Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Nové, úzce speciallizované fórum právě pro majitele těchto strojů...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod Naxos » sob zář 28, 2013 21:51:56

Chtěl bych tady uvést upravy které značně zvýší výkon škrceného motoru Korádo o výkonu 2Kw.

Na základě mého videa kde jsem ukázal jak moje Korádo překročí hravě 60Km/h, se mi ozval majitel Koráda, který mě požádal jestli bych mu jeho stroj taky neupravil, aby mu to jezdilo lépe a jako bonus nabídnul nějakou tu trnkovou slivovičku, tak jsem nevádal a dneska jsme se do toho pustili. Abych to neokecával, začnu psát malinko odborněji a konkrétněji k úpravě :wink:

Jeho Korádo byl poslední model, takže 12V verze o výkonu 2Kw. Po testovací jízdě se motor jako by dusil a ze začátku se rozjel +- normálně ale kolem 35Km/h mu došel dech a už to vůbec nezrychlovalo. Takže než jsem se pustil do upravy a vyčištění výfuku, sundal jsem dekly a kouknul na sání, jak někde už bylo uvedeno že v některých verzích byl v sání vložen plastový blbinec na zmenšení průtoku vzduchu a tím pádem i snížení výkonu. Tak jsem tuhle tu věcičku našel i v tomhle sání :shock: takže jsem jí vymontoval a sání vrátil z5 a zkontroloval zda to někd enesaje fal vzduch. Poté jsem nastavil karburátor, kde se mi osvědčilo dát jehlu uplně na první zářez, takže co nejchudší směs.

Dále přišel na řadu výfuk, který jsem nejdríve rozdělal a vypálil od karbonu a oleje a hrubé očištění před upravou. Čekalo mě další překvapení: O proti starší verzi výfuku je to uvnitř uplně jinak řešeno, bohužel foták po ruce nebyl, takže to nemám vyfocené.
Tak to zkusím popsat: tento výfuk má jiné zadní vložky do kterých jsem taky privrtal 2 díry 8mm a do uplné koncovky 1x díru 8mm, pro lepší odvod plynu.
Ale to neduležitější je to, že když vytáhnete tu uplne spodní vložku, která drží na 3 matičkách klíč 10mm. Je to vlastně kolečko přesně na průmeř výfuku(oděluje komory) ve kterém je uprostřed díra, ve které je obvařená trubka, ve které jsou u konce vyvrtané 2 díry a je zaslepena a na ní je navařena sroubovice kterou pak přítahujeme poslední koncovku výfuku :wink: Snad to zatím píšu k pochopení, ale po rozdělání výfuku to každému už dojde co jsem myslel.
Co nás ale zajíma je ta přední část tohodle blbince. V podstatě ta trubka je vedená až k začátku výfuku a je dlouhá kolem 40cm :shock: takže defakto začátek 2/3 výfuku je jen jako ozdoba a nemá vůbec nic společného s výfukem. Tuhle trubku jsem uriznul, tak aby vzniklo ve výfuku na začátku k zvětšení prostoru a samotný plyn nebyl hnán jen touhle trubkou. Asi to špatně pochopitelné, ale kdo má tento výfuk a rozebere ho a vytahne tu poslední část, která se musí odšroubovat, tak tu trubku uvídí a bude vědět že jí má uřezat. Pokud chce využít věčí prostor pro výfuk. plyny co jdou z motoru. Takže když to tak shrnu, u novějšího Koráda je výfukový plyn vedený trubkou skoro do konce výfuku. Asi 20cm před koncem výfuku je už hnaný plyn přes ty vložky. Takže si asi každý dovede představit proč ten motor je pak tak přidušený když má ještě i tu klikatici pod motorem jako svod :|

Kontrola správně seřízení zapalování=předstih.

