Nesprávný typ svíčky???

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Cittron » sob kvě 29, 2010 23:35:41

Zdravím,měl bych takovej problem babetta mi jede krásně vše v pohodě,ale mám takovej menší problém když jí za studena nastartuju tak uplně v pohodě pěkne táhne rozjezdy rychlý atd,ale jak se zahřeje na provozní teplotu tak už ty rozjezdy nejsou tak skvělý a když za tepla někde chcípnu a chci nastartovat tak sice babetta chytne na poprvý nebo napodruhý,ale pod plným plynem a tak nák se sotva rozbublá než chytne otáčky pro volnoběh.Někde tady na forku jsem četl topic že má někdo stejný problém (už ho bohužel nemuzu najít) .Někdo mu tam říkal,že má svíčku kde je číslo 17 a výrobce udává,že by tam měla být svíčka s číslem 15... možná naopak fakt už newim.Je to opravdu svíčkou??Předemn díky
Cittron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned led 03, 2010 11:57:19

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Angelo » ned kvě 30, 2010 10:09:16

Tady máš to téma: viewtopic.php?f=10&t=949
Ty máš předpokládam N17C, zkus tam dát N15C nebo N14C, mělo by to líp startovat za tepla, ale žádnej zázrak od toho nečekej. Já jsem taky zkoušel N15C ale začal mi klepat motor, tak jsem tam vrátil N17C a je klid, je pravda, že když to startuju a je to teplý, tak se to rozbublává ale mě to nevadí.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Cittron » ned kvě 30, 2010 10:37:27

Dobře,koupím tu N15C a uvidím co to udělá.Díky...
Cittron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned led 03, 2010 11:57:19

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod v.trsek » ned kvě 30, 2010 18:05:25

Já jsem tam taky dnes dal N15(měl jsem N17) a u mě je to o poznání lepší.Studený start v pohodě a když jsem zastavil u krámu a nastartoval tak jsem jako obvykle dal plný plyn ale zjistil jsem že jsem vůbec nemusel,protože chytla jak víno.Ještě uvidím jak to pojede do práce po vyzkoušený trase.Ale myslím že to bude dobrý.
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Cittron » ned kvě 30, 2010 22:29:02

Tak to jsem zvědavej jak to skousne ta moje,hned v pondělí jí půjdu koupit.
Cittron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned led 03, 2010 11:57:19

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod v.trsek » pon kvě 31, 2010 19:30:00

Tak jsem to dnes projel(N15c) a moje dojmy?Studený start v pohodě.Teplý start daleko lepší.Při jízdě se změnil zvuk,je takový tlumený a motor je tišší,jako by uhlazenější(to se mi líbí).Maximální rychlost stejná a co se týče tahu,tak je to o poznání horší.Nemá to takovou dravost(samozřejmě v rámci možností babči).Když jsem tam měl N17c tak jsem si liboval jaký má tah a jediná neřest byly teplé starty.S N15c mi to přijde jako když je to rozštelovaný ale má to taky své plusy(teplé starty,nižší hlučnost)Nevěřil bych že jiná svíčka může mít na chod takový vliv.Co se týče mě,ráno ještě jedu na N15 abych si potvrdil co jsem dnes zjistil a odpoledne už asi budu frčet na N17-je to lepší(jen můj názor)A co si myslíte vy???
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Angelo » pon kvě 31, 2010 20:21:27

Já jak, už sem několikrát psal s N15C mi to začalo klepat, tak jsem tam vrátil doporučenou N17C a mam klid.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod v.trsek » pon kvě 31, 2010 20:36:16

Tobě to klepalo a jinak změna žádná?já bych spíš řekl že mě se to ztišilo ale tak to nejelo.Asi je každý stroj jiný a jinak naštelovaný
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Angelo » pon kvě 31, 2010 20:42:00

