Návod úpravy pro lepší výkon motoru Koráda !
Napsal: sob zář 28, 2013 21:51:56
Chtěl bych tady uvést upravy které značně zvýší výkon škrceného motoru Korádo o výkonu 2Kw.
Na základě mého videa kde jsem ukázal jak moje Korádo překročí hravě 60Km/h, se mi ozval majitel Koráda, který mě požádal jestli bych mu jeho stroj taky neupravil, aby mu to jezdilo lépe a jako bonus nabídnul nějakou tu trnkovou slivovičku, tak jsem nevádal a dneska jsme se do toho pustili. Abych to neokecával, začnu psát malinko odborněji a konkrétněji k úpravě
Jeho Korádo byl poslední model, takže 12V verze o výkonu 2Kw. Po testovací jízdě se motor jako by dusil a ze začátku se rozjel +- normálně ale kolem 35Km/h mu došel dech a už to vůbec nezrychlovalo. Takže než jsem se pustil do upravy a vyčištění výfuku, sundal jsem dekly a kouknul na sání, jak někde už bylo uvedeno že v některých verzích byl v sání vložen plastový blbinec na zmenšení průtoku vzduchu a tím pádem i snížení výkonu. Tak jsem tuhle tu věcičku našel i v tomhle sání takže jsem jí vymontoval a sání vrátil z5 a zkontroloval zda to někd enesaje fal vzduch. Poté jsem nastavil karburátor, kde se mi osvědčilo dát jehlu uplně na první zářez, takže co nejchudší směs.
Dále přišel na řadu výfuk, který jsem nejdríve rozdělal a vypálil od karbonu a oleje a hrubé očištění před upravou. Čekalo mě další překvapení: O proti starší verzi výfuku je to uvnitř uplně jinak řešeno, bohužel foták po ruce nebyl, takže to nemám vyfocené.
Tak to zkusím popsat: tento výfuk má jiné zadní vložky do kterých jsem taky privrtal 2 díry 8mm a do uplné koncovky 1x díru 8mm, pro lepší odvod plynu.
Ale to neduležitější je to, že když vytáhnete tu uplne spodní vložku, která drží na 3 matičkách klíč 10mm. Je to vlastně kolečko přesně na průmeř výfuku(oděluje komory) ve kterém je uprostřed díra, ve které je obvařená trubka, ve které jsou u konce vyvrtané 2 díry a je zaslepena a na ní je navařena sroubovice kterou pak přítahujeme poslední koncovku výfuku Snad to zatím píšu k pochopení, ale po rozdělání výfuku to každému už dojde co jsem myslel.
Co nás ale zajíma je ta přední část tohodle blbince. V podstatě ta trubka je vedená až k začátku výfuku a je dlouhá kolem 40cm takže defakto začátek 2/3 výfuku je jen jako ozdoba a nemá vůbec nic společného s výfukem. Tuhle trubku jsem uriznul, tak aby vzniklo ve výfuku na začátku k zvětšení prostoru a samotný plyn nebyl hnán jen touhle trubkou. Asi to špatně pochopitelné, ale kdo má tento výfuk a rozebere ho a vytahne tu poslední část, která se musí odšroubovat, tak tu trubku uvídí a bude vědět že jí má uřezat. Pokud chce využít věčí prostor pro výfuk. plyny co jdou z motoru. Takže když to tak shrnu, u novějšího Koráda je výfukový plyn vedený trubkou skoro do konce výfuku. Asi 20cm před koncem výfuku je už hnaný plyn přes ty vložky. Takže si asi každý dovede představit proč ten motor je pak tak přidušený když má ještě i tu klikatici pod motorem jako svod
Kontrola správně seřízení zapalování=předstih.
Poté namontování složeného a už upraveného vevnitř výfuku. A poslední úprava uříznutí toho hada pod motorem a nahrazeno navařením jen 1x kolínka a patříčné délky 3/4 trubky. Ideálně si to nabodovat aspoň na 3-4 ,ístech každého spoje aby se to nepohlo, poté povolit výfuk a pěkně si to zavařit na stole a pak z5 namontovat. Je to rychlovka
Po těchto upravách jsem byl zvědav, zda se dílo podařilo. Po nastartování měl motor už daleko lepší zvuk a šlo znát že na stojanu šel motor daleko lépe do otáček. Poté proběhla testovací jízda která se projevila jako velice zdařilá úprava a musím konstatovat, že motor jede ještě lépe než ten můj tachometr tohodle stroje, který dopoledne nepřekročil 40Km/h se dostal do omecovače přeš 60Km/h a motor znatelně ožil i při rozjezdu.
Po otestování majitelem, jsem byl velice oceněn a on neuvěřitelně na to koukal jak to jede
A já taky
Takže zhrnutí úpravy:
1. Kontrola redukce sání vzduchu, případné odstranění
2. Karburátor na 1. zářez=nejchudší směs, jehla je co nejníže
3. Vyčištění výfuku, v případě staršího typu stačí navrtat tlumicí části 8mm vrtákem vždy po 2dírách. V případě novějšího výfuku s tou trubkou, je třeba trubku odstranit a take navrtat pár děr navíc.
4. Převaření hada pod motorem, za normální svod s 1x kolenem a poté veden 3/4 trubkou do výfuku
5. Kontrola a případné seřízení předstihu
6. Testovací jízda a usměv na rtech z tho jak ten motor najednou jede
Na základě mého videa kde jsem ukázal jak moje Korádo překročí hravě 60Km/h, se mi ozval majitel Koráda, který mě požádal jestli bych mu jeho stroj taky neupravil, aby mu to jezdilo lépe a jako bonus nabídnul nějakou tu trnkovou slivovičku, tak jsem nevádal a dneska jsme se do toho pustili. Abych to neokecával, začnu psát malinko odborněji a konkrétněji k úpravě
Jeho Korádo byl poslední model, takže 12V verze o výkonu 2Kw. Po testovací jízdě se motor jako by dusil a ze začátku se rozjel +- normálně ale kolem 35Km/h mu došel dech a už to vůbec nezrychlovalo. Takže než jsem se pustil do upravy a vyčištění výfuku, sundal jsem dekly a kouknul na sání, jak někde už bylo uvedeno že v některých verzích byl v sání vložen plastový blbinec na zmenšení průtoku vzduchu a tím pádem i snížení výkonu. Tak jsem tuhle tu věcičku našel i v tomhle sání takže jsem jí vymontoval a sání vrátil z5 a zkontroloval zda to někd enesaje fal vzduch. Poté jsem nastavil karburátor, kde se mi osvědčilo dát jehlu uplně na první zářez, takže co nejchudší směs.
Dále přišel na řadu výfuk, který jsem nejdríve rozdělal a vypálil od karbonu a oleje a hrubé očištění před upravou. Čekalo mě další překvapení: O proti starší verzi výfuku je to uvnitř uplně jinak řešeno, bohužel foták po ruce nebyl, takže to nemám vyfocené.
Tak to zkusím popsat: tento výfuk má jiné zadní vložky do kterých jsem taky privrtal 2 díry 8mm a do uplné koncovky 1x díru 8mm, pro lepší odvod plynu.
Ale to neduležitější je to, že když vytáhnete tu uplne spodní vložku, která drží na 3 matičkách klíč 10mm. Je to vlastně kolečko přesně na průmeř výfuku(oděluje komory) ve kterém je uprostřed díra, ve které je obvařená trubka, ve které jsou u konce vyvrtané 2 díry a je zaslepena a na ní je navařena sroubovice kterou pak přítahujeme poslední koncovku výfuku Snad to zatím píšu k pochopení, ale po rozdělání výfuku to každému už dojde co jsem myslel.
Co nás ale zajíma je ta přední část tohodle blbince. V podstatě ta trubka je vedená až k začátku výfuku a je dlouhá kolem 40cm takže defakto začátek 2/3 výfuku je jen jako ozdoba a nemá vůbec nic společného s výfukem. Tuhle trubku jsem uriznul, tak aby vzniklo ve výfuku na začátku k zvětšení prostoru a samotný plyn nebyl hnán jen touhle trubkou. Asi to špatně pochopitelné, ale kdo má tento výfuk a rozebere ho a vytahne tu poslední část, která se musí odšroubovat, tak tu trubku uvídí a bude vědět že jí má uřezat. Pokud chce využít věčí prostor pro výfuk. plyny co jdou z motoru. Takže když to tak shrnu, u novějšího Koráda je výfukový plyn vedený trubkou skoro do konce výfuku. Asi 20cm před koncem výfuku je už hnaný plyn přes ty vložky. Takže si asi každý dovede představit proč ten motor je pak tak přidušený když má ještě i tu klikatici pod motorem jako svod
Kontrola správně seřízení zapalování=předstih.
Poté namontování složeného a už upraveného vevnitř výfuku. A poslední úprava uříznutí toho hada pod motorem a nahrazeno navařením jen 1x kolínka a patříčné délky 3/4 trubky. Ideálně si to nabodovat aspoň na 3-4 ,ístech každého spoje aby se to nepohlo, poté povolit výfuk a pěkně si to zavařit na stole a pak z5 namontovat. Je to rychlovka
Po těchto upravách jsem byl zvědav, zda se dílo podařilo. Po nastartování měl motor už daleko lepší zvuk a šlo znát že na stojanu šel motor daleko lépe do otáček. Poté proběhla testovací jízda která se projevila jako velice zdařilá úprava a musím konstatovat, že motor jede ještě lépe než ten můj tachometr tohodle stroje, který dopoledne nepřekročil 40Km/h se dostal do omecovače přeš 60Km/h a motor znatelně ožil i při rozjezdu.
Po otestování majitelem, jsem byl velice oceněn a on neuvěřitelně na to koukal jak to jede
A já taky
Takže zhrnutí úpravy:
1. Kontrola redukce sání vzduchu, případné odstranění
2. Karburátor na 1. zářez=nejchudší směs, jehla je co nejníže
3. Vyčištění výfuku, v případě staršího typu stačí navrtat tlumicí části 8mm vrtákem vždy po 2dírách. V případě novějšího výfuku s tou trubkou, je třeba trubku odstranit a take navrtat pár děr navíc.
4. Převaření hada pod motorem, za normální svod s 1x kolenem a poté veden 3/4 trubkou do výfuku
5. Kontrola a případné seřízení předstihu
6. Testovací jízda a usměv na rtech z tho jak ten motor najednou jede