Moje Korado

Nové, úzce speciallizované fórum právě pro majitele těchto strojů...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Moje Korado

Příspěvekod Naxos » úte srp 13, 2013 12:24:57

Tak vás tady všechny zdravím, a zároveň se chci přidat mezi vás :) I když jsem to tady pročítal už nějakou chvilku, příhlásit jsem se rozhodnul až teď. Korado jsem pořizoval letos jako rozlozené a nepojizdné v krabici. Komplet jsem ho cele rozdělal i včetně motoru, stříknul a sožil a už mám nalítáno přes 2tis bez jediné závady. Proti Babetě je to uplně jiný stroj, a jezdí opravdu svižněji. Mám i stařenku Babetu 207/300 na které jsem teda dělal už dříve malé upravy v podobě probroušení kanálku sání a výfuku a převaření kolene. Výsledek max rychlost 51Km/h ale od spodu se jí teda moc nechce, o proti Korádu je cíti že nemá takovou sílu.

Ale abych se vrátil ke Korádu, udělal jsem na něm taky malou upravu kolene výfuku, a to tak že jsem ho ufik a navařil kousek trubky bez toho pošahaného ohybu. Motor jde lépe za plynem při rychlosti nad 35Km/h a stále zrychluje a když jí opravdu chvilku podržím na plný plyn na rovince, tak tachometr dostanu na hranici přeš 60Km/h. Jinak origo tachometr ukazuje dle meření o 5-7km/h více než je skutečnost= dle digitalního měření. Přední kolečko je origo tuším "13" zubů, takže kdybych dal věčí, ještě by se maximálka zvedla. Ale jelikoš jsem ze Zlínského kraje, tak jsou tady kopečky všude možne, nechávám převod origo jak je abych ho do kopců zbytečně netrápil.
Jinak obvykle jezdím tak kolem 50na tachu, a při této rychlosti mám spotřebu 2,2litru na 100km. Olej jsem jezdil Mogul TS, a teď nedávno jsem Mogul nesehnal tak jsem pořídil Motul motomix 100, který ale malinko víc kouří než Mogul :roll: Hlavně při studeném motoru je to patrnější, ale po zahřátí už jde jen nepatřné kouře, takže není problém. Jinak míchám 1:50. Co se týká ještě malé úpravy, tak to bylo to, že jsem malinko uříznul tu pošahanou páčku sytiče, která při držení plynu rukojeti pořád tlačila do ruky, celkem mě to rozčilovalo, jelikoš jsem i z velké motorky zvyklí držet rukojetě u ovladácích páček jakoby, tak tady to bylo nějak špatně pořešené, kór když ten sytič se skoro nepoužívá a jen zavazí. :wink:
Foto Koráda při jedné z delších projížděk, ani nevím jak jsem se tam dostal, ale byl jsem už i v cizině :mrgreen: Ten den najeto 120km.

A jak vidím tak i když obrázek uplně ořezávám stále mi nejde vloži :| Je to nějaké pojebané, už jsem ho ořezal asi 6x a má jen 24kb a pořád to nejde vložit :? Nikde není ani napsané kolik je možne vložit, případně v jaké velikosti. Tak teda nevím jak je to tady vymyšlené, ale na fotky to tady asi teda není dělané.
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Moje Korado

Příspěvekod Korado » úte srp 13, 2013 13:56:17

Ahoj, vítám tě! :) Konečně se zase přidal další majitel Korada. Téma o konkrétních strojích patří spíše sem viewforum.php?f=18
Fotky nahraj třeba sem http://www.ownimg.com/ a stačí na ně dát jen odkazy. Na tu úpravu výfuku jsem hodně zvědavý, protože mě štve, že mi to jede max. kolem 45km/h, ale zase se nechci do úpravy pouštět, protože díly se blbě shání. Já stejně svařovat zatím ani neumím a když někomu řeknu, že pokud to pokazí, tak budu bez Korada, protože výfuk už asi neseženu, tak to nechce udělat :D :(
Uživatelský avatar
Korado
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:30:12

