou pěkné diagnostické metody vycházející z osciloskopického měření proudu startéru.
Svíčky přitom nemusíš vyndávat.
U babetty by se daly využít. Třeba sundat 1 buben, hřídel chytit do sklíčidla vrtačky, roztočit a osciloskopem se dívat na proud motoru.
Když bys tohle udělal u několika babett, budeš mít srovnání jak jsou na tom s kompresí.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor nema tah

Příspěvekod LADAIII » stř kvě 26, 2010 12:40:17

on osciloskop sice mam,ale nejsm si jist jestli by ta metoda byla nejak presna :) Teoreticky by mela. Ale nemam ty babetty k porovnani a urcite tam budou i nejake dalsi vlivy, stav lozisek atd, i kdyz to zrejme bude zanedbatelne.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků