Stránka 1 z 2

Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: úte čer 08, 2010 21:09:26
od butan
Dnes jsem viděl babettu, která má motor bez gumových trubiček pro tlumení a odvod benzínu. Tedy né že by trubičku někdo ztratil, v hlavě a válci chybí vyfrézovaná drážka pro tu trubičku. Asi je porevoluční, má těžkou spojku. Že by to byl ošizený kus z Kolárova?
Lubor

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: čtv čer 10, 2010 9:05:44
od Ajo
karburátor mala aký ?

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: čtv čer 10, 2010 10:22:06
od butan
No Jikov, normální, vše ostatní je na ní normální.
Lubor

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: pát čer 11, 2010 19:16:16
od butan
Sledujte pozorně, příběh pokračuje a graduje. Hned jsem to nepsal abych nevypadal jako trouba, ale zmíněnou babettu bez trubiček jsem si koupil. Dnes jsem odkarbonovával motor, svým obvyklým postupem v ultrazvuku.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem ve válci našel vyvrtanou díru 6mm. Vede z výfukového kanálu pod hlavu. Takže kdyby v tomto motoru byly gumové trubičky, asi by smrděly po gumně a záhy shořely.
Zbývá vysvětlit kdo a proč tuto úpavu udělal. Byl cílem zvuk velké motorky? Dělala se tak celá série?
Asi ten motor vyzkouším jak je, pak do té díry vyříznu závit a ucpu jí červíkem.
Lubor

Ale předchozí majitel z té díry požitek neměl, byla beznadějně ucpaná karbonem.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: pát čer 11, 2010 23:47:13
od Fajn-Tom
tu díru měli 207 k dekompresoru, ale 210 jsem s dekompresorem ještě neviděl. Ale nálitek na válci, kudy díra vede, mají i 210.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 0:02:18
od Tom_R
Tak to je fakt nějaká zvláštnost kdyby mi to pověděl někdo jiný tak si řeknu, že si dělá blázny, ale jelikož tebe na fóru znám dlouho tak vím, že už máš zkušenosti. mě zajímá jak je to utěsněné mezi hlavou a válcem a jak je to zakončené to je nějaká slepá díra? možná by nebylo na škodě to odfotit.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 0:05:23
od Tom_R
Já si vlastně vzpoměl že něco hodně podobnýho jsem měl na Piaggiu Ciau tam taky vedl kanálek do hlavy takže už asi vím jak je to utěsněno akorát u ciaa byl na konci dekompres.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 0:37:45
od Fajn-Tom
podle mě ta díra je originál. Myslim si, že to je babetta z nějaké testovací série, které ještě měli dekompresor, ale pak to změnily a aby nemuseli měnit formy na odlivání hliníku, tak tam ten nálitek jednoduše nechali, protože kdyby počítali s tím že 210 nebude mít dekompresor, tak přeci při návrhu tam ten nálikek neudělaj. Ale je to jen moje doměnka :D

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 12:27:25
od Tom_R
no nevím ale já tam žádný nálitek nemám a butan tam má dokonce díru.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 14:19:17
od Ajo

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 16:33:42
od Fajn-Tom
tím nálitkem myslim toto

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 19:49:59
od Tom_R
To teda nevím jestli ten nálitek mám na svojí Babettě

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 21:14:16
od Starec
Prvé typy 210 boli ešte z dekompresorom. Ten nálitok nemá ovšem s dekompresorom nič spoločné, ( exzistujú ešte aj hlavy na 210, kde je zaslepené miesto na dekompresor)je to jednoducho zostatok nalievaceho otvoru z formy. Keďže sa časom formy menili, aj nalievace otvori boli inde, tak na niektorých odliatkoch sú inde, ale tak upravené, že už ich nevidno.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: sob čer 12, 2010 21:19:36
od milda
Výborně Ajo, dobrá stopa. Na té fotce z dobového časopisu je jasně vidět bovden vedoucí k hlavě válce pro ovládání dekompresoru. Navíc je to i v textu přímo uvedeno. Takže první dvěstědesítky ten dekompresor měly a Butanovi se takový unikát dostal do ruky. Tedˇvidím že Starec odpověděl v mezičase co jsem psal příspěvek, takže už je to úplně jasné.

Re: Motor bez trubiček

PříspěvekNapsal: pon čer 14, 2010 9:26:06
od butan
Tak jsem zase u netu. Fotku vám teď nepošlu, válec jsem nechal tchánovi aby díru převrtal, a vyřízl do ní M8 závit.
Ale fotka co poslal fajn-tom k vysvětlení stačí. V tom zakroužkovaném nálitku je díra 6 až do výfukového kanálu.
S dekompresorem to nemá nic společného, mezi hlavou a koncem díry zůstavá mezírka pár desetin.
Já se teď přikláním k vysvětlení že to snad je aprílový žertík mládežníků z výrobního závodu, který prošel výstupní kontrolou. Ono výkon to mohlo mít i o chlup větší?? A akustické efekty asi výrazné, ale nedělám si iluze že by v Kolárově měřili úroveň hluku motoru.

A ještě nápad, podobná díra, ale slepá by mohla posloužit k umístění čidla teploměru vlastní výroby. Ven bych vytáhl tenký teflonový drátek, někde pod hlavou. Takhle bychom se přiblížili k teplotě která v prostoru válce panuje, pevnost válce by to nenarušilo.
Lubor