Stránka 1 z 3

dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: stř dub 04, 2012 0:39:01
od tomíno
zdravim, mam takovej problemek. kdyz maneta trosku rozjedu a motor neni pod zatezi tak se zacne dusit a ja musim zpomalit asi na tricet nez se zase chytne. karbec tam je supermaxi komplet vyčištěnej, paliva tam de dost. vejfuk je taky ok. ctrnactka svicka je matne cerna (asi saze tekže moc paliva?) a patnactka zase takova vypalena nasucho (mylo paliva?). at delam co delam nejak se mi to nedari seridit. kdyz tam dam novou svici je to chvili ok nez se spatne opali (dle meho nazoru). Dalsi vec je ze o serizovani motoru vim jen to co sem vyzkousel nebo nasel na netu. takze bych byl vdecnej i za obecne rady zkusenosti ostatnich. diky

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 13:48:35
od Korado
Jaký dáváš olej a v jakém poměru? Určitě máš výfuk poctivě vyčištěný? (jednou za čas je to potřeba). Zde viewtopic.php?f=45&t=1809&p=20316#p20316 najdeš odkazy na návod a dílenskou příručku ke Koradu. Jinak já také nejsem žádný ladič, ale problém, který popisuješ jsem měl také a bylo to tím, že jsem dával moc oleje. Pár dní to jelo a dusilo se a pak už jsem ani nenastartoval :lol:

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 23:13:57
od tomíno
olej tam mám mogul 2T a davám ho 1:50. Výfuk sem kontroloval před a byl v pohodě. Je to skoro novej stroj má najeto asi dvaapul tisíce. Díky za příručku, dycky sem na netu našel jenom návod, tohle je daleko užitečnější.

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 22:36:14
od T.snek
Možná je to trochu i v tom oleji protože pokud je na manetu najeto dvaapul tisíce na M2T tak máš ve výfuku pořádnej mazlák. Podle výrobce je předepsanej na manet olej shell advance protože nevytváří karbon a usazeniny a má nižší kouřivost a tím pádem máš po starostech s ucpáváním výfuku. Manet je sice super stroječek ale má i pár nevýhod a jedna z nic je například ta ,že dekarbonizace výfuku je skoro nemožná pokud tedy nepoužiješ flexu :D . Pokud od začátku používáš předepsaný olej je výfuk i po dlouhé době čistý. Nejhorší je ale pokud po M2T přejdeš na nějaký lepší nekouřový a nekarbonizující olej tak zároveň se ti uvolní i zbylý karbon z kanálků a vlítne ti do výfuku stejně. Měl jsem tenhle problém sice jen částečnej a podchytil jsem to ještě včas. Nahřál jsem housenku výfuku pod válcem až kousek za svár a vyklepal ten bordel ven. Někde na foru u babeťáků tam máš o olejích a dekarbonizacích výfuku docela dost napsáno. Babeta a Manet jsou si v některých věcech dost podobné. Mimochodem je fajn že je mazi námi další Maneťák

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 22:46:17
od T.snek
A taky zdravím Mistra KORÁDA. Už jsem se lekl že po zimě nepřijdeš a nebo že jsi nedej bože přesedlal na něco jinýho

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 22:55:24
od Korado
T.snek se vším co píšeš o oleji jednině souhlas. Moje Korado od začátku jezdí na ten plně syntetický olej Shell Advance VSX2. Výfuk byl čištěn jednou za 11 let provozu. Myslím, že někdy kolem roku 2007, ale jak to probíhalo si už nevzpomínám, ale vím že tehdy táta říkal, že je tam hromada bordelu :D přesto čištění bylo úspěšné.

"Mistra KORÁDA" :lol: :lol: T.snek také zdravím :)

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 22:59:01
od tomíno
tak ja na to jeste mrknu ale predtim sem koukal do kolena a bylo ok. tak sem se na to vykasla. ta koncova vlozka je zajistena jenom tim sroubkem nebo je nejakej grif na vyndani? mrknu na to teda poradne a zkusim dystak vypalit.

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 23:11:24
od Korado
Myslím, že jen ten šroubek, ale nevím to na 100%. V té dílenské příručce by o tom mohlo také něco být.
P.S. tomíno když budeš mít chvíli čas, dej fotky svého Korada do sekce "vaše stoje" :)

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 11:38:25
od T.snek
No ten šroubek by na to měl být ale někde tady na foru jsem četl že je to pěkná pakárna rozebrat. Mimochodem s tím olejem jsemtaky trochu experimentoval a do teď jsem dával nekouřový polosyntetický repsol a bohužel mi došel a nový jsem momentálně nesehnal tak jsem koupil dražší od yamahy ymalube posyntetiku nekouřovou. Ale fakt je že M2T NEEEEEEE :D :D

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 14:09:51
od tomíno
tak to je super :( . mam doma jeste v kanystru namichano patnact litru smesi. nejak se mi nepovedlo tu koncovku vyrvat tak se do vyfuku zezadu nemrknu. skrz diru sem se šroubovákem dostal až k první přepážce. pak sem vzal oplejtanou hadičku a narval ji do vyfuku zepredu. podarilo se mi dostat skoro pres cely to esicko na zacatku akorat sem neprosel pres ten posledni ohyb. kdyz sem ji vytah tak byla skoro cista a to sem tam s ni chvili tocil. jak je vzadu dole u posledniho svaru ta dira na odtok tak ta je normalne pruchodna a při propláchnutí benzinem to z ní krásně teče. furt se mě nezdá že když tam dám novou svíčku tak mi chvilinku stroj jede jak ma. kdyby to bylo vejfukem tak to nejede ani s novou ne? jeden radikalni kamos rikal ze kdyz se to tvari s teplejsi svickou na chudou smes, at tam tu svicku necham a smes obohatim. mozna zkusim. svicka je takova bila sucha a na jednom miste ma na izolatoru cihlovo-oranzovej flíček. jak máte seřízený karburátory? jehlu směsi mam uplně zašroubovanou a na šoupátku mám druhou polohu zdola. jinak pokud vim tak se serizujou jenom volnobezny otacky a hladina v plovakovy komore jedine deformaci ramecku. a jeste se da pootočit karbec na koleni ale to asi na nic vliv nema. :?:

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 17:44:30
od T.snek
Tak to máš pravdu,při ucpanym výfuku by to nejelo. Svíčka ale jak píšeš má dobrou barvu. Pokud není černá tak je bohatost taky v pořádku. Jedině ještě nějaký bordel v karburátoru a nebo vzduchový filtr. Možná mně ještě napadlo jestli ti nezůstane vyset sytič a po zahřátí začne dusit.

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 19:15:54
od tomíno
tak karburátor je na stopro čistej. to sem dělal dukladne. sytic by mel bejt taky v poradku. máš pravdu že ten sytič se projevuje uplně stejně tím dušením (zastudena sem myslel že chce přichlastnout). a během řešení tohodle problému sem měl karbec rozdělanej a to šoupátko sytiče vyndaný asi desetkrát. Dá se nějak zvenku zjistit jestli visí (jinak než napnutím lanka k páčče)? Ještě mě napadá že mi do karburátoru pořád teče šťáva. nevim jestli plovák špatně zavírá nebo jestli mi teda ten sytič visí a já jenom dotáh lanko na řidítkách. když to nechám delší dobu stát tak mi do hadicky probublá vzduch a jednou sem zapomněl zavřít benzín a neco vyteklo přes přepad z karburátoru. myslel sem jestli to jenom blbě nezavírá plovák. vzduchovej "filtr" sem kontroloval před dvaceti kilometrama a uplně v pohodě. zkoušel sem ten filtr z krabičky i vyndat ale pak mi to vubec nechytlo. jestli teda takhle ta svíčka má vypadat tak se studenou svíčkou se dusí od 30Km/h a se správnou od 20Km/h. :D

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 21:59:53
od T.snek
Aha :? to znamená že jsem v koncích. Pravda je že když se zasekne plovák což se mi už stalo teče benzín přepadem ven,tak to bys při zastavení poznal. To s tím filtrem nevím jak to je protože já tam filtr nemám už od předchozího majitele a jezdil jsem s tím v pohodě ted tam mám jen takový hrubší filtr neoriginál ale jede to pořád stejně to znamená max 40 km/h :( :(

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 22:14:55
od Korado
Svíčka je podle popisu OK, ale myslím, že ten benzín by neměl pořád téct tak jak popisuješ. To chce vyčkat na radu nějakého zkušeného babeťáka.

Re: dušení motoru- need help

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 22:33:20
od tomíno
to protejkani je spojeny se zavzdusněnim ale nevim kudy tam ten vzduch de. jediny co mě napadá je netěsnící závěr plovákový komory. to ale neskouknu moc dobře na složenym karburátoru. nekdy ho vyndam, dam na nej hadicku a budu koukat jak dlouho tam poteče benzín. dystak na to mrknu ale nejsem si jistej jestli zrovna tohle dokazu necim utesnit. z toho ze je smes dobra mam radost protoze sem si s tim loni dost hral a jeste sem deformoval ramecek na plovaku. motor sice pak jel lip ale dusi se pořád. akorat mam pocit ze to loni bylo lepší. vejfuk sem zkousel profouknout, vyklepat, trosku pobouchat ale nic z něj nevypadlo ani tam nebyl slyšet nepořádek. ještě dotaz k tomu filtru: myslel si filtr jako tu molitanovou vložku nebo celou černou krabičku? ještě sem odpoledne koukal na ten sytič. sundal sem víčko tak, aby mi tam zůstalo to šoupátko a zkusil sem na něj zatlačit a trosku zavyklat ale níž se nedostalo. tak by snad mělo bejt dole. ta tryska na smes je na seřízení nebo tam má bejt napevno zašroubovaná? koukal sem že má takovej tvar že když ji trošku vyšroubuju tak to pod ní začne týct a nejde to skrz ty dirky.