Stránka 1 z 1

Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: sob zář 28, 2013 21:51:56
od Naxos
Chtěl bych tady uvést upravy které značně zvýší výkon škrceného motoru Korádo o výkonu 2Kw.

Na základě mého videa kde jsem ukázal jak moje Korádo překročí hravě 60Km/h, se mi ozval majitel Koráda, který mě požádal jestli bych mu jeho stroj taky neupravil, aby mu to jezdilo lépe a jako bonus nabídnul nějakou tu trnkovou slivovičku, tak jsem nevádal a dneska jsme se do toho pustili. Abych to neokecával, začnu psát malinko odborněji a konkrétněji k úpravě :wink:

Jeho Korádo byl poslední model, takže 12V verze o výkonu 2Kw. Po testovací jízdě se motor jako by dusil a ze začátku se rozjel +- normálně ale kolem 35Km/h mu došel dech a už to vůbec nezrychlovalo. Takže než jsem se pustil do upravy a vyčištění výfuku, sundal jsem dekly a kouknul na sání, jak někde už bylo uvedeno že v některých verzích byl v sání vložen plastový blbinec na zmenšení průtoku vzduchu a tím pádem i snížení výkonu. Tak jsem tuhle tu věcičku našel i v tomhle sání :shock: takže jsem jí vymontoval a sání vrátil z5 a zkontroloval zda to někd enesaje fal vzduch. Poté jsem nastavil karburátor, kde se mi osvědčilo dát jehlu uplně na první zářez, takže co nejchudší směs.

Dále přišel na řadu výfuk, který jsem nejdríve rozdělal a vypálil od karbonu a oleje a hrubé očištění před upravou. Čekalo mě další překvapení: O proti starší verzi výfuku je to uvnitř uplně jinak řešeno, bohužel foták po ruce nebyl, takže to nemám vyfocené.
Tak to zkusím popsat: tento výfuk má jiné zadní vložky do kterých jsem taky privrtal 2 díry 8mm a do uplné koncovky 1x díru 8mm, pro lepší odvod plynu.
Ale to neduležitější je to, že když vytáhnete tu uplne spodní vložku, která drží na 3 matičkách klíč 10mm. Je to vlastně kolečko přesně na průmeř výfuku(oděluje komory) ve kterém je uprostřed díra, ve které je obvařená trubka, ve které jsou u konce vyvrtané 2 díry a je zaslepena a na ní je navařena sroubovice kterou pak přítahujeme poslední koncovku výfuku :wink: Snad to zatím píšu k pochopení, ale po rozdělání výfuku to každému už dojde co jsem myslel.
Co nás ale zajíma je ta přední část tohodle blbince. V podstatě ta trubka je vedená až k začátku výfuku a je dlouhá kolem 40cm :shock: takže defakto začátek 2/3 výfuku je jen jako ozdoba a nemá vůbec nic společného s výfukem. Tuhle trubku jsem uriznul, tak aby vzniklo ve výfuku na začátku k zvětšení prostoru a samotný plyn nebyl hnán jen touhle trubkou. Asi to špatně pochopitelné, ale kdo má tento výfuk a rozebere ho a vytahne tu poslední část, která se musí odšroubovat, tak tu trubku uvídí a bude vědět že jí má uřezat. Pokud chce využít věčí prostor pro výfuk. plyny co jdou z motoru. Takže když to tak shrnu, u novějšího Koráda je výfukový plyn vedený trubkou skoro do konce výfuku. Asi 20cm před koncem výfuku je už hnaný plyn přes ty vložky. Takže si asi každý dovede představit proč ten motor je pak tak přidušený když má ještě i tu klikatici pod motorem jako svod :|

Kontrola správně seřízení zapalování=předstih.

Poté namontování složeného a už upraveného vevnitř výfuku. A poslední úprava uříznutí toho hada pod motorem a nahrazeno navařením jen 1x kolínka a patříčné délky 3/4 trubky. Ideálně si to nabodovat aspoň na 3-4 ,ístech každého spoje aby se to nepohlo, poté povolit výfuk a pěkně si to zavařit na stole a pak z5 namontovat. Je to rychlovka :wink:

Po těchto upravách jsem byl zvědav, zda se dílo podařilo. Po nastartování měl motor už daleko lepší zvuk a šlo znát že na stojanu šel motor daleko lépe do otáček. Poté proběhla testovací jízda která se projevila jako velice zdařilá úprava a musím konstatovat, že motor jede ještě lépe než ten můj :lol: tachometr tohodle stroje, který dopoledne nepřekročil 40Km/h se dostal do omecovače přeš 60Km/h a motor znatelně ožil i při rozjezdu.
Po otestování majitelem, jsem byl velice oceněn a on neuvěřitelně na to koukal jak to jede :mrgreen:
A já taky :D

Takže zhrnutí úpravy:

1. Kontrola redukce sání vzduchu, případné odstranění
2. Karburátor na 1. zářez=nejchudší směs, jehla je co nejníže
3. Vyčištění výfuku, v případě staršího typu stačí navrtat tlumicí části 8mm vrtákem vždy po 2dírách. V případě novějšího výfuku s tou trubkou, je třeba trubku odstranit a take navrtat pár děr navíc.
4. Převaření hada pod motorem, za normální svod s 1x kolenem a poté veden 3/4 trubkou do výfuku
5. Kontrola a případné seřízení předstihu
6. Testovací jízda a usměv na rtech z tho jak ten motor najednou jede :mrgreen:

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2013 20:49:39
od ivos50
Moje Korado šlape 58km podľa cyklo tacha koleno zatieľ povodne. Všetko dobre nastavené a vyčistené. reštrikcia z filtru vonku. Reťazové koliesko v motore 18 zubov zadná rozeta 45.Ťažšie sa to rozbieha ale potom už super na rovinu u nás.

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: sob dub 12, 2014 21:14:04
od crhy
Návod je pěkný, ovšem má to trošku úskalí, po nastavení jehly na nejchudší směs si zaděláváte na pořádný problém - propálení pístu, či zadření, chce to vždy zkontrolovat svíčku , jestli není směs příliš chudá - správně má být svíčka cihlově hnědá.
Ještě doplním, že si zkontrolujte správný odtrh na svíčce, třeba měrkami na ventily, ten má být u Koráda 0,4 mm ( tj. vzdálenost mezi zahnutým kontaktem, neboli zemí x se středovou elektrodou )
Žádná mnou koupená svíčka ještě neměla odtrh správně nastavený, neboť výrobce nemůže tušit, do kterých všech motorů po zakoupení přijde namontovat.

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 17:40:05
od Soptik101
Na korádu je odtrh na svíčce standartní dle výrobce svíčky.

NEPLÉST KONTAKTNÍ A BEZKONTAKTNÍ ZAPALOVÁNÍ.
Verze 6V má předstih zapalování 1,2-1,4mm a odtrh 0,4mm (jedná se o kladívko kontaktní zapalování) ,12V má předstih zapalování 1,2-1,4mm (bezkontaktní).

Tahle je uvedeno v Návodu na obsluhu mopedu.

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: pon dub 21, 2014 17:01:13
od crhy
Soptíku máš pravdu, teď jsem to dohledal :wink:

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: sob kvě 17, 2014 13:48:16
od Soptik101
Tak jsem volal do ATA Mopedy kde dělají komplet opravy korado i další a potvrdil mě že opravdu stačí z filtru vytáhnout tu vsuvku v tom sání a předělat výfuk bez toho hada a pojede to podstatně lépe.

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: pon zář 29, 2014 14:10:07
od groula
Dal sem na rady mistrů na fóru a je to neskutečnej rozdíl.
První sem vykuchal ten nesmysl v sání.
Druhý ostranění hada od motoru, převaření vejfuku na rovnější záležitost.
A hle najednou do 12 % stoupání nemusím šlapat, ale jedu 30km/h.

Pánové klaním se a děkuji :D

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: sob čer 20, 2015 19:32:57
od bruce.lee
Kluci cetl jsem to uz nekolikrat tady a muzete nekdo hodit foto te trubicky u filtru co oddelavate pro lepsi vykon? Nevym presne co mate na mysli dekuji lukas

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: úte črc 26, 2016 19:52:44
od Dave842
Zdravím všechny,

jsem čerstvým majitelem Korada a rád bych jej trošku zrychlil :) Už jsem ořezal výfuk, provrtal a taky jsem trošku zvětšil sání. A tady nastal problém - moc vzduchu a na plný plyn se dusí. Momentálně jsem to opět ucpúal, takže jede, ale chtěl bych zkusit dát větší trysku, aby to stíhalo. Bohužel nikde jsem nenašel jaká velikost je tam v originále, natožt tak o kolik větší dát.. Už jsem o to někdo pokoušel? Případně neví velikost stávající? Díky moc!

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: úte črc 26, 2016 21:52:51
od ridchey
doporučuji prošmejdit www.puchshop.de a nabrat inspiraci, taky na FB je skupina o Puch strojich, ktere maji motory,jako v koradu, res. naopak :-)

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2018 16:13:41
od Kubik1987
Ahoj, než založím nové vlákno, zeptám se tady - všude vidím návody na čištění a zvýšení výkonu 2kw korad. Chtěl bych se zeptat jak vyčistit výfuk u 1,5kw verze? Musí se do něj flexou nebo je také rozebiratelný jako 2kw?

Druhá otázka je jak zvýšit výkon u 1,5kw korada? V sání jsem nenašel žádné zúžení, výfuk je už z výroby rovný... dá se s tím ještě neco dělat aniž by se měnil karbec atd.?

Díky za rady

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2018 22:19:04
od korado70ccm
No spíš jde o to co od toho čekáš ale na rovinu říkám je to o penězích a hlavně o válci je hodně důležitý jak se válec povedl vyrobit sou válce co jedou i v sérii a pak je hodně takových které upravis v rámci možností a pak se najde Korado které jedede podobně a je sériové max menší úpravy ale je to hlavně o tom co kdo chce já šel cestou airsal výfuk Bullet karburátor Polini cp 19.

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2021 11:32:58
od bigj66
Zdravím tak jsem ořezal výfuk jede to mnohem lépe , po odstranění restrikce ze sání to jede od spodu jen se sytičem , original karburátor jakou trysku ať nemusím laborovat má to někdo takle ??

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: čtv dub 22, 2021 21:47:02
od holhas
Já jsem ještě posunul jehlu na poslední zářez, aby byla co nejvýš a jede to super...

Re: Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !

PříspěvekNapsal: sob dub 24, 2021 12:16:03
od bigj66
Jo můžu zkusit