To jo, zvuk byl trochu jinej a lepší to jelo, jenže můj motor je strašně náchylnej, když něco neni jak si představuje, třeba po dešti taky klepe. Je tvrdohlavej a nedá se s nim domluvit :D
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod kolez » ned čer 27, 2010 19:48:22

CS ja teda puživa svičky uplně jine značky a docela když sem přešel z BRight station 15.. na Pal Super N5R.
Pocitil sem velke plusy-Start za studena -Nadhera na Otočeni
Start za tepla taky na otočeni chytne a bez problemu.
Myslim že měla i větši vykon a tah.
Při svičce bright station my nešly zapnout světla při volnoběhu chciploto nedostatek proudu. Při svíčce Pal Super N5R mužu zapnout světlo na volnoběhuá a motor ani nezměni otačky.
Minusy -Spratna dostupnost blbě se schani.
JA preferuji . Do ČESKEHO MOTORU ČESKA SVÍČKA !!!
kolez
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned čer 27, 2010 19:00:37

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Angelo » ned čer 27, 2010 21:11:11

Těch N5R mam zásobu :D (asi 10 novejch), zkoušel jsem je ale zdálo se mi že jedou hůř než Brisk N17C.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod martin110r » ned čer 27, 2010 21:13:28

No bodaj by nešli horšie, keď je to iná tepelná hodnota.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod Angelo » ned čer 27, 2010 21:17:33

To je mi jasný, ale zase s Brisk N15C mi to jede stejně.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod martin110r » ned čer 27, 2010 21:27:53

No vysvetlím. Ako základ na porovnávanie vezmi sviečku N17C. Je to sviečka, ktorú výrobca do Babetty odporúča. Keď vezmeš sviečku BRISK N15C, tak si tam dal studenejšiu sviečku, než je N17C. To znamená, odvádza ti viacej tepla, než N17C. Lenže keď použiješ PAL N5R, tak si použil sviečku teplejšiu, než N17C. To znamená, odvádza menej tepla, elektróda je teplejšia a teda celé sa to chová, ako keby bol prehriaty motor. Jednoducho je to tupé, nechce zrýchlovať. To ti spraví každá sviečka, ktorá je teplejšia, než predpisuje výrobca.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Nesprávný typ svíčky???

Příspěvekod mhi » pon čer 27, 2016 19:48:00

Obnovim toto 7 let stare tema :). Budu tu asi zatracovan, nicmene: pri mych experimentech s alternativnim zapalovanim likviduju jednu svicku za druhou (zahumusi se, staci parkrat a prestane palit). Prisel jsem na to, ze svicka jde trosku opravit vykoupanim v tetrachlorethylenu. Nicmene mam tu krabici ruznych starsich svicek v ruznem stavu, nektere jsou dokonce i nepouzite, ani nevim kde jsem to nasbiral.

Ne ze bych si nemohl dovolit svicku za 30 Kc :), ale co si clovek muze dovolit dat do Babetty? Samozrejme pasuje-li svicka mechanicky, jake dalsi udaje krome teploty jsou kriticke? Material elektrod? Povystrcene jiskriste? Je toho docela dost. Pekny manual znaceni od Brisku je zde http://www.brisk.cz/technicke-informace ... ry-pouzdra

Vyzkousel jsem tam nastrkat postupne ruzne typy svicek a nejak to jelo pokazde, do otacek to taky slo +- stejne, beh pravidelny. Popravde receno jsem ani nezkoumal ruzne typy znaceni (NGK vs PAL vs BRISK vs Bosch etc). Svicky s dlouhym zavitem jsem nezkousel, existuje na to nejaka "redukce" ? Slo by vysoustruzit, ale to uz je moc prace, myslel jsem nekde si neco vhodneho vypujcit (jineho nez hromadu podlozek).

Timto nechci, aby to bylo pochopeno jako dotaz "s jakou svickou jezdit" (na jezdeni jinam nez okolo domu bych si jinou nez doporucenou svicku nevzal, uz jen kdyby me to nekde nechalo).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků