Motor bez trubiček

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Motor bez trubiček

Příspěvekod butan » úte čer 08, 2010 21:09:26

Dnes jsem viděl babettu, která má motor bez gumových trubiček pro tlumení a odvod benzínu. Tedy né že by trubičku někdo ztratil, v hlavě a válci chybí vyfrézovaná drážka pro tu trubičku. Asi je porevoluční, má těžkou spojku. Že by to byl ošizený kus z Kolárova?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Ajo » čtv čer 10, 2010 9:05:44

karburátor mala aký ?
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod butan » čtv čer 10, 2010 10:22:06

No Jikov, normální, vše ostatní je na ní normální.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod butan » pát čer 11, 2010 19:16:16

Sledujte pozorně, příběh pokračuje a graduje. Hned jsem to nepsal abych nevypadal jako trouba, ale zmíněnou babettu bez trubiček jsem si koupil. Dnes jsem odkarbonovával motor, svým obvyklým postupem v ultrazvuku.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem ve válci našel vyvrtanou díru 6mm. Vede z výfukového kanálu pod hlavu. Takže kdyby v tomto motoru byly gumové trubičky, asi by smrděly po gumně a záhy shořely.
Zbývá vysvětlit kdo a proč tuto úpavu udělal. Byl cílem zvuk velké motorky? Dělala se tak celá série?
Asi ten motor vyzkouším jak je, pak do té díry vyříznu závit a ucpu jí červíkem.
Lubor

Ale předchozí majitel z té díry požitek neměl, byla beznadějně ucpaná karbonem.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Fajn-Tom » pát čer 11, 2010 23:47:13

tu díru měli 207 k dekompresoru, ale 210 jsem s dekompresorem ještě neviděl. Ale nálitek na válci, kudy díra vede, mají i 210.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Tom_R » sob čer 12, 2010 0:02:18

Tak to je fakt nějaká zvláštnost kdyby mi to pověděl někdo jiný tak si řeknu, že si dělá blázny, ale jelikož tebe na fóru znám dlouho tak vím, že už máš zkušenosti. mě zajímá jak je to utěsněné mezi hlavou a válcem a jak je to zakončené to je nějaká slepá díra? možná by nebylo na škodě to odfotit.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Tom_R » sob čer 12, 2010 0:05:23

Já si vlastně vzpoměl že něco hodně podobnýho jsem měl na Piaggiu Ciau tam taky vedl kanálek do hlavy takže už asi vím jak je to utěsněno akorát u ciaa byl na konci dekompres.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Fajn-Tom » sob čer 12, 2010 0:37:45

podle mě ta díra je originál. Myslim si, že to je babetta z nějaké testovací série, které ještě měli dekompresor, ale pak to změnily a aby nemuseli měnit formy na odlivání hliníku, tak tam ten nálitek jednoduše nechali, protože kdyby počítali s tím že 210 nebude mít dekompresor, tak přeci při návrhu tam ten nálikek neudělaj. Ale je to jen moje doměnka :D
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Tom_R » sob čer 12, 2010 12:27:25

no nevím ale já tam žádný nálitek nemám a butan tam má dokonce díru.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Ajo » sob čer 12, 2010 14:19:17

3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Fajn-Tom » sob čer 12, 2010 16:33:42

tím nálitkem myslim toto
Přílohy
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG (11.77 KiB) Zobrazeno 8231 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Tom_R » sob čer 12, 2010 19:49:59

To teda nevím jestli ten nálitek mám na svojí Babettě
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod Starec » sob čer 12, 2010 21:14:16

Prvé typy 210 boli ešte z dekompresorom. Ten nálitok nemá ovšem s dekompresorom nič spoločné, ( exzistujú ešte aj hlavy na 210, kde je zaslepené miesto na dekompresor)je to jednoducho zostatok nalievaceho otvoru z formy. Keďže sa časom formy menili, aj nalievace otvori boli inde, tak na niektorých odliatkoch sú inde, ale tak upravené, že už ich nevidno.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod milda » sob čer 12, 2010 21:19:36

Výborně Ajo, dobrá stopa. Na té fotce z dobového časopisu je jasně vidět bovden vedoucí k hlavě válce pro ovládání dekompresoru. Navíc je to i v textu přímo uvedeno. Takže první dvěstědesítky ten dekompresor měly a Butanovi se takový unikát dostal do ruky. Tedˇvidím že Starec odpověděl v mezičase co jsem psal příspěvek, takže už je to úplně jasné.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Motor bez trubiček

Příspěvekod butan » pon čer 14, 2010 9:26:06

Tak jsem zase u netu. Fotku vám teď nepošlu, válec jsem nechal tchánovi aby díru převrtal, a vyřízl do ní M8 závit.
Ale fotka co poslal fajn-tom k vysvětlení stačí. V tom zakroužkovaném nálitku je díra 6 až do výfukového kanálu.
S dekompresorem to nemá nic společného, mezi hlavou a koncem díry zůstavá mezírka pár desetin.
Já se teď přikláním k vysvětlení že to snad je aprílový žertík mládežníků z výrobního závodu, který prošel výstupní kontrolou. Ono výkon to mohlo mít i o chlup větší?? A akustické efekty asi výrazné, ale nedělám si iluze že by v Kolárově měřili úroveň hluku motoru.

A ještě nápad, podobná díra, ale slepá by mohla posloužit k umístění čidla teploměru vlastní výroby. Ven bych vytáhl tenký teflonový drátek, někde pod hlavou. Takhle bychom se přiblížili k teplotě která v prostoru válce panuje, pevnost válce by to nenarušilo.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 11 návštevníků