Re: Moje Korado

Příspěvekod Naxos » úte srp 13, 2013 21:06:23

Děkuji za přivítání :lol:
Co se týká té úpravy, tak to není nic složitého, stačí flexa nebo pilka a svářečka a kousek trubky. A i když je tam dost blbých uhlů, tak to opravdu pomohlo. Ještě teda jsem měl výfuk komplet rozebraný a provedl vypálení bordelu, tak jak jsem to měl rozložené vyvrtal jsem navíc do té středové vložky 4x díru 7mm + ještě jednu díru do koncovky, aby to lépe odtékalo. A opravdu výsledek je, že na rovince přetočím tachometr přes 60Km/h. Já to tady právě tehdá četl že na to nikdo nemá odvahu, a tak když jsem to skládal takjsem to říznul, navařil a dílo se naštěstí podařilo. Takže se není čeho bát. Určitě ale pomohl i ten navrtaný výfuk, tak jak se to dělá na Babetách. Případně můžu něco nafotit jak bude čas.
Jinak mám verzi 6V a výkon 2Kw. Jehla karbecu nastavená na 1. zářez.
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Moje Korado

Příspěvekod Korado » úte srp 13, 2013 21:51:45

Díky za info. Zkusím sehnat ještě jeden výfuk na pokusy třeba i z nepojízdného stoje.
Uživatelský avatar
Korado
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:30:12

Re: Moje Korado

Příspěvekod colcino » pon srp 26, 2013 22:17:04

Chlapci trošku se vám sem vloudím. Asi 5 let zpátky jsem propadl kouzlu 207- zatím jsem po generálce nenalítal bez nějaké závady- spojky karbec znáte to. Je tato mašinka spolehlivá? měl bych možnost koupě zachovalého i s blinkrama ale chcu vědět jak je to se spolehlivostí. Jestli je taky poruchová jak babetta a podobně. jak karbec jak je na tom s dílama a podobně. Díky za odpověď.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Moje Korado

Příspěvekod Korado » úte srp 27, 2013 17:42:14

Ahoj, já to můžu psát pouze ze svého pohledu, ale předpokládám, že ostatní majitelé Korada na tom budou zhruba stejně. Máme i přímo doma jednu Babettu a hodně známých ji má taky (207 i 210) a Korado je podstatně spolehlivější než Babetta. Na mém stroji se jezdí od roku 2001 a bylo potřeba koupit akorát řetěz, rozetu, vzduchový filtr, pneumatiky a olej do převodovky. Takže v podstatě jen spotřební zboží. Pořád šlape pěkně, jen to chce kvalitní olej a dávat pozor na přesný poměr, jinak se musí pořád čistit výfuk. Korado je oproti Babettě neskutečně více háklivé na kvalitu a správný poměr oleje, co jsem zjistil.
Nevím, co myslíš přesně s karbecem. Akorát občas pošteluji volnoběh a je to.
Chtělo by to nějaké konkrétní parametry stroje, který máš možnost koupit. Nejlepší by bylo i foto. Určitě bych si zkontroloval nádrž. Vzhledem k tomu, že nádrž tvoří součást rámu, tak se blbě čistí :D Starší modely mají nádrž bez antikorozní úpravy, takže je pak nádrž totálně rezavá. Novější modely mají již antikorozní úpravu (můj případ) a pak v nádrži není ani kousek rzi.
A pak je tu problém se stojanem. Stojan je od výroby přidělaný na hliníkovém bloku motoru a tak se může stát, že se to unaví a stojan upadne. Nějaký provizorní vrtání do motoru vede akorát k pr*seru a díře v motoru. Všemi těmi komplikacemi se stojanem jsem si prošel. Nyní ho už mám přidělaný pěkně na rámu a je to v pohodě :) Pokud bys to zvládl, určitě jako první úpravu po koupi udělej přemístění stojanu. Viděl jsem na netu, že lidé inzerovali Korada, která již měla stojan předělaný, protože jim upadl. To je pak případný kupec za vodou.
Díly se sehnat dají. Čím delší dobu Korado mám, tím více se o vše kolem něj zajímám a tak jsem postupem času zjisti, že díly se dají sehnat, i když to tak zpočátku nevypadalo. No naštěstí jsem žádné díly v podstatě ani nepotřeboval.
Obecně můžu koupi Korada z vlastní zkušenosti jednoznačně doporučit. Konkrétní stoj je těžké takto posuzovat.
Kdybys ještě něco potřeboval, pokusím se dotaz zodpovědět.
Uživatelský avatar
Korado
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:30:12

Re: Moje Korado

Příspěvekod Naxos » sob srp 31, 2013 19:02:31

Já mám dlouholeté zkušenosti s Babetama jak 207 tak i 210, ale po koupi Koráda musím říci, že je prostě o třídu lepší ve všech směrech jizdních vlastností atp. Prostě je tady vidět pokrok, asi bych to srovnal Pionýr vs. Simson = Babetta vs. Korádo :D Nic měně každé přibližovadlo má své kouzlo, takže ať mě tady někdo nebere za slovo :wink:

Jinak by to samosebou chtělo znát konkrétní stav Koráda, ideálně počet Km jestli je pravdivý a tak nějak to okouknout a projet. To platí prostě u každého stroje při koupi.
Takže pokud to myslíš vážně a máš nějaké fotky a informace, tak to někde tady vlož a myslím že ti tady dost lidí poradí v dobrém, případně na co si dát pozor atp :wink:
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Moje Korado

Příspěvekod crhy » stř bře 12, 2014 16:17:40

Takže jsem se stal novým majitelem "skoro nového" koráda a jsem šťastný jak blecha, neboť moje Yamaha Majesty 400 je těžká ( 220Kg), tak jsem si přikoupil toto na dojíždění do práce 7 Km.
Udělal jsem tomu trošku generálku - komplet vyčištění od hlíny z pole, nová ložiska do kol SKF, komplet vyčištění bubnových brzd, nová svíčka,víčko nádrže, hadička benzínu, manžety teleskopů + vyčištění - promazání, promazání a vyčištění pouzdra šlapadel, odrazky, vyprané a namazané řetězy, nové guferko ozub. kolečka, cyklo tacho ...
Ještě by jsem provedl pár úprav s výfukem a sáním podle Naxose :wink:

res.jpg
res.jpg (244.46 KiB) Zobrazeno 12475 krát


res11.jpg
res11.jpg (240.81 KiB) Zobrazeno 12475 krát
crhy
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř bře 12, 2014 5:22:24

Re: Moje Korado

Příspěvekod irin » ned bře 16, 2014 20:04:30

Tak at ti dlouho a dobře slouží,jak uz tady bylo psano,nezapomen na kvalitni olej do benzinu. P.S.: Kde a za kolik jsi koupil ty manzety :?:
irin
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 28
Registrován: pát dub 02, 2010 15:34:59

Re: Moje Korado

Příspěvekod crhy » ned bře 16, 2014 22:07:52

Manžety jsem koupil zde : http://www.dum-motocyklu.cz/manzety-pre ... do/p-5166/

Cena je za pár ! ( jsou trošičku větší, proto jsem je nahoře i dole stáhnul černou stahovací páskou, aby neplandali ! ) :wink:
Olej používám Valvoline Durablend ( polosynt.) a do benzínu přidávám VIF ( dělám to tak i u maxíka a auta )

Během týdne jsem vyčistil výfuk, uříznul tu 40cm rouru uvnitř, udělal díry do přepážek a vytáhnul tu restrikční násosku v sání a nakonec celé pouzdro filtru přetěsnil transparentním silikonem.
Výkon se zvednul a korádo jelo najednou i s hadím kolenem 52Km/h, leč za studena šlo špatně startovat, tak jsem se dnes vrhnul na karbec - rozdělal - komplet vyčistil a nastavil jehlu co nejníže - poslední zářez (co nejchudší směs) a světe div se : :idea: :mrgreen:
Korádo startuje na šlápnutí, seštěloval jsem volnoběh a je to paráda !!! Doporučuji :wink:
Před mým zásahem byla jehla nastavena na 3 zářezu od shora :shock:
Ještě by jsem podotknul, že svíčku jsem dával novou NGK BP7HS
crhy
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř bře 12, 2014 5:22:24

Re: Moje Korado

Příspěvekod Korado » ned bře 16, 2014 22:21:03

Nádhera, vypadá jako nové :)
Uživatelský avatar
Korado
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:30:12

Re: Moje Korado

Příspěvekod crhy » pon bře 17, 2014 19:59:40

Díky :wink: , ještě jedna poznámka k nastavení jehly, mám tedy ze sání vyndanou zužovací trubičku, dekl sání zasilikonovaný, výfuk má vyříznutou 40cm trubku, provrtané přepážky a koleno (had) je původní, karburátor vyčištěný - dnes jsem jel do práce a po včerejším nastavení jehly co nejníže to za studena hůře startovalo a ještě hůře jelo. Takže jsem po příjezdu domů nastavil jehlu na druhý zářez od zhora a zatím se vše zdá lepší, svíčka není toliko do bíla jako na nejchudší směs. 8)
crhy
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř bře 12, 2014 5:22:24

Re: Moje Korado

Příspěvekod Andrej » pon kvě 12, 2014 11:04:11

Čaute Koradaci. Nebudem zakladať novú tému dám to sem do témy moje korádo.
Stal som sa majiteľom koráda, takže je nás o jedného viacej. Korádo som kúpil myslím si vo veľmy slušnom stave. Je to rok výroby 2008 a keď som ho kúpil mal nabehaných necelých 2000 km. Pri kúpe mi bolo povedané, že je tam hlava a valec polini 65. Nejako som to dopodrobna neskúmal nakoľko na prvý pohľad hlava bola dosť mohutná, šlapalo to celkom slušne tachometrových 65-70. Spravil som bežnú údržbu, nové plášte, vyčistil výfuk, karburátor, zošteloval, vymenil všetky žiarovky, vymenil ložiska v kolesách, vyčistil brzdy. Ale stále som mal také tušenie, že mi tam niečo nereže na tom chode motora. Začal som študovať vaše fórum, rady ohľadne výmeny toho hada na výfuku atď,... Zobral som to zhurta a cez puchshop.de som si objednal ten kit 70ccm(výfuk, karburátor, hlava, piest,...)+ iridiovú sviečku . Dal som ešte originalny držiak na kufor ,pretože pôvodne to bolo uchytene len na jednom šrobiku a takom nejakom drievku.
(http://www.puchshop.de/catalog/psr-70cc ... -2357.html).
Nakoľko mam dve malé deti a nie moc času na takýto relax tak som to zveril kamarátovi automechanikovi nech sa stým pohrá. Kamoš mi volal nech sa prídem kuknúť na tu moju 65 a guvno. Čiže po rozobratí klasický štandard 50ccm a tušenie bolo potrvrdené. Momentálne tam mám ten 70 tkový kit a môžem povedať že mi to „ustrelilo prdel „.Zvuk to ma nádherný celkom slušný ťah a rýchlosť neviem koľko to ide pretože origoš tachometer som prekrútil za 80 a stále to malo chuť isť ďalej ale to si myslím že už je o hubu.
Potreboval by som radu s nejakou fotkou ako ste primontovali ten cyklo tachometer na koleso a aký typ je najlepší. Dik Andrej

1.JPG
povodny stav pri kupe 1
1.JPG (252.02 KiB) Zobrazeno 12156 krát

2.JPG
povodny stav 2
2.JPG (217.22 KiB) Zobrazeno 12156 krát
Přílohy
11.jpg
novy stav
11.jpg (208.08 KiB) Zobrazeno 12156 krát
Andrej
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: pon kvě 12, 2014 0:27:58

Re: Moje Korado

Příspěvekod Andrej » pon kvě 12, 2014 11:06:19

Prilozim este par fotiek
12.jpg
12.jpg (249.67 KiB) Zobrazeno 12157 krát

13.jpg
13.jpg (231.08 KiB) Zobrazeno 12157 krát

14.jpg
14.jpg (173.41 KiB) Zobrazeno 12157 krát
Andrej
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: pon kvě 12, 2014 0:27:58

Re: Moje Korado

Příspěvekod Korado » pon kvě 12, 2014 11:48:07

Ahoj, to je teda parádní stroj, čumím :shock: Tu úprava jsi vzal opravdu poctivě. Myslíš, že životnost zbytku stroje nebude ovlivněna, když to teď tak letí? V těch rychlostech kolem sedmdesátky bych se především bál, že to brzdy nezvládnou. A nálepka na kufříku je super.
Tachometry jsou oblíbené Sigma, co jsem si všiml. Já mám z Ebay za 129 Kč a už funguje skoro tři roky taky v pohodě. Fotku uchycení toho magnetku na kolo snad ani nebudu dávat, protože jsem ho tam přilepil černou izolačkou :D
Jinak myslím, že by bylo dobré pro každý stroj založit v příslušné sekci (viewforum.php?f=18) samostatné téma, protože tady to snadno zapadne a to je škoda.
Uživatelský avatar
Korado
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:30:12

Další

Zpět na Manet Korado

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků