Stránka 3 z 3

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: pon dub 08, 2019 23:36:56
od mhi
Udelam si urcite testovaci pripravek na svicky i na vstriky, abych to nemusel delat takto hloupe (bude to jen varianta "ridici jednotky" ktera nebude brat signal kliky ze vstupu, ale interne z timeru). Tedy, zatim na motorce po prilozeni svicky k motoru, drzeni brzdy a sepnuti starteru (fakt to neni tak snadne jak to vypada, nemam zatim ruce jak pavian) jsem videl jak jiskra jde po povrchu izolatoru. Jasny, vyhodim ji a vyzkousim nejake jine znacky ... ty jdou ale uz do stokorun v zakladni variante. Experimenty se trosku prodrazi :). Skoda ze ta motorka nema M14 zavit, takovych svicek mam plnou krabici. Piaggio ve stejnem motoru tam pochopitelne M14ku ma. Oni ti frantici maji i otocenou dvouvlaknovou zarovku (zadni+brzdove), takze je potreba ji tam koupit mnohem drazsi nez co se tady bezne pouziva v autech a mam opet krabicove zasoby. GRRRRRRRRRRRRR.

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: úte dub 09, 2019 7:47:27
od Azor
Chápu, že to leze do peněz, ale pro experimentování by měl stačit pytlík levných čínských, při experimentech přece nezáleží na dlouhodobé životnosti. Já jsem loni omylem objednal pár svící s desítkou závitem a byly za pakatel. Tehdy mi byly na 2 věci, tak jsem je rozdal, dnes už bych využití našel.

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: úte dub 09, 2019 8:54:45
od mhi
Nejak ty levne cinany M10x1,0 neumim najit ...

Nicmene nasel jsem nejlevnejsi "AR"kovy BRISK asi za 30,- tak to je uz stravitelnejsi (byt svicka nepatri uplne do te motorky, fyzicky tam padne).

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 16:05:14
od Kruan
Mam naprosto ten samy problem...zkusim taky tu 15ku...u me se to zmenilo kdyz jsem dal jinou 17ku...mela uplne jiny odtrh na svicce...zkusim 15ku a uvidim..taky jsem teda zmenil olej do benzinu ...jinak babizna jede na rovine jak drak...50 je uplne v pohode..ale jinak jezdim lehce pres 40..tak pak dam report, jestli se zlepsily ty teple starty...

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: pát črc 19, 2019 14:30:28
od Kruan
Tak nic. Se svickou N15 se to nezlepsilo ani trochu....jeste bych rekl, ze po ohrati se malinko pridusuje i pri rozjezdu...tak tam asi dam novou N17

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: sob črc 20, 2019 8:32:00
od Azor
Pokud jsi přesvědčen, že nemáš příliš bohatou směs a svíčka je přesto černá, zkusil bych ještě dát "teplejší" svíčku, z BRISKu by to byla N19. Ta by měla odpovídat bývalé 14-5, které byly předepsány pro 207čky. N 15 odpovídá 14-7 pro 210ky a N15 (14-8) se používala pro nejnovější pionýry, N14 je pak z české klasiky "nejstudenější" a odpovídá bývalé 14-9 pro vytuněné fichtly. Někdy bývají požadavky konkrétního motoru "na hraně" a musí se empiricky hledat nejvhodnější svíce. Může to být docela fuška, zejména pokud do toho jde babetista s vervou a zkouší i další typy ze světové produkce.

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2019 10:42:49
od Kruan
ja myslel ze prave svicka N15 je teplejsi nez N17 ???

jinak svicka je cerna jak bota...tak mozna dat chudsi smes trosku...

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2019 11:32:21
od Azor
V těch číslech nehledej logiku, 15ka je studenější (to znamená, že patří do motoru generujícího více tepla), trochu nechápu proč se celosvětově nepoužívá jednotné označení tepelné hodnoty svíčky, asi to bude mít něco společného s ochranou svého know-how. Jinak na origo karbecu se toho zas tak moc seštelovat nedá, zkus dát jehlu o jeden zářez níž (tzn. víc ji spustit dolů, tedy ten plíšek o jeden zářez výš), příp. v sání zajistit mírnější odpor, např. místo origo drátěnky použít hodně průvzdušný molitan. To by mělo směs trochu ochudit. Pak také připadá v úvahu výměna trysky z origo 63 na 60, ale vše je to o laborování, říci že tím a tím se dojde přesně k nějakému výsledku, to se fakt nedá. Mně to například na neorigo čínský karbec jezdí nejlíp s tryskou 58, ale k tomu jsem došel až po delším zkoušení.

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2019 11:53:14
od Kruan
do karbenatku ja sahat nebud..na to si netroufam :( ....kdysi jsem to zkousel ale nebylo to prave orechove...babka jezdi jak vitr...50na rovine no problem..a to mam cca 110kg...studena chyta v poho....akorat na krizovatce na volnobeh obacs zdechne, kdyz uplne pustim plyn...

jak my vliv ta jehla, kdyz ji pustim niz ? to bych asi udelat mohl...to neni zasah do karbce :)ale vyndavani trysek , toho se bojim...i kdyz musi se vlastne sundat a rozdelat karbec kvuli trysce ?

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: stř črc 24, 2019 8:16:03
od Azor
Když se jehla spustí níž, tak o trochu víc "ucpe" emulzní trubict, takže při stejném množství vzduchu (při stejném otevření šoupátka) tam jde méně paliva a směs se ochudí. Posunout jehlu není nic složitého, ale chce to trochu trpělivosti a né nešikovné prstíky. Trysky jsou bohužel dost nešťastně přístupné až po sejmutí plovákové komory. To u pincka je to úplná sranda, tam je přístup bez demontáže čehokoliv, ale jikováci chtěli být světovější, tak pro babettu obšlehli staré konstrukce typu Bing a moc se to nepovedlo, je to háklivé na seřízení a špatně přístupné. Tomu chcípání na křižovatkách by se dalo zabránit mírným zvýšením volnoběhu, možná by to točilo na stojánku, ale pořád lepší než chcípání na křižovatce. A na tu N19 se zas tak moc neupínej, je to fakt spíš o pokusnictví.

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: stř črc 24, 2019 8:28:36
od Kruan
OK..tu jehlu zkusim posunout..jednou jsem to uz mel rozebrane...mohly by se potom zlepsit i teple starty ?

Trysky teda radeji necham na odbornika :)

Jinak ten volnobeh bych rekl, ze mam uz ted dost vysoky..teda jak kdy....je to takove ze to vrci a najednou to jakoby jednou vynecha a zdechne...ale zkusim...

Re: Nesprávný typ svíčky???

PříspěvekNapsal: pon črc 29, 2019 6:25:20
od Kruan