Poté namontování složeného a už upraveného vevnitř výfuku. A poslední úprava uříznutí toho hada pod motorem a nahrazeno navařením jen 1x kolínka a patříčné délky 3/4 trubky. Ideálně si to nabodovat aspoň na 3-4 ,ístech každého spoje aby se to nepohlo, poté povolit výfuk a pěkně si to zavařit na stole a pak z5 namontovat. Je to rychlovka :wink:

Po těchto upravách jsem byl zvědav, zda se dílo podařilo. Po nastartování měl motor už daleko lepší zvuk a šlo znát že na stojanu šel motor daleko lépe do otáček. Poté proběhla testovací jízda která se projevila jako velice zdařilá úprava a musím konstatovat, že motor jede ještě lépe než ten můj :lol: tachometr tohodle stroje, který dopoledne nepřekročil 40Km/h se dostal do omecovače přeš 60Km/h a motor znatelně ožil i při rozjezdu.
Po otestování majitelem, jsem byl velice oceněn a on neuvěřitelně na to koukal jak to jede :mrgreen:
A já taky :D

Takže zhrnutí úpravy:

1. Kontrola redukce sání vzduchu, případné odstranění
2. Karburátor na 1. zářez=nejchudší směs, jehla je co nejníže
3. Vyčištění výfuku, v případě staršího typu stačí navrtat tlumicí části 8mm vrtákem vždy po 2dírách. V případě novějšího výfuku s tou trubkou, je třeba trubku odstranit a take navrtat pár děr navíc.
4. Převaření hada pod motorem, za normální svod s 1x kolenem a poté veden 3/4 trubkou do výfuku
5. Kontrola a případné seřízení předstihu
6. Testovací jízda a usměv na rtech z tho jak ten motor najednou jede :mrgreen:
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod ivos50 » pát lis 08, 2013 20:49:39

Moje Korado šlape 58km podľa cyklo tacha koleno zatieľ povodne. Všetko dobre nastavené a vyčistené. reštrikcia z filtru vonku. Reťazové koliesko v motore 18 zubov zadná rozeta 45.Ťažšie sa to rozbieha ale potom už super na rovinu u nás.
ivos50
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte pro 11, 2012 23:29:23

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod crhy » sob dub 12, 2014 21:14:04

Návod je pěkný, ovšem má to trošku úskalí, po nastavení jehly na nejchudší směs si zaděláváte na pořádný problém - propálení pístu, či zadření, chce to vždy zkontrolovat svíčku , jestli není směs příliš chudá - správně má být svíčka cihlově hnědá.
Ještě doplním, že si zkontrolujte správný odtrh na svíčce, třeba měrkami na ventily, ten má být u Koráda 0,4 mm ( tj. vzdálenost mezi zahnutým kontaktem, neboli zemí x se středovou elektrodou )
Žádná mnou koupená svíčka ještě neměla odtrh správně nastavený, neboť výrobce nemůže tušit, do kterých všech motorů po zakoupení přijde namontovat.
crhy
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř bře 12, 2014 5:22:24

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod Soptik101 » sob dub 19, 2014 17:40:05

Na korádu je odtrh na svíčce standartní dle výrobce svíčky.

NEPLÉST KONTAKTNÍ A BEZKONTAKTNÍ ZAPALOVÁNÍ.
Verze 6V má předstih zapalování 1,2-1,4mm a odtrh 0,4mm (jedná se o kladívko kontaktní zapalování) ,12V má předstih zapalování 1,2-1,4mm (bezkontaktní).

Tahle je uvedeno v Návodu na obsluhu mopedu.
Babetta 210 r.v.1986.Válec Sting
Manet Korádo 1999 zelené
Soptik101
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: pon zář 19, 2011 11:38:50

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod crhy » pon dub 21, 2014 17:01:13

Soptíku máš pravdu, teď jsem to dohledal :wink:
crhy
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř bře 12, 2014 5:22:24

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod Soptik101 » sob kvě 17, 2014 13:48:16

Tak jsem volal do ATA Mopedy kde dělají komplet opravy korado i další a potvrdil mě že opravdu stačí z filtru vytáhnout tu vsuvku v tom sání a předělat výfuk bez toho hada a pojede to podstatně lépe.
Babetta 210 r.v.1986.Válec Sting
Manet Korádo 1999 zelené
Soptik101
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: pon zář 19, 2011 11:38:50

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod groula » pon zář 29, 2014 14:10:07

Dal sem na rady mistrů na fóru a je to neskutečnej rozdíl.
První sem vykuchal ten nesmysl v sání.
Druhý ostranění hada od motoru, převaření vejfuku na rovnější záležitost.
A hle najednou do 12 % stoupání nemusím šlapat, ale jedu 30km/h.

Pánové klaním se a děkuji :D
Uživatelský avatar
groula
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv srp 28, 2014 17:45:45

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod bruce.lee » sob čer 20, 2015 19:32:57

Kluci cetl jsem to uz nekolikrat tady a muzete nekdo hodit foto te trubicky u filtru co oddelavate pro lepsi vykon? Nevym presne co mate na mysli dekuji lukas
bruce.lee
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned kvě 10, 2015 1:45:14

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod Dave842 » úte črc 26, 2016 19:52:44

Zdravím všechny,

jsem čerstvým majitelem Korada a rád bych jej trošku zrychlil :) Už jsem ořezal výfuk, provrtal a taky jsem trošku zvětšil sání. A tady nastal problém - moc vzduchu a na plný plyn se dusí. Momentálně jsem to opět ucpúal, takže jede, ale chtěl bych zkusit dát větší trysku, aby to stíhalo. Bohužel nikde jsem nenašel jaká velikost je tam v originále, natožt tak o kolik větší dát.. Už jsem o to někdo pokoušel? Případně neví velikost stávající? Díky moc!
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod ridchey » úte črc 26, 2016 21:52:51

doporučuji prošmejdit www.puchshop.de a nabrat inspiraci, taky na FB je skupina o Puch strojich, ktere maji motory,jako v koradu, res. naopak :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod Kubik1987 » úte dub 03, 2018 16:13:41

Ahoj, než založím nové vlákno, zeptám se tady - všude vidím návody na čištění a zvýšení výkonu 2kw korad. Chtěl bych se zeptat jak vyčistit výfuk u 1,5kw verze? Musí se do něj flexou nebo je také rozebiratelný jako 2kw?

Druhá otázka je jak zvýšit výkon u 1,5kw korada? V sání jsem nenašel žádné zúžení, výfuk je už z výroby rovný... dá se s tím ještě neco dělat aniž by se měnil karbec atd.?

Díky za rady
Kubik1987
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 29, 2018 1:27:12

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod korado70ccm » úte dub 03, 2018 22:19:04

No spíš jde o to co od toho čekáš ale na rovinu říkám je to o penězích a hlavně o válci je hodně důležitý jak se válec povedl vyrobit sou válce co jedou i v sérii a pak je hodně takových které upravis v rámci možností a pak se najde Korado které jedede podobně a je sériové max menší úpravy ale je to hlavně o tom co kdo chce já šel cestou airsal výfuk Bullet karburátor Polini cp 19.
korado70ccm
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát úno 23, 2018 21:30:23

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod bigj66 » ned dub 18, 2021 11:32:58

Zdravím tak jsem ořezal výfuk jede to mnohem lépe , po odstranění restrikce ze sání to jede od spodu jen se sytičem , original karburátor jakou trysku ať nemusím laborovat má to někdo takle ??
bigj66
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát pro 30, 2016 18:51:45

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod holhas » čtv dub 22, 2021 21:47:02

Já jsem ještě posunul jehlu na poslední zářez, aby byla co nejvýš a jede to super...
holhas
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 19, 2021 1:39:02

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

Příspěvekod bigj66 » sob dub 24, 2021 12:16:03

Jo můžu zkusit
bigj66
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát pro 30, 2016 18:51:45


Zpět na Manet Korado

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron