Manet Korádo nese typové číslo 216. Kromě toho existují i další tři číslice za číslem 216, které označují konkrétní typ. Je to 216 200; 216 201; 216 012 a 216 015.
Bohužel se mi nepodařilo zjistit, která čísla patří jakému modelu a nechci si to vymýšlet. Modely kromě čísel nesou i slovní označení.
Manet Korádo Super Maxi pedal Dynamik.
-základní nabízený model
-karburátor Bing XXXX
-výkon 2kW
-černé haranté plasty
-vždy jednomístné sedlo
-starování pedály
-připlatková výbava: maska, směrovky, košík, tachometr
Manet Korádo Moderna TX-2 Maxi, Maxi kick
-Jako jediné mají tyto modely snížený výkon
-karurátor Bing XXXX
-výkon 1.5kW
-přídavné zaoblené plasty
-sedlo jednomístné nebo 1.5
-kvůli sedlu 1.5 nemožnost košíku
-startování pedály, v případě modelu kick starovací páka
-vždy tachometr a maska
-příplatkový výbava: směrovky, košík nebo přepravní box
Manet Korádo Moderna TX-1 Super Maxi kick
-mohl by být označen jako nejvyšší model, též jako exportní
-karubrátor Bing XXXX
-výkon 2kW
-přídavné zaoblené plasty
-sedlo jednomístné nebo 1.5
-kvůli sedlu 1.5 nemožnost košíku
-vždy starotvací páka
-vždy tachometr a maska
-příplatková výbava: směrovky a přepravní box
Manet Korádo Dynamika Super Maxi pedal, Super Maxi kick
-nezaměňovat Dynamik a Dynamika, jde o dva různé modely
-karburátor Bing XXXX
-výkon 2kW
-černé hranaté plasty
-sedlo jednomístné nebo 1.5
-startování šlapátky nebo startovací pákou
-příplatková výbava: směrovky, tachometr, maska, košík nebo přepravní box, zřejmě byl přípaltek i za sedlo 1.5
Manet Korádo Minicross CT Super Maxi
-určený pro provoz na uzevřených tratích
-v podstatě se jedná o minibike
-karburátor Bing XXXX
-výkon 2kW
Trojkolka
-nikdy nebyl její vývoj dokončen a nebyla oficiálně v prodeji
-výkon 2kW
-startovcí páka
-povšimněme si zadních kotoučových brzd a zvláštního odpružení zadní nápravy
Typy, které měly sedlo označované jako 1.5 nikdy neměly stupačky pro druhého cestujícího.
Kick označuje stroj se starotvací pákou. Toto označení vychází z angličtiny.
Dále bylo používáno zkratek M – maxi, SM – Super Maxi a TX – stroj s přídavnými zaoblenými plasty.
Jak je to s tuningem na Manet Korádo?
Tuning se na motor použitý v Manetu Korádo dal skutečně koupit. Na svědomí jej měla italská společnost Polini.
Tuning se skládal z jiného válce, pístu a hlavy.
Byly dva objemy válce 65ccm – 70km/h a 70ccm – 100km/h. Montáž této úpravy do stroje provozovaného na pozemních kominkacích nebyla legální, ale kdo to při kontrole pozná.
Pořizovací cena tuningu byla kolem 10 000Kč.
Je nutné si uvědomit, že po tuningu trpěly zejména ostatní díly, které nebyly na vyšší rychlosti stavěné a daleko dříve se zničily. Také brzdy nejsou dymenzované na 100km/h.
Nyní koupě ojetého stroje s tímto tuningem nebude žádná výhra, spíše naopak.
Model Moderna TX-1 kick

Trojkolka

Minibike

Model Super Maxi pedal Dynamik v provedení určeném pro výstavy

Je nutné si uvědomit, že veškeré díly bylo možno zakoupit a dodatečně namontovat. Proto se můžete setkat se strojem, který nebude na 100% odpovídat výše uvedeným informacím.
Zdroje: http://www.babetta.info/ http://www.ervinbalzer.wz.cz/ http://www.mpkorado.cz/ a samozřejmě Google.