Na základě mého videa kde jsem ukázal jak moje Korádo překročí hravě 60Km/h, se mi ozval majitel Koráda, který mě požádal jestli bych mu jeho stroj taky neupravil, aby mu to jezdilo lépe a jako bonus nabídnul nějakou tu trnkovou slivovičku, tak jsem nevádal a dneska jsme se do toho pustili. Abych to neokecával, začnu psát malinko odborněji a konkrétněji k úpravě

Jeho Korádo byl poslední model, takže 12V verze o výkonu 2Kw. Po testovací jízdě se motor jako by dusil a ze začátku se rozjel +- normálně ale kolem 35Km/h mu došel dech a už to vůbec nezrychlovalo. Takže než jsem se pustil do upravy a vyčištění výfuku, sundal jsem dekly a kouknul na sání, jak někde už bylo uvedeno že v některých verzích byl v sání vložen plastový blbinec na zmenšení průtoku vzduchu a tím pádem i snížení výkonu. Tak jsem tuhle tu věcičku našel i v tomhle sání

Dále přišel na řadu výfuk, který jsem nejdríve rozdělal a vypálil od karbonu a oleje a hrubé očištění před upravou. Čekalo mě další překvapení: O proti starší verzi výfuku je to uvnitř uplně jinak řešeno, bohužel foták po ruce nebyl, takže to nemám vyfocené.
Tak to zkusím popsat: tento výfuk má jiné zadní vložky do kterých jsem taky privrtal 2 díry 8mm a do uplné koncovky 1x díru 8mm, pro lepší odvod plynu.
Ale to neduležitější je to, že když vytáhnete tu uplne spodní vložku, která drží na 3 matičkách klíč 10mm. Je to vlastně kolečko přesně na průmeř výfuku(oděluje komory) ve kterém je uprostřed díra, ve které je obvařená trubka, ve které jsou u konce vyvrtané 2 díry a je zaslepena a na ní je navařena sroubovice kterou pak přítahujeme poslední koncovku výfuku

Co nás ale zajíma je ta přední část tohodle blbince. V podstatě ta trubka je vedená až k začátku výfuku a je dlouhá kolem 40cm


Kontrola správně seřízení zapalování=předstih.
Poté namontování složeného a už upraveného vevnitř výfuku. A poslední úprava uříznutí toho hada pod motorem a nahrazeno navařením jen 1x kolínka a patříčné délky 3/4 trubky. Ideálně si to nabodovat aspoň na 3-4 ,ístech každého spoje aby se to nepohlo, poté povolit výfuk a pěkně si to zavařit na stole a pak z5 namontovat. Je to rychlovka

Po těchto upravách jsem byl zvědav, zda se dílo podařilo. Po nastartování měl motor už daleko lepší zvuk a šlo znát že na stojanu šel motor daleko lépe do otáček. Poté proběhla testovací jízda která se projevila jako velice zdařilá úprava a musím konstatovat, že motor jede ještě lépe než ten můj

Po otestování majitelem, jsem byl velice oceněn a on neuvěřitelně na to koukal jak to jede

A já taky

Takže zhrnutí úpravy:
1. Kontrola redukce sání vzduchu, případné odstranění
2. Karburátor na 1. zářez=nejchudší směs, jehla je co nejníže
3. Vyčištění výfuku, v případě staršího typu stačí navrtat tlumicí části 8mm vrtákem vždy po 2dírách. V případě novějšího výfuku s tou trubkou, je třeba trubku odstranit a take navrtat pár děr navíc.
4. Převaření hada pod motorem, za normální svod s 1x kolenem a poté veden 3/4 trubkou do výfuku
5. Kontrola a případné seřízení předstihu
6. Testovací jízda a usměv na rtech z tho jak ten motor najednou